• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Natten var inte rolig. Tor vaknade strax efter att jag skrev här igår och sen var det 4-5 uppvak natten igenom till kl. 6 då jag steg upp (och han & maken också eftersom Tor vaknade 5.50 och jag inte lyckades få honom att somna om).  Tassningen funkade inte och jag var såå nära att ge upp allt...

Nu är jag på jobbet (har lunchrast) och det går bra, men jag misstänker att jag kommer vara väldigt trött vid dagens slut. Somnar kanske på tåget hem... Hemma verkar det vara lite kaos, vet inte exakt, men maken ringde och frågade var en sak låg och då lät han väldigt stressad. Han är ju hemma med båda barnen idag eftersom I har jullov till 11 januari. Sen kom det ett sms om att något brakat i hallen när de var ute (antagligen är det hatthyllan). Men denna vecka jobbar jag bara 2 dagar så resten av veckan är jag hemma.

Flingan: Om ni ses hemma hos nån på fredag kommer kanske jag och barnen också. Vi har en preliminär pulkaträff med grannar, men de ska eventuellt åka bort.

Aaah, vad jobbigt det är att sitta vid en STATIONÄR PC med löst TANGENTBORD! Jag är ju van med min lilla Mac.

• flingansnö

LillaT: Vad är det med grejjerna hemma hos er som ramlar ner? Först köksskåp och sedan hatthyllan! Spökar det? Läskigt, tur att ingen fick den över sig!  Låter verkligen jobbigt med Tor. Hoppas att han sover bättre i natt.

• RutanE

Mumriksfru jag har ingen erfarenhet av ersättning eftersom LInus inte vill äta det alls men jag hade gett lillan det igen.
    Lilla T: Hoppas det går bättre med tassandet inatt, det gäller ju att vara lite mer envis än bebisen - men det är SVÅRT, styrkekramar till er.
    Flingan jag hänger gärna med på fika på fredag, har hela familjen hemma så det blir inte så bra att vara här denna gången.
    Vi har nu provat allt tror jag för att få LInus att äta annat än bröstmjölk men ALLT åker ut igen. känns tröstlöst. Hoppas inte viktkurvan dippar ännu mer, jag ammar ju varje eller varannan timme dygnet runt så jag hoppas att det räcker så länge.

Snart träning med Matglad på Kenzai, core och easyline intervall, ska bli kul!

• Steffi17

Lilla T: Åååhhh det låter jobbigt! Men ger ite upp!!! Det blir säkert bättre snart! När jag gick en promenad vid lunchtiden hade jag precis gått förbi ert hus då I, T och H kom ut och allt verkade lungt - hörde ingen skrika iaf. Och så såg jag H ikväll igen...
    Jag kan inte på Fre, men gärna nästqa vecka! maken är hemma så jag kan fortsätta med jobbsökandet. Kom nu på att jag inte har kläder ifall att jag får ett interview, så jag måste ut och hitta något jag kan gömma in stor mage i. det blir inte lätt! Har börjad med lite träning - zumba och yoga, men det blir bara hemma nu eftersom jag ligger låååångt efter med jobbsökandet efter magsjukan och måste prioritera detta!
    Var på BVC idag o H gick upp nästan ett halvt kilo i 9 dagar:o))) Så han återhämtar sig väl! Kanske är det oljan...
    rutan: vad jobbigt med amningen dygnet runt:o( har du testad olika nappflaskor? det finns ju stoooor skillnad! vet du om öppna förskolan börjar igen nästa vecka?

• Lilla

Steffi: vad SKÖNT att H gått upp så bra i vikt! Jo, H sa att han träffat dig.

RutanE: Tor äter banangröt med päronpuré och lite ersättning (0,5 dl som mest). Han gillar majspuré ibland och tycker om att smaska på och leka med smörgåsrån och majskrokar. Vi har provat lite yoghurt också och det verkar ha gilla, men vi törs inte ge så mycket. Är rädd att han ska få ont i magen av det. Men det är faktiskt mest nu de två dagar som jag inte varit hemma på hela dagen so han ätit mest. Så det funkar att jobba vilket är skönt. Om jag ger gröt etc. vill han inte ha mycket alls. Funkar bäst om H ger och jag är i ett annat rum (eller på jobbet då). Linus behöver kanske lite mer tid på sig, han är ju ett par månader yngre. Vet dock hur frustrerande  det är och hur jobbigt det är att amma så ofta. Tor äter ca varannan timme på natten nu, men varje timme har han lagt ner i alla fall. Bra det! Många kramar till dig!

Mumrik: jag ser fram emot att du kommer hem så du får dra med mig till gymmet!

RutanE och Matglad: jag vill också träna snart igen!

• Lilla

Just ja, i kväll tog det 15 min att lägga Tor. Det anser jag som lyckat. Bara han ville sova mååånga timmar i sträck nu också, men det kommer han med väldigt stoooor sannolikhet inte att göra tyvärr.

• lillgrodans mamma

God morgon på er allihop!

Lilla T hoppas både du och Tor har haft en bra natt, följer med spänning era framsteg!

RutanE
    Nu är jag anmäld till yogan.

Inlägg i bajsdebatten
    Mumriksfru Isabella äter ju inte ersättning utan ammar bara men bajsar grönt ca en gång varannan dag. Fast så bajsar hon minst varannan blöja också. Jag kallar det speedbajs, får ni inte få för er att jag drogar min dotter utan jag har för mig att jag läste i nån av alla broschyrer i början att om de åt för fort å de fick i sig mycket luft kunde bajset bli grönt. Eftersom hon alltid har gjort det har jag inte kommit på tanken att det kan vara något konstigt/fel.
    Om jag förstod det rätt så bajsade Selma ibland "gult" å ibland grönt?
    När är det du kommer hem?

Jag skulle väldigt gärna vilja träffas men på fredag kan jag inte (ska tapetsera om mina föräldrars sovrum å ge tillbaka några av alla de arbetstimmar de har hjälpt oss). Rynkar på näsan

• MrsMumrik

RutanE - när är sista anmälningsdag till yogan?

LillaT - me too!

Steffi - skönt att höra att H går upp i vikt!

Lillgrodan - hahah! Speedbajs Selma bajsar vanligt på förmiddagen och sen brukar det blir grönt på eftermiddagen har jag upptäckt. Hon äter faktiskt väldigt fort och kort. Hon ammar hysteriskt första tre minuterna och sen släpper hon. Det kanske har något med det att göra? Jag ska prova ersättning någon dag igen. Jag kommer hem nästa söndag så vecka 3 är jag back in business

Svar på tråden järfällatråden 9