• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Nu är vi hemma igen! Och visst ville vår lilla tussilago visa upp sig idag! Hon är 7.2% över normalkurvan och vägde ungefär 2.2kg. Fostervattnet var bra, hon har vänt sig med rumpan neråt det lilla vildjuret, tror det var det hon gjorde inatt när jag inte fick sova.... Iallafall, VI FÅR EN LITEN TJEJ!!!

Marina: Skumt det där med Liam... men skönt att det inte var magsjuka, då kan du ju gå och jobba i morgon.

Tise: Jag är hemma sjukskriven på heltid nu, kommer vara föräldraledig från slutet på maj/början av juni ungefär. Boken behöver jag typ NU, så om du har vaägrna förbi typ i morgon eller så, så är det toppen. Annars får jag försöka få tag på den på ngt annat sätt....

• Marina

Flingan än en gång grattis (va vad det jag sa hahaha)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Timba

Flingan gud vad kul, grattis. Vad ska tösen heta ?

• evani

Grattis flingan till att tösen ville visa upp sig! va kul med en tjej, inte för att det kanske spelar någon roll...

Idag har vi haft vattenkrig i badrummet när Nea badade... jag började visst {#lang_emotions_tongue_out} var ju tvungen att kvalitetstesta Neas nya badleksaker om de funkade som de skulle.... det gjorde de :) Tomas blev väldigt blöt o sen blev jag oxå det hahahah men kul var det!!!!!

Linnéa föddes 090127
  • flingansnö

Tack för grattis! Och visst är vi överlyckliga över att det är en tjej, men vi hade såklart tagit emot en kille lika varmt och kärleksfullt... men det fattar ni nog allihopa ändå Namn planerar vi Agnes, Elin, Tussilago. Eller möjligen Agnes, Katarina, Tussilago. MEn vem vet hon kanske kommer ut och det passar inte alls med Agnes.... vi får se, det är iallfall ett namn med mycket känslor i för både mig och magnus!

Evani: Vad roligt det låter med vattenkrig!!

Marina: Japp! Du hade rätt!

• Lilla

Flingan: kul med en liten tjej! Vad tror du nu om kejsarsnitt. Hon låg ju över normalkurvan.

Usch, idag ahr jag haft ont ont ont av foglossningen. Först höll jag två lektioner och stod upp hela tiden och sen stod jag/gick i 2 timmar på skyddsrond (är skyddsombud). Aj! Smärtan strålade verkligen, blä. I morgon har jag pass i infodisken 10-13.30 och sedan 1,5 lektion i informationssökning direkt på det. Kommer inte vara på så gott humör på onsdag tror jag, har nog massa värk då. Tur att jag bara jobbar 2,5 vecka till!

Tise: välkommen tillbaka till tråden! Och skoj att ni flyttar nu! Är det till en villa eller radhus eller lägenhet? Jag är en av dem som kommer vara föräldraledig i sommar. Har bf 10 juni (andra barnet; första är 3 år).

• Lilla

Flingan: Agnes är ett fint namn! Tussilago är bara så gulligt!

evani: vad roligt med vattenkrig!

I kväll pussade Idun på lillebror (min mage) innan hon skulle sova. Söt!

• Tise

Vi flyttar till villa på avstyckningsvägen, ska bli så underbart!!

Snowflake, jag har hittat boken och jag tar mig gärna en utflykt till jakan...Dock kan jag inte förrens tidigast på torsdag, funkar d?? Annars finns den i väsby för avhämtning.

Lilla T lider med dig foglossning är ett helvete.

• BackinBlack

Tise: Spännande med flytten!

Stora syster: Oj, så mycket projekt. Vad kul! Och det ger sig när det fina vädret är här för att stanna.

Marina: Skönt att det inte blev mer sådana blöjor.

Lilla T: Din stackare. Foglossning är hemskt och jobbigt. Kram från mig.

evani: Vad mysigt det låter med vattenkrig.

Själv är jag skengravid sedan i lördags, illamående och spänd mage. Handlar nog mer om fel mat (kaffe?) och stress. Ska iväg på en promenad mot Outlet-området med en mamma-vän efter lämningen på dagis. Jag behöver nog röra på mig. Särskilt när jag somnar med illamående och vaknar med detsamma. Stackars kropp.

Igår var det en sådan där superdag - fint väder, jag hann städa undan, söka jobb och bli inbokad på två intervjuer och så var jag i parken med barnen och en himla massa dagisbarn med mammor under två timmar efter hämtningen. Får se om vi orkar detsamma idag.

Ha en fin dag allihopa!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9