• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • evani

Självklart håller jag tummarna i morgon flingan!!!

Linnéa föddes 090127
  • evani

*Idag har jag lekt datasupport här hemma... Tomas formaterade om satorn i går o sen funkade ingenting, så jag har pysslat i dag o varit o köpt nytt nätverkskort  så nu funkar internet i allafall o jag har uppdaterat de program som behövde det...

Tjejer kan!!!!

Linnéa föddes 090127
  • Stora syster

Mirjam, bara att komma förbi på avd 7 under dagen, jag e där kvart i sju till halv fyra! Jag e där nånstans, bara att fråga efter lilla mig! Behöver inget för skorna, bara kul att de kommer till användning om hon kan ha dem? Hon får väl testa dem o se! så kan jag få låna nåt kul av er nångång! haha!!

• Stora syster

Men nu måste det ju verkligen bli lite torrare ute! har ju handlat massor av jord o grejer till min lilla täppa! Har snart både rödbetor, sockerärtor och potatisar i min land (som inte har grävts än, men ändå ;))

imorgon ska jag testa nya trimmern på småkillarna tänkte jag, undrar om Loke ska få stå modell först, så att Nilo ser att det inte e farligt? Han e ju aldrig klippt ensengång, o nu e han rätt långhårig, med diverse matrester o sand i de blonda lockarna... Blä!

Nä, nu ska jag gå o värma mig under en filt med jonta, vi har ingen värme på här, luftvärmepumpen är nermonterad! Brrrr, men lite kyla har ingen dött av.. haha!! Sov gott brudar!!

• Lilla

Flingan: jag håller självklart tummarna för dig! Det var inte jag som beställde vädret kan jag lova...

Idag har jag haft min vikarie bredvid mig hela dagen. Vi har i princip ägnat hela dagen åt att gå igenom rutiner etc. Hon lär vara rätt trött i huvudet i kväll!

eva: bra jobbat! Såklart att tjejer kan.

Hm, försöker lillebror att komma ut genom magen eller? Han har bökat som en tok i flera dagar nu. Mer än vanligt alltså. Såklart är det mysigt och sköt att veta att han busar där inne men samtidigt lite jobbigt. Han trycker verkligen uppåt på revbenen nu också. Jag är i v.33.

• Timba

fasiken vilken dålig koll jag har under denna graviditet, räknade precis ut att jag är i vecka 29, jag som fått för mig att jag var i vecka 25..det är inte konstigt att magen börjar bli stor.

Flingan:håller tummarna.

LillaT: Vad har du för planer nu inför ledigheten innan bebis kommer ?

• annhan

Hej tjejer!

NU ÄR VÅRT HUS SÅLT!! Äntligen. Äntligen kan vi planera för vårt nya hem och förbereda. Åh vilken pärs det varit. Visning efter visning. Jättetrög bostadsmarknad här i kommunen. Var nära att ge upp och bo kvar! Men nu så!! Känns så oerhört skönt. Och vi får tillträde redan den 11 maj, så nu är det ganska mycket som ska göras på kort tid. Måste till IKEA i helgen och köpa flyttkartonger.

Ledsen att jag inte varit här i tråden på ett tag, det kändes så hopplöst och jag blev så deppig pga allt med försäljningen.

Grabbarna har också fått plats på Råstens förskola. Känns helt ok.

Hoppas ni alla mår bra.

KRAM!

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • flingansnö

Anna: Grattis!!! Vad skönt att det är klart!!! Vart i viksjö var det ni skulle flytta?

Anne: antar att det blir svårera när man har 2andra små barn att hålla koll på.

LillaT: Du har bara en vecka kavar nu va? Vad sköntför dig att få vara ledig sen!

Idag 11.30 MÅSTE ni tänka på mig!! Jag är supernervös.......

• Mirix

Ja ugh för bostadsmarknaden, antingen kmmer det inga eller så budas det upp så att allt blir för dyrt. Fick ni begärt pris iaf.?

Elin, det går bra, gå dit med dina kryckor och se ut att ha riktigt ont. I värsta fall skyll på vaginism... det funkar har jag hört

Svar på tråden järfällatråden 9