• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • evani
    Lilla skrev 2010-04-11 21:21:00 följande:
    evani: ja, alla ger sig ut när det är fint väder. Kul att lekparkerna fylls med folk igen. Hur mår du efter operationen?
    Jag mår ok, har ont men det finns ju smärtstillande, var värst i fredags när bedövningen släppte, nu kan jag röra axeln lite utan att det gör jätteont.
    Flingan: Jag är sjukskriven till mitten av maj, men man kan ha ont i upp till 6 månader efter operationen. Men ev börjar jag jobba tidigare i alla fall, vi får se.
    Linnéa föddes 090127
  • Stora syster

Skrev just ettt jättelångt inlägg som försvann, suck!

Nu e iaf sandlådan redo att lekas i för alla småttingar hälsar Nilo, han invigde den nya renare versionen igår. Utemöblerna e fixade o framställda också, nu väntar vi bara på solen!

Idag blir det sista klippningen av häcken  och att kratta undan alla dessa grenar, usch så tråkigt, men ett måste! Sen måste jag ringa lite samtal också, samt rita en EXAKT ritning av hur nya köket ska se uut! Lär väl ta ett par timmar, men e ju också ett måste, då bänkskivan måste beställas nu, lev tid e runt sex veckor!

Evani, har hört att de där axelop e hemska, inte många som var inställda på hur ont de skulle ha efteråt....krya på dig!

• Lilla

evani: hoppas du inte behöver ha ont i sex månader... Har du något jobba på gång?

stora syster: vad flitiga ni har varit med trädgården!

Flingan: lycka till på tillväxtul:et!

• Marina

Idag är min första VAB dag =(  Har verkligen inte tid att vara hemma..

Inatt vakna Liam och hade bajsat ner sig totalt och även bajsat löst nu på morgonen, men sen har han vid halv åtta ätit en macka och druckit lite välling och än så länge ingen mer bajs, jag hoppas innerligt att han bara reagerat på ngt han ätit, han har ju en känslig mage.. Vi kan inte vara hemma just nu, jag kan verkligen inte vara från jobb denna månad och vi har inte råd att Jonny vabbar..

Nä nu ska jag lägga tvätt i torktumlaren (blev ju lite tvätt inatt)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Just det Flingan, det var ju en av grejerna som föll bort i mitt gamla inlägg; Lycka till idag på ULét!

Lilla T, det är mest jag som e intresserad av trädgårn, eller typ tokig i att fixa grejer, men alllt tar sån tid att det ändå inte syns att man gjort nåt! Men jags tår inte ut med att ha rörigt runt mig, varken inne el ute, så det e bara att fixa! Snart e det sommar o då e det världens underbarraste att kunna va ute hela tiden!!! då bor jag på altanen!!

• flingansnö

Nu har jag sovit en stund... det r verkligen ett priviligium att kunn gå och lägga sigigen efter lämningen när man inte får sova på nätterna. Denna vecka kommer dock bli en "hektiskt" vecka för mig. Mange rär hemma och jobbar, så jag kan inte bara lalla omkring,idag ska jag till Mvc, i morgon akupunktur och på eftermiddagen tandläkern och på onsdag mvc igen. *puh* hur ska det gå??!

Syster: Jag bara måste få komma hemm till dig i sommar och njuta av din trädgård. VI som inte har trädgård blir ju beroende av er andra! Jag kan ta med vin och grejjer!

Marina: Hoppas att det inte är magsjuka han har! Så att det går över!!!

• flingansnö

Är det föresten ngn som har Alex Shulmans bok skynda att älska? Vi ska läsa den i boklubben och den var utlånad med kö på bibblan här....

• Tise

Hej !

Jag d va ett tag sen jag va här inne sist..*om någon kommer ihåg mig*
     För alla er andra en kort info

En flytt till järfälla/viksjö kommer smygandes runt knuten, lasset går 1-2 maj *jiipi*
    Mamma till Alexander 080702 & Amelia 091212

Som sagt d va ett tagsen jag va här och har ej följt med alls, känner att jag vill hoppa in i gänget om d är ok ni verkar vara ett tajt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord när jag lusläste sist.. och inte minst lära känna lite folk då jag inte känner en kotte i området. Vänner i allmänhet lyser med sin frånvaro nu när man skaffat barn.

Så en undran?? vilka av er är mammalediga och fika sugna eller redo för en prominix på dagarna??

snowflake, jag har alex shulmans bok, tyvärr ligger den redan nerpackad i en flyttlåda...men ja kan leta upp den om du vill??

Dags för lite lunch här, hade gott alla vi höres :)))

• Timba

Flingan: håller tummarn då så att bebben är stor och att du får reda på sorten.

Marina: nä usch vad jobbigt med magsjukan.

LillaT: ja vi är oxå stamgäster på ikea känns som man är där nästan varje helg...

Tise: just nu är det inte så många som är helt lediga men flera av oss är ju gravida och på sommaren kommer de ju ut så då kommer nog flera att vara hemma.
    dvs just nu är jag hemma på 50 %, dvs 2 eller 3 dagar i veckan, lite olika vilka dagar beroende på hur veckan ser ut för oss.
    Vart i viksjö flyttar ni ?

• Marina

Tror inte Liam är sjuk, han har inte bajsat sen imorse och mår hur bra som helst..Säkert nått han ätit eller nått.. Skumt iallafall..

Mamma till André, Liam och Isadora
Svar på tråden järfällatråden 9