• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba

Utteröga: Du vet ju inte hur det blir och det behöver du ju inte upplysa arbetsgivaren om, de kan ju bara sparka dig så blir du arbetslös igen, så då spelar det ju ingen roll..tänkte på det här med gå ned i tid måste din man gå ned i tid, dvs jag förstår att du inte vill att barnen är så länge på förskolan men ibland har man ju inget val, dvs, man måste ju försörja sig oxå. dvs alla fall tills du blir fastanställd på nya jobbet och är lite mer säker på eran försörjning.

• BackinBlack

Lilla T: Vart ska ni på teater? Vi ska ned till vårt bibliotek. Limpan eller lampan heter den och det är bl a Teater Pero med.

Jag vet att jag bara borde köra ang jobbet, vet inte ens om jag får det. Bara så tufft om jag inte får stanna och så har sambon gjort sig obekväm och ligger löst till med. Jobbet ligger vid Lilla Essingen så jag är hemma efter att dagis har stängt, precis som min sambo som är hemma tidigast halv fem och då bara varannan dag och om det inte är vikarie - då är han hemma halv sex/sex. Så det funkar inte, då skulle barnen få gå på dagis 7.15 till 17 (då dagis stänger) och sedan vet jag inte vem som skulle ta dem. Knas. Men som sagt, man vet ju inte. Kanske att jag inte ens får jobbet, men dyker det upp något annat är det samma om igen. Puh.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Disan

mirix: Grattis till betyget!!

utteröga: hoppas att du får jobbet och att allt annat strul ordnar upp sig inom kort också

flingan: bra att det löste sig med diskmaskinen.

Igår fick jag handpenningen från lägenheten, så idag har jag fört över pengar till mamma och syster som har varit så snälla och lånat ut miljarders miljarder (typ) till mig och Chris! Tack för att ni finns och ställer upp!

Life sucks and then you die
  • Lilla

Utteröga: vi var på teater på mitt jobb, dvs Håbo bibliotek. Den var från 3 till 6 år. www.teatertre.se/index.php&view=article&id=141&Itemid=72  Idun blev lite rädd några gånger, för de "bråkade" och höll på att ramla ner från stoora klossar, men hon satt 30 min i pappas famn och tittade. Efteråt gick vi en snabbis genom lilla centrum (våra kompisar hade inte varit i Bålsta inan) och sen åt vi lunch ihop innan vi for hemåt igen. Stannade i Veddesta och handlade massa mat på Willys. Är det bara jag som tycker att det är trist att handla, komma på och laga mat? Tur att min man är mer för hela matgrejen.

• Mirix

I vår familj planerar Fanny alt som har med mat o göra! SKÖNT!

• Timba

LillaT: Handla tycker jag är kul, men lagandet går det lite upp och ned med. Tycker att det är roligt när jag får laga mat ifred och oftast är det ju inte så utan det är alltid nån som kommer och vill nåt.. sen är det ju inte så kul eftersom det nästan alltid är jag som lagar maten, dvs jag är rätt kräsen så därför lagar jag helst själv dvs jag blir inte nöjd med hans kryddning.. så då får jag skylla mig själv.

• BackinBlack

Lilla T: Aha. Ja, Uma var inte så förtjust i gårdagens teater. Den var från fyra år, men det var lite väl för små barn, åtminstone en tredjedel av publiken försvann under de 55 min den höll på. Hon hade velat gå mitt i, som en av de barnen hon kände.

Här är det dags att åka och handla mat efter dansen och det är ungefär lika bökigt varje gång. Dvs listan är sååååå tråkig. Försöker pressa ur mig något kul. Oftast är det jag som lagar mat, men sambon gör det gärna även om det oftast blir på helgen för hans del. Hittills på listan är det korv stroganoff, köttfärslimpa och hel kyckling i ugn. För det har vi ju inte ätit förut... nej, undrar om jag ska ändra till moussaka och surfa runt lite.

• Annelie E

Ingen här - har alla fått sovmorgon? Här har man varit vaken sen 05.45...

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • BackinBlack

Sovit med båda barnen inatt, men vi gick upp vid sju faktiskt.

Svar på tråden järfällatråden 9