• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Mirix: Tack. Ja, alltid ordnar det sig. Frågan är bara hur.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

Utteröga: Säger som mirix kör på det brukar ordna sig, men jag förstår att det är mycket nu.

Mirix: Grattis till betyget, nu är det bara att fortsätta att kämpa på.

Till högby skolan ska jag nog oxå ta mig, skulle behöva badskor till ungarna, förra året var våran altan stekhet så man kunde knappt gå där och de vill säkert bada hela dagarna och då blir det för jobbigt att ta av och på skor hela tiden..varför har jag inte köpt sandaler som man kan bada med på en gång, fasiken..

• Timba

Vem vill ha picknick om nånvecka när det är lite mer varmt, förslag på datum ?

• flingansnö

Tip: Oh.... picnic det låter niiiiiice!!!

Mirix: Grattis till betyget!!

Utteröga: tänk positivt! Hoppas att det går bra!

Här hemma njuter vi av en barnfri kväll!! Har varit ute och åkt bil, ätit hamburager och tittat på barnvagnar Nu ska vi titta på film och dricka läsk och sedan soooova. I morgon får jag sovmorgon, magnuis åker och jobbar och vid ett ska vi äta smörgåsbord på ulriksdal, (manges pappa fyller 65)

Kram och puss och ha en trevlig fredagkväll!

• Lilla

Idag har tjejen som ska vikariera för mig "gått bredvid" hela dagen. Kul! Men svårt att få allt man brukar gjort.

Nattning på g nu!

• BackinBlack

God morgon!

tip: Picknick låter trevligt.

Lilla T: Förstår att det blir sådär med en vikarie bredvid.

flingan: Låter alldeles underbart. Ha en fin dag idag med.

Och det där med jobbet och allt. Sambon blir obekväm direkt om han går ned i tid på jobbet nu, är utlånad t o m hösten och har schemalagd tid där det måste vara någon. Redan två omgångar uppsägningar senaste året. Så hittar jag något måste det leda till något varaktigt och bra, ifall han kommer att ligga löst.
    Vet ju inte ens om jag går vidare på det här jobbet, men jag kommer vara borta minst två heldagar och även operationen som ingen vet ännu hur pass liten eller stor den kommer att vara (inte som förra där jag behövde hjälp i veckor och gick på sjukgymnastik i månader, men något blir det). Och tar det tid att återhämta sig från den så åker jag ut från jobbet som konsult. Känns det som. Så det blir mycket att tänka på. Många "dilemman". Och inget man kan säga i förväg heller, då får jag ju inte jobbet. Vi får se.

Nu ska vi se vad vi ska göra av den här gråtrista dagen. Teater halv fyra, men innan dess?

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

God morron girls!

Skulle kommentera massor, men har redan glömt bort allt, typ. Grattis Mirjam iaf, pluggandet ger resultat!

Vi måste nog köpa antingen världens största parasoll, el ännu hellre, en pergola till altan. Då kan man ju verkl sitta där även om det regnar! O om solen skiner, då blir det för varmt på altan hos oss med...

Hoppas solen kan komma fram lite idag, behöver verkl tanka ljus! Det blir nog ytterligare ett besök på Bauhaus, men förenar väl nyttaa med nöje o tar en promenad dit.

Mååste hinna tvätta undan lite under helgen, vi har historiens mest välfyllda tvättkorgar nu, o imorse insåg jag att Nilos garderob börjar eka... Inte bra inför en hel dagisvecka direkt ;)

Nä, llte kaffe nu så man har en chans att hålla sig vaken nån timme!!

• Lilla

utteröga: hoppas hoppas för din skull angående det här jobbet! Kör trots att du vet att du kommer vara orta några dagar. Jag planerar ju att vara föräldraledig, ha ha. Det är mer än 2 dagar det. Nej, men jag förstår hur du tänker, men mitt tips är kör! Och lycka till! Vi ska förresten också på tetaer idag. Det blir teaterpremiär för dottern. Ska bli spännande att se vad hon tycker om det! Vi åker med en grannfamilj.

Svar på tråden järfällatråden 9