• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Åh, fönsterputsning.... det kanske jag ska ägna mig åt? Ska inte det kunna sätta igång en förlossning? Jag är ju vecka 34 nu så om två veckor kan hon få komma ut...

Syster: Nej det hände nog inte mycket under natten.....Jag var på boklubbsträff igår, det var kul att träffa lite folk och så, men jobbigt..... jag kan verkligen inte sitta bekvämt ngn längre stund längre,och man kan ju liksom inte glida in i foppatofflor och myskläder.... så jag hade klämt i mig i leggins och kjol! Fast kände mig ändå rätt sunkig.... KOm hem vid alv tio och då hade Gustav somnat i magnus famn framför tvn.... såmagnus hade inte kunnat jobba ngt alls.... Han satt sen uppe till halv tre, innan han däckade på soffan..... Han är inte så trevlig när han är såhär.... men tanken på pengarna som kommer in om en månad eler så gör att jag faktiskt står ut....

Nu dricker jag kaffe.... och ska snart plocka ur diskmaskinen.... kram på er!

• Timba

Flingan: oj vad det går fort snart har du en liten bebis. Evani: Skönt att överlåta putsningen, här överlåter jag det till maken skönt det med. Ja det var tyst i tråden, skulle inte Gluffsen ha bebis i dagarna eller har hon fått ? Idag har jag iallafall båda ungarna hemma och Elina är fortfarande grinig så jag bara hoppas att det här inte är någon personlighetsförändring....ska väl ut och promenera med vagnen en sväng så de får lite luft iallafall.

• flingansnö

Ja, Gluffsen skulle väl ha nu typ..... Hoppas hon kommer in snart och uppdaterar!!
    Hoppas att det inte är ngt långvarigt med Elinas humör! kanske är det bara ngn utvecklignsfas eller så, så att hon snart kan en massa nya saker och blir glad igen!

Vilket datum är det du har Anne? Vilken veckaär du i nu? Har du hört ngt från spec.mödravården?

• Timba

Ja jag hoppas att denna fas inte blir lång för nu verkar hon blir mer och mer lik hur Eliott var för ett tag sen och det var inte kul..

Jag är i vecka 25 tror jag iallafall inte så bra koll och bebisen ska väl plockas ut i slutet av juni, har inte fått tid ännu men jag hoppas att det blir KS. Ska till spec mvc i maj och då ska de göra nytt ultraljud.

Nu bråkar ungarna så jag måste nog ut.

• Mirix

Karro; vad vill du ha för skorna? Passar det att vi kommer och hämtar dem på jobbet på lördag? <3

• flingansnö
    Ha ha ha,vilken toppenide!!!
    Mirix skrev 2010-04-20 12:02:26 följande:
    Att det ska behöva göra så ont!! Efter så många år av barnafödande kunde inte forskarna kommit på en bättre lösning? Djur som surrogatmödrar tex, tänk vad praktiskt. Typ lata katter som ändå bara ligger o sover.
  • flingansnö

Mirjam: Lördag den 24:e april kl 10-14 i högbyförskolas lokaler.

bra att du fått tag på ett par skor!!

• Mirix

Elin, jag e inte så dum som jag ser ut ;-*

• flingansnö

Mirjam, du ser inte dum ut.... du är ju inte blond..... nu förstår jag faktist inte vad du menar... // Blonda Elin

• flingansnö

Vad är det för jäkla skitväder ute???? Vem har beställt detta?? Tur att jag slipperåka och hämta G idag.... det tar farmor och farfar hand om.... Jag har annars mest sovit idag, tycker att det var en lämplig dag att sova bort!

I morgron har vi tid på spec.mödravården ang kjesanittet. Håll tummarna för mig då ok??!!

Nu ska jag strax betala lite räkningar och sean laga mat till mange... Ja och mig också såklrt!

Svar på tråden järfällatråden 9