• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Lilla T: Skönt att du inte har långt kvar att jobba med den där värken. Och vilken söt liten tjej att pussa lillebror. Snutt.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

LillaT: Fy vad jag lider med dig,men jag tycker att du är fantastisk somklarar av att jobba! Kämpa på och sedan får du viiiiiila innan bebis kommer! Gustav har pussat påmin mage också och säger hej bebis, meeeen jag är lite osäker på hur mycket han fattar för sedan drar han ofta upp sin egen tröja och pekar påsin mage och säger Hej bebis.....

Utteröga: Hoppas attprommenaden hjälper idag! Inte kul att må sådär! Men härligt att du fick en bra dag igår!

Tise: Vi kanske kan fika eller lunch i jakans centrum en sväng på torsdag då? Verkligen snällt av dig att låna ut boken. Jag har akupunkturtid vid halv tio, det tar ca en timme, men sen är jag ledig tills jag ska hämta på fsk vid fyra. Om det passar bättre för dig kan jag dock komma till väsby också, jag ärju bilburen så det funkar.

Nu ska jag plocka ihop lite här hemma och sedan få upp mange ur sängen så han kan damsuga. Han är hemmaför att jobba..... men ligger och sover.....

i eftertmiddag blir det tandläkaren för mig..... håll tummarna!!

• Timba

Flingan: det var fina namn, gillar Tussilago så sött. Och vad kul att Gustav har förstått att det kommer en bebis.

Eva:kul med vatten lek.

LillaT: aj stackare, men skönt att du är ledig snart så du hinner vila lite innan bebis.

Utteröga: aj det låter inte så kul det där med din mage. Jag får så om jag äter för mycket mjölkprodukter, så nu under graviditeten blir det kalktabletter...Nä jag tänkte om du har kollat om det kan vara nåt sånt ?

Ja idag blir det bara plugg, har en hemtenta som jag måste börja med.. 

• Stora syster

Lycka till med tentan Tip!

Hade tänkt skriva massa kloka (?) kommentarer, men nu fick jag hjärnsläpp...

Vet inte riktigt vad jag ska ta tag i, fixa ute eller inne? har ingen motivation idag, bajs också!

Annars, ja fint väder har vi, tur det!!!

Blir jobb för mig ikväll, har dock bara två kvällar att jobb denna vecka, varav den andra imorgon kväll börjar med tre timmars utbildning, så detta e en nice vecka. Älskar ju mitt jobb, o hade gärna jobbat varje dag, men just nu har jga så mkt annat att fixa, så dete rätt skönt med ledigt!

Ha det så bra idag girls!!!

• BackinBlack

flingan: Håller tummarna för att det ordnar sig hos tandläkaren och att du har fått karln att dammsuga.

tip: Heja dej och din tenta!

Ja, här är illamåendet ett faktum. Vaknar med det och så kommer det och går. Tog en promenad till nya inredningsbutiken Chilli, vidare till Ikea och sedan hem med ett instick på Plantagen. Puh. Illamående till och från. Blev det nu igen när jag stod och stekte köttfärssåsen till kvällen. Dags att kolla upp det här kanske...

• Gluffsen

en liten fråga för er som fött på karolinska....Håller på att packa bbväskan nu och undrar om mna behöver ha med sig egen handduk?...nått annat viktigt ja ska tänka på kanske?

=)

BF 3Maj
  • evani
    Gluffsen skrev 2010-04-13 15:11:01 följande:
    en liten fråga för er som fött på karolinska....Håller på att packa bbväskan nu och undrar om mna behöver ha med sig egen handduk?...nått annat viktigt ja ska tänka på kanske?=)
    de hade handdukar där.
    Linnéa föddes 090127
  • Lilla

Gluffsen: sköna kläder är bra att ha med, till dig och bebisen förstås. Mobiltelefon, kamera, plånbok. Något du gillar att äta (kakor, russin, godis, frukt)

Flingan: hoppas det gick bra hos tandläkaren!

Utteröga: testa testa testa och berätta för oss nyfikna vad resultatet blev!

• BackinBlack

Gluffsen: Och något bra att läsa. Jag hade en del egentid i väntan på att få bli utskriven eller ensam med sovande bebis så då försökte sig sambon på att köpa tidningar i kiosken. Med blandat resultat.

Svar på tråden järfällatråden 9