• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

ja dt e klart Kajsa.. men så e ju Selma första barnet, då kan man unna sig lite lyx att inte ta hand om allt hemma -P

• MrsMumrik

Jag ska inte gnälla. Selma är väldigt snäll och sover i egen säng och skriker aldrig så länge hon inte behöver blöjbyte, är hungrig eller vill ha lite sällsis Funderar ändå på att testa sele eller sjal så man kan både bära och slänga i en tvättmaskin eller diskmaskin utan problem. Om jag ska vara ärligt så tycker jag också att det är ganska mysigt att ha henne nära hela tiden

• flingansnö

mumriksfru: Det är mysigt att ha dem nära! Det är därför det är så bra med att bära. Jag älskar att bära Agnes, även om jag får ont i ryggen ibland och ibland bara är trött på det.

Jag var till högskolan idag, för fotografering och registrering och sånnt, och jag lova, jag har inte kännt mig så gammal och omodern i hela mitt liv! Tur att jag är så självsäker att sånnt inte rör mig i ryggen Ha ha ha ha eller hur??!! Gahhhhh, hur ska jag klara detta???  Peppa mig nu tjejer!!

• MrsMumrik
    flingansnö skrev 2010-08-26 16:20:33 följande:
    mumriksfru: Det är mysigt att ha dem nära! Det är därför det är så bra med att bära. Jag älskar att bära Agnes, även om jag får ont i ryggen ibland och ibland bara är trött på det.

Jag var till högskolan idag, för fotografering och registrering och sånnt, och jag lova, jag har inte kännt mig så gammal och omodern i hela mitt liv! Tur att jag är så självsäker att sånnt inte rör mig i ryggen Ha ha ha ha eller hur??!! Gahhhhh, hur ska jag klara detta???  Peppa mig nu tjejer!!
    Snowflake - det kommer att gå superbra!! Jag är nästan lite avis på dig som får plugga  Skulle jättegärna ta en kurs på universitet igen.
  • flingansnö

ha ha ha, du kan få följa med ngn gång, jag lovar att du kommer känna dig som jag gjorde idag!   Hoppas att ni får en trevlig semester och när vi ses när du kommer hem så får du testa både sjal och sele! Tror Selmis kommer gilla det!

LillaT: När var det var bok och bebis nu igen? Jag har glömt att skriva ner det....

• flingansnö

satt föresten just och betalade räkningar och såg på kommande händelser att det skulle komma in 5000kr på mitt konto i morgon... LÖN stod det.... det måste väl vara fel???!! Inte kan jag väl ha missat 5000kr????!!! 

• Mirix

om du kände dig gammal, hur kommer jag änna dt på måndag då? Skäms :-P

har fått vet att det är praktik fom. 4okt + 3 veckor... bebis har BF 1okt.. skönt att vara nära hemma men hur tar jag igen prktik lixom?? BLÄÄÄ

jaja lite pessemistisk

• flingansnö

Mirjam: nu är ju jag 6 år äldre än dig.... och jag hade Agnes med mig i barnvagnen.... Du är dessutom värsta coola tjejen, medans jag är värsta medelklass morsan...

Vi kommer dra till Kålmården idag! Visade sig att jag faktiskt får nästan 5000 kr extra denna månad!!! Av dem får 3000 gå till sparkontot och 2 till en familjehelg på kålmården! vi haderedan planerat att åka, men nu kommer vi kunna njuta desto mer, typ äta i restaurangen på hotellet istället för mcdonalds och sånnt! Helt unerbart!!!

• Annelie E
    flingansnö skrev 2010-08-27 06:34:21 följande:
    Vi kommer dra till Kålmården idag! Visade sig att jag faktiskt får nästan 5000 kr extra denna månad!!! Av dem får 3000 gå till sparkontot och 2 till en familjehelg på kålmården! vi haderedan planerat att åka, men nu kommer vi kunna njuta desto mer, typ äta i restaurangen på hotellet istället för mcdonalds och sånnt! Helt unerbart!!!
    Åååh vad trevligt med utflykt och pengar - vi var på Eskilstuna zoo i lördags - vår förening betalade - gratis är alltid trevligt, sedan bjöds det på buffé på kvällen... Detta händer typ var tionde år när det är något att fira...
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • BackinBlack

flingan: Ha en fin helg på Kolmården!

SE: Välkommen hit!

Stora syster: Hoppas du kommer på en lösning vad som passar dig bäst med jobbet, så att du trivs, är nöjd med tiderna och även får en bra inkomst.

Själv är jag bara här inne och skummar lite. Har sjukt mkt att göra, tycker jag. Hur jag än planerar så kommer det andra faktorer och "stör". Ikea-besöket igår kväll var kaos, deras lagersaldo är helt felaktigt och inget stämde. Men nu är det gjort. Idag ska jag städa klart köket och några garderober, slänga ned våra kläder i sopsäckar och besiktiga flyttstädningen i femman. Sedan ska vi börja köra över lite grejer och ta emot 19 kolli från Ikeas hemkörning. Ska bara jobba ett par timmar till först.

Inga ringar har vi heller. De är beställda på en större kedja. Datumet som är ingraverat är morgondagens datum och eftersom vi inte får dem tills dess lär jag bli mäkta sur NÄR de väl ringer. Glöm att vi betalar för ringar som är för stora och som dessutom levererades efter vårt förlovningsdatum. Mulle meck!

Nog om mig. Ha en underbar helg allesammans. Vi har inga datorer uppkopplade därhemma förrän tidigast måndag kväll. Kram.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9