• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Lilla T: Vad kul! Lycka till med jobbsökandet.

flingan: Skönt att det var en mild släng av farsoten. Och bra att bebisen hjälper dig genom att lägga sig i säte.

tip: Biljard låter hur roligt som helst.

Jag har varit på Vårdcentralen, måste ta tag i och ta ut skrotet ur min armbåge som har suttit där i fem år och numera gör ont också.

Tog upp mitt illamående och han kunde inte svara vad det berodde på men däremot märkte han att jag hade knölar på halsen, dvs det är något knas med min sköldkörtel. Tjoho. Min mamma har haft struma. Så nu har jag lämnat två rör blod och har två remisser på väg - en för armbågen och en för ett ultraljud och undersökning ang sköldkörteln.

Och under tiden fortsätter illamåendet. Igår var den värsta dagen hittills, mår illa när jag böjer mig och ska ta upp barn eller annat och var spyfärdig efter middagen hos våra vänner. Har slutat med kaffet, får inte i mig det, och jag äter max en liten smörgås till frukost.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Disan

utteröga: Hoppas att du blir bättre snart! Skönt att de upptäckte den ev struman iaf, min mamma har det så jag vet ju att man kan må alldeles utmärkt bara man får rätt medicinering

Life sucks and then you die
  • flingansnö

jaha..... så har diskmaskinen gått sönder.......

• Stora syster

Inte kul att diska med stora magen;(

Måste bara få gnälla av mig på min lata karl; GNNNNÄÄÄLLLLLLLL!!! Så! Färdigt! Tack!

Har varit på prommis och inhandlat glass idag p¨å eftermiddan, o Loke cyklade, så mysigt, det var så varmt när mna drog vagnen att jga gick i t-shirt! mmmmmm!

Var dock så mätt efter alla köttbullar att jag inte orkade äta upp min glass, den ska jag ta strax när 2/3 sover. Tjoho!!

Ja, måste nog köra Loke i säng nu också, han har glidit ihop i soffan som en liten korv, cykelturen tog nog den sista energin...

• Lilla

Utteröga: vad jobbigt att du mår dåligt...

tip: ha så kul i kväll! Låter toppen! Jobbet låter helt klart väldigt spännande! De vill ha någon som är öppen att prova nya vägar etc. Me like!

Idag ahr vi haft författarbesök på skolan. Eftersom det var jag som bokade och fixade med det så har jag haft äran att prata med Jonas Hassen Khemiri i dag. Nice! Han gick verkligen hem hos eleverna! (gymnasietvåor) Så kul! www.khemiri.se

Sen var jag hos bm. Lågt, men bra blodtryck, ingen grav.diabetes (5,2), + 10 kg i vikt, SF 29, järnvärde 117 (så nu ska jag börja knapra Niferex). Är i vecka 32. Idun var med och det gick hur bra som helst. Efteråt letade vi skor till henne, men hittade inga vi kunde komma överens om. Fortsatte till Veddesta och nu har hon ett par lila foppatofflor (de valde hon själv) och ett par beige gympaskor. Vi fikade på caféet där också.

• Lindasnutt

LillaT: jo då vi har kommit i ordning väldigt bra... jag körde på som tusan de första dagarna så vi "klara" kan man säga.

Väldigt tomt på väggarna, trodde jag hade mycket tavlor men tydligen inte när väggarna skriker vita...

angående bio och 3D...  köpte ny tv till nya lägenhetn och så tänkte vi kolla på en
    3D film, men ikke sa nikke, de gick inte, såg ju bara svartvitt. kunde inte se färger :/ ???? Och vi som planerat en kväll i stan i helgen, vi ville testa "riktig"
    3D bio, men det lär inte bli så.. varför detta? 

• evani

Fick hämta Nea på dagis idag, hon hade kräkts. Det har hon fortsatt med hemma oxå  på bilstolen, mig i sängen på golvet... så det känns som jag torkar högt o lågt o tvättar massor, inte så lätt när man har ont i axeln o borde ta det lugnt...
    Nu har hon i alla fall somnat så vi hoppas att det blir en lugn natt

Linnéa föddes 090127
  • Stora syster

värdelöst med kräksjuka! Fy!

Själv e jag helt dödstrött, måste verkligen gå on lägga mig tror jag, kan inte tännka längre... sov gott alla!!

• flingansnö

Här hemma börjar vi tidigt idag, eller ja.... Gustav börjar tidigt, jag har varit vaken tilloch från hela natten.... och Magnus sover... Tur att TV finns!!  Mange fixade iallfalla en ny diskmaskin igår.... eller ja,han köpte på blocket Så nu har vi en funerande igen!

måste gåoch byta blöja på G...... återkommer

Svar på tråden järfällatråden 9