• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Steffi17

God jul till er alla!!!
    Här har hela huset blivit smittad:( det blev ingen jul för oss än - kanske imorgon... Inte som vi hade tänkt oss för H's första jul.

• Lilla

Steffi: usch vad tråkigt för er... Hoppas ni blir friska SNART!

• BackinBlack

Steffi: Hoppas att ni har blivit bättre och får fira lite jul idag. Kram

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • lillgrodans mamma

God jul å god fortsättning på er allihop! Tomte

Under vår gran var årets tema  damsugare. Fyra låg under granen å en var glömd hemma... det enda paketet min far skule hålla ordning på glömmer han hemma. Idag blir det därför att stå i återlämningskö. Fast trotts att det var fem dagsugare totalt så är det faktiskt bara en som ska tillbaka. Undra om vi varit en väldigt skitig familj innan....

Hoppas ni alla haft en bra jul, å att du och din familj Steffi kommit på banan igen. Hör av dig om det är något ni behöver som jag kan ställa upp med. Kompleteringshandla etc.

Flingan, jag instämmer det var kul att träffas! Bro simhall var över förväntan!

Mumriksfru Vilken goding hon är! Har ni snökaos där uppe nu?

• Steffi17

Tack till er alla och ett speciellt tack till söta lillgrodan som erbjuder att handla - vad snäll!! Men som tur mår vi vuxna lite bättre och KH och hans pappa var ute och handlade idag. Mycket behövdes inte eftersom kylskåpet var ff ganska fullt. Vi åt ju inte mycket de senaste dagarna...
    Hans mår också bättre - äntligen!!! Men han har gått ner ett halvt kilo! Ni som har träffat honom vet ju att han är väldigt smal och hade redan svårt att gå upp i vikt. Nu, när han är 5 månader, ligger han där han låg med 4 månader och det var redan för lite då:o((( Men hon på BVC sa idag att vi inte behöva oroa oss och att han kommer att hämta sig. Men han ser så himmla smal ut nu:o(
    Men, men... hoppas nästa jul blir bättre! Önskar alla en mysig Måndag!

• MrsMumrik

Lillgrodan - ja det är ganska mycket snö, men inget kaos än. Vi hade minus 28 på julafton! Kul med julklapparna! Jag tyckte ni verkade vara en väldigt renlig familj innan

Steffi - skönt att höra att lillkillen mår bättre!

LillaT - längtar till jag kommer hem och kan börja träna igen! Hur går det för dig och Rut?

• Lilla

Steffi: jobbigt att H tappat i vikt... Vet att du oroar dig för det. Kram!

Mumriksfru: vi ska träna idag och två ggr till denna vecka (då också Matglad kommer vara med).

lillgrodan: oj, vad många dammsugare! Hur kan ni behöva 4 st? Har ni hus i flera plan och vill slippa bära dammsugaren upp och ner för trappor?

• lillgrodans mamma

Va glad jag är att höra att ni är bättre allihopa Steffi!! Nu när Hans har blivit bättre får vi hooas att viktkurvan vänder snabbt uppåt igen.

Har haft två dagar nu då I har bestämmt sig för att det är skönt att sova två timmar på förmiddagen å en och en halv på eftermiddagen. Det GILLAR jag, fast det är så lätt att hamna här framför datorn å inte få så mycket gjort endå Glad.

Lilla T
    :Redogörelse av damsugedjungeln Glad Vi behåller en damsugare, lämnade tillbaka en igår, sen är de andra två till min syster en liten till öppna spisen som klarar aska å en vanlig till normalstädning!

Ska nog inviga damsugaren nu...

• flingansnö

Hej Tjejer!

Nu är vi hemma från landet! Det har gått bra iår faktiskt! Inga gräl Jag har dessutom lyckats ha bra samtal om viktiga saker med mamma! Det var läääääänge sedan sist!  Så det känns jättebra! Idag ska jag träffa min chef, ska bli intressant och se vad de har att säga.

steffi: Ush för magsjuka och barn som går ner i vikt. Gustav gjorde också det fast mellan 3 och fyra månader! ett tips som hjälpte oss var att hälla rapsolja i maten. Funkar inte ersättning, men i välling och gröt och vanlig barnmat. Köp en ekologiskt kallpressad olja. Gustav återhämtade sig ganska snabbt då.

LillaT: Härligt med träning! Vad duktig du är!

Svar på tråden järfällatråden 9