• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik
    1975 skrev 2011-02-17 10:36:34 följande:
    Katten har tok lekt. Hunden har snarkat som en alkis och ylat vid ett tillfälle så hjärtat stannade på mig. Han måste ha drömt nåt hemskt. Och nu fattas bara att jag som är så utvilad efter denna natt ska föda just i dag. I LÖÖÖÖVE MY LIFE!! God morgon världen!!!!!
    Sorry, men jag skrattade högt! Stor styrkekram till dig!
  • flingansnö

Judit din stackare!  Då får säga åt bebis på skarpen att han får vänta!

• flingansnö

Kan vi inte boka in en badhusdate också? Simhallen i Bro?

• flingansnö

paketet har fortfarnaden inte kommit!!!! Arg nu! Jag vill ju bara gå och sova en stund!!!! GAHH!!

• Lilla

Flingan: hur gick det med paketleveransen? Jag är inge badhustjej tyvärr så inget dejt där för mig.

Jag tror jag måste stryka mig från tjejmiddagen 5 mars. Blir lite mycket därikring tyvärr...

Nu har Tor gått från 3 tänder ena dan till 6 tänder nästa!

• MrsMumrik

Hörrni tjejer, när började ni med frukost till era småttingar? Selma äter puréer till lunch och så får hon välling innan vi går och lägger oss, men hon är verkar så himla hungrig hela tiden så jag funderar på att börja ge henne gröt på morgonen också (hon ammar såklart mellan alla målen). Vad ger ni era till frukost?

Det verkar inte blir så många kvar till någon middag den 5:e. Är de någon som planerar att gå?

• 1975

Jag gav Emma frukost när hon var runt 5 mån tror jag. Havregrynsgröt med lite sylt och mjölk. Sen orostat bröd utan kanter med smör och leverpastej i små små bitar.

• hannelelle

Hejsan alla Järfällabor!

Tänkte höra mig för om det finns några föräldrar till barn hos dagmammorna (familjdaghem) i Viksjö? 

Vår lilla familj kommer troligtvis att flytta till Viksjö och nu börjar det svåraste...hitta barnomsorgsplats!

Idag går dottern (2 1/2 år) hos dagmamma och trivs väldigt bra, är därför lite nyfiken på dagmammorna i Viksjö. Trivs era barn? I vilka områden bor dagmammorna? Är det svårt att få plats? Osv.

Tar även gärna emot tips om förskolor i Viksjö! Vi kommer bo i Hummelmora, så gärna förskolor i/runt det området. Har förstått att Rosa tornet, Fäboden och Plommonet är populära och svåra att få plats på (så lät det när jag pratade med kommunen iaf), så jag är spec. intresserad av att höra ifrån föräldrar till barn på Sandviks- och Fjällenskolornas förskolor, har hört lite olika "rykten" om dessa två. Trivs era barn? Är personalen bra?

Väldigt tacksam för svar! 

• 1975

Dom första du nämnde är populära, fjällen är åxå mkt populär lång kö dit. Jag har min dotter som är 5 på Sandvik. Jag håller på att byta till fjällen pga att på Sandvik är 4-5 års gruppen alldelles för stor och min dotter hon trivs inte i en sån stor grupp.

• evani
    hannelelle skrev 2011-02-21 10:37:42 följande:
    Hejsan alla Järfällabor!

Tänkte höra mig för om det finns några föräldrar till barn hos dagmammorna (familjdaghem) i Viksjö? 

Vår lilla familj kommer troligtvis att flytta till Viksjö och nu börjar det svåraste...hitta barnomsorgsplats!

Idag går dottern (2 1/2 år) hos dagmamma och trivs väldigt bra, är därför lite nyfiken på dagmammorna i Viksjö. Trivs era barn? I vilka områden bor dagmammorna? Är det svårt att få plats? Osv.

Tar även gärna emot tips om förskolor i Viksjö! Vi kommer bo i Hummelmora, så gärna förskolor i/runt det området. Har förstått att Rosa tornet, Fäboden och Plommonet är populära och svåra att få plats på (så lät det när jag pratade med kommunen iaf), så jag är spec. intresserad av att höra ifrån föräldrar till barn på Sandviks- och Fjällenskolornas förskolor, har hört lite olika "rykten" om dessa två. Trivs era barn? Är personalen bra?

Väldigt tacksam för svar! 
    Linnea går hos dagmammai Viksjö, o det är det bästa bytet vi gjort (gick på dagis tidigare).  Det finns 3 kommunala dagmammor kvar o 2 privata, alla är JÄTTEBRa o träffas o gör roliga saker, utflyckter, träffas på lokalen, har pedagogisk verksamhet med språk o matte, har gympa 1gång i veckan, o min dagmamma åker även skridskor med barnen 1 gång per vecka under vintern. JAg tror att det finns platser at tfå direkt, för så har varit fallet under vintern, även om det har kommit några nya barn till, Hoppas att det verkar bra, inboxa mig om du vill veta mer,
    Linnéa föddes 090127
Svar på tråden järfällatråden 9