• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Ja, syskonkärleken är stor. Fick just lyfta bort Vincent som hade ställt sig mot stolen där Uma sitter och gör halsband. Han nöp henne i vaden. Jag och syrran brottades och bråkade en himla massa, delade rum i elva år. Och det var tre år mellan oss. För att inte tala om hon brorsan, som är tio månader äldre än vad hon är. Härligt liv hemma.

Apropå vagnar så är jag supernöjd med vår breda vagn. Visst den kanske inte kommer in precis överallt, men det gör inte kombivagnen heller. Vår City Mini Double är bara aningens bredare och blir mindre ihopfälld och väger också mindre än kombivagnen. Förstår att en vagn är ett måste om syskonet är omkring två år, skulle vi få ett syskon tätare så är dubbelvagnen nödvändig. Igen.

Nu ska vi styra upp dagen. Danskurs, matinköp och så ska vi ned till kolonilotterna med mina föräldrar. Det skulle ju bli tio grader och sol idag. Eller hur?

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

God morgon!

ittar ut o inser att smhi för en gångs skull hade rätt, bara gråväder! O Nilo lär bli hemma imorgon också, rejärlt förkyld e han, men det e tur han passar på på helgen ifa när man ändå e hemma!

Vi åkte trots sjukling till stan utan barn igår, drack nån öl o åt mat, mysigt men helt enkelt. Sen hem, sen höll jag på o däcka i soffan vid nio, kul sambo va!!?? ;)

Har återigen en jättelång att-göraa-lista, med massa sakeer som faktiskt  MÅSTE hinnnas med innan vi börjar renovera, o en massa som måste fixas för att man ska kunna va ute... Så nu j-lar ska här fixas, ska bara ladda klart m,ed kaffe....

Hoppas ni har det nice

• Disan

mirix: Fattade inte riktigt vad du dillade om ang syskonvagnar, så fick läsa alla dina gamla inlägg -GRATTIS till att ni skall bli mammor igen!! Hurra hurra!! Hade missat det totalt, blir väl så när man inte läser allt varje dag...

Ang syskonvagn så tycker jag verkligen att ni skall skaffa en, framför allt med tanke på vintern som kommer. Tvåringar som skall gå i snö? Nja... Ingen hit enligt min erfarenhet. (inte för att jag har överdrivet mkt erfarenhet, men ändå )

Kul iaf, grattis än en gång.

Life sucks and then you die
  • Timba

Matglad: Tack för tipset, hade totallt missat att det fanns en sån, det skulle ju kunna vara en helbra lösning.

• Lilla

Matglad: roligt att I och mormor träffade dig igår. 19 nya böcker att läsa (ca 10 läste de redan igår).

• Mirix

Tack Jennie oc Anna!

Och tack för tipsen. Det blir ju att jaga vagnar snart, bebis skaju komma 1 oktober! Jag skulle tycka d vor jätte mysigt om den kom på min födelsedag 19sep, inte helt omöjligt. Fanny hoppas på 101010 alltså 10okt, vi få väll se när hn inser att hon måste gå 2 veckor över tiden för det

Det blev ingen sinngstartävling i går för oss. Fanny var jätte ledsen hela dagen så vi stannade hemma och åt pizza o kinamat och såg på skräckfilm, det funkade bra det med. Hormoner, jag tackar jag...

• Lilla

stora syster: lycka till med allt på listan inför renoveringen! Är det stora saker, tråkiga saker eller roliga saker?

Här är grillen i gång, potatisen kokar och snart blir det middag. Grillpremiär för oss denna säsong. Annars ahr vi varit på IKEA idag (igen). Köpte grilltång, grillpensel, skira gardiner till vardagsrummet och 4 klappstolar. Det behövs alltid extra stolar när man bjuder någo på fika, mat etc. Bra att kunna packa ihop dem platt efteråt. Mormor har ju varit här hel helgen, så hon och Idun gick tillsammans på IKEA. Perfekt, för annars blir det bara jaga jaga jaga 3-åring samt åka rutchkana på barnavdelningen.

• evani

Vad skönt det var ute idag! Vi var ut till lekparken o gungade o lekte, jätteskönt, nästa gång tar jag med fiks oxå. Det var verkligen massor av barn o famlijer ute idag kul kul.

Linnéa föddes 090127
  • Lilla

evani: ja, alla ger sig ut när det är fint väder. Kul att lekparkerna fylls med folk igen. Hur mår du efter operationen?

• flingansnö

God morgon tjejer!

Idag är jag vaken först av alla i familjen. Vilda bebin som hållit mig vaken halva natten genom sina alt mer hårdhänta sparkar verkar ha somnat och och sonen tar upp större delen av dubbelsängen... så jag har ätit frukost i lugn och ro. Ska strax väcka dem så att de också får starta dagen.

Idag ska jag göra mitt Tillväxt Ul!! Åh vad spännande det ska bli, jag hoppas faktist att bebis är stor så att det blir lättare att övertala läkaren nästa vecka om ett så tidigt snitt som möjligt.

LillaT: Låter toppen! Grilla! Vi måste nog köpa en grill denna säsong....

Mirix: Måste ju vara skönt för er båda att du förstår hur det är liksom. Men tycker synd om F som blir ledsen... Det är tufft att vara preggo....

evani: Hur mår du nu då efter op? Hur lång rehab är det?

Nej nu dags för barnTV och väckning av familjen!

Ha en bra dag allihopa! och håll tummarna för att vilda bebin visar upp om det är pojke eller flicka nu!

Kram

Svar på tråden järfällatråden 9