• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack
    Mirix skrev 2010-04-10 09:01:49 följande:
    Ja men Mira ju mkt yngre än Uma..hum ni andra? Kajsa tex, Ville va väll 2 när Moa kom?
    Ja det är sant. Vi kanske kommer till det dilemmat senare.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Marina

Mina bråkar dagligen trots 6 år mellan =(.. Och talet, jo Liam pratar enormt mkt säkert mkt pga André dock är det inte så positivt när det är en 8årings "coola tuffa attityd prat" som kommer från en 2åring =(

Idag ska vi åka hem till Sanna och Dagge, ska bli väldigt trevligt, kommer sova där till imorgon...Igår va vi hos Karin och Tomas på middag, jätte trevligt men tok för sent fick jag sova och barnen vägra somna där så dom är sååå trötta idag..Blir en tuff helg men trevlig =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Utteröga: Det låter jobbigt.... men det går förhoppningsvis över snart... det är ju så med syskon, det är en sortst hatkärlek... jag bråkade massor med mina syskon när jag var liten, men jag älskar dem ju iallafall!

Mirjam: Jag hade nog skaffat en dubbelvagn.... alternativet är ju att bära det ena barnet i sele... Vi kommer inte att ha dubbelvagn, men så är ju gustav 3 och ett halvt nästan...

Ang talet så kommer säkert mycket foratare när man har syskon, men mycket är genetiskt också.

Syster: Trist att han är sjuk igen... lillplutten...

Linda: Välkommen hit på riktigt nu då!! Skönt att flytten gick bra!

Jag är på landet denna helg och det går faktiskt ganska bra, skönt att bara ha två barn här och att inte ha syrran här... just nu ligger mamma och pappa och vilar med JOnathan och G tittar på film och jag sitter här, ska strax ringa till till tele2 och kriga lite...

Och idag fyller min bror år... 35... det är så trist att jag inte träffat honom på sååååå länge.... han hör aldrig av sig, och i morse när vi ringde så svarade han inte... det är en lång och komplicerad historia, men jag sörjer att han inte finns i mitt liv aktivt längre.... min lilla storebror....

• Annelie E

Här har vi tvärt om - vårt första barn var hur tidig som hellst med talet, medans tvån som blir två om tre veckor, pratar sitt egna språk, börja blir väldigt jobbigt - men han kan ju mamma, pappa, mommo, nej, ja och några till...

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Timba

Mirix: Vi använder fortfarande phil teds, dsv Eliott blir ju tre i sommar och jag hade nog inte klarat mig utan den, sen beror det väl på hur mycket man promenerar och så och hur man tar sig till dagis. Dvs en del tar ju bilen till dagis och då kanske man inte behöver syskonvagnen lika mycket. Och vi tänker nog ha kvar den ett tag till dvs Eliott är ju inte alltid lika villig att promenera och då är det inte kul att släpa på en 14kilos pojke och en vagn samtidigt, speciellt om man varit och handlat oxå...
    Nu funderar jag faktist hur vi ska göra när lillbebis kommer dvs ska vi ha ståbräda eller ska vi skaffa en trillingvagn, dvs jag gillar ju att gå med barnen så jag skulle gärna köpa vagnen, men maken vill hellre ha ståbräda...och vagnen är ju inte direkt billig, så måste nog fundera på det.

Uttteröga: ja här bråkar de oxå och det är mest Elina som jävlas, dvs hon älskar att dra Eliott i håret och det är inte så populärt...

• Timba

Kom på vad jag gjorde med brorsan när jag var 8 och han 6 år, jag slog honom så pass hårt med en käpp så att han tuppade av...härliga tider

• evani

Tittar in en sväng. Hoppas ni har en bra helg. Har haft en intensiv vecka.
    Tis-ons Ullared/gekås med mamma. sedan torsdag till Uppsala och opererade axeln o var där till igår. Tur att det finns smärtstillande... men har kunnat sova lite inatt ialla fall, men det är inte lätt när man helst vill sova på hö sida o den sidan nu är opererad... Sjukskriven till 16/5 men vi får ju se om jag ev hittar ett jobb som inte innebär lyft så kommer jag att börja jobba så snart jag kan.
    Allt gick i alla fall bra på op, det såg värre ut än läkaren trodde innan, så ca 1 cm av nyckelbenet är borttaget samt att en bit av skulderbladet är bortfräst för att muskler senor o slemsäck ska få plats igen...
    Men jag kan verkligen rekommendera Elisabethsjukhuset... Privat och såååååå mycket trevligare än landstingsvård... fick tom en ostbricka i torsdagskväll framför tvn...

Nej nu ska jag gå o sjukgymnasta axeln innan jag somnar.Natti natti på er alla

Linnéa föddes 090127
  • Flurran

Grattis Mirix!! (och frugan så klart!!) Har missat det heeelt! Va kul för er!! När kommer liten??

Hoppas att det är bra med alla er andra också! Själv jobbar jag som en tok!

Kraam på er!!

• Matglad

Mirix: Jag tycker absolut att ni ska ha syskonvagn. Tre anledningar:

1. En två-åring kan knappt stå på bräda, inga längre stunder i alla fall.
    2. Två-åringen kan behöva sova middag.
    3. Man kan behöva spänna fast tvååringen i affären eller på bussen där maninte vill ha de springande.

Jag tycker phil&teds-vagnen funkade bra första halvåret när bebisen ligger, sedan funkade den inte så bra när bebisen sitter men ändå sover rätt mycket. Nu börjar den funka bra igen.
    Jag skulle nog köpt en dubbelvagn om jag hade valt idag men det beror på hur man kommer använda vagnen. Ska man åka mkt buss eller lyfta i och ur bilen är det toppen med en liten men ska man bara gå till dagis och affären funkar en bred. Man brukar kunna hitta billiga begagnade.

Tip: Jag såg en phil&teds med sidovagn förra helgen. Det var alltså tre barn i vagnen. Kanske kan vara nåt?

Idag har jag varit och jobbat är rätt trött så det blir nog bara att ta det lugnt i soffan. För övrigt kan jag säga att jag är rätt trött på barn nu..

• Lindasnutt

tack så mycket allesammans...

Svar på tråden järfällatråden 9