• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Nä, idag fick Jonta gå upp med vår lilla tupp, som faktiskt också sov ända till sju!! Jag gick inte upp förrän 8,20!

väntar på luftvärmepumpkillen ska komma o kolla hur vi ks ata ner vår gamla pump, o om vi ska installera en helt ny, och isf varnånstans.
    Sen kommer min stora kille hem från en helg i Dalarna med farmor o frabror, sen det gamla vanliga söndagsbestyren, innnebandyträniing, mat, bada barn osv...

• Lilla

Måste få gnälla lite... Vi ska få lunchgäster idag. Ska grillla. Jag städar och maen fixar med maten. I är med honom. Nu satte jag mig ner en stund efter att ha städat övervåningen. Får ont av foglossning och ont av att böja mig ner (kan knappt göra det längre; kämpar varje dag med att få på och av min egna strumpor. Och så kommer makn upp med något som ska läggas in i klädkammaren och tycker att jag latar mig som sitter i sängen. (han sa det inte rätt ut, men indirekt) Blä!

Ok, slutgnällt.

Annelie: tidig morgon...

• Marina

Godmorgon, här fick jag sovmorgon men tyvärr va Isa på riktigt dåligt humör här nere så jag kunde inte sova =( Liam väckte mig 9ggr inatt och Isa 3 ggr...Man kan ju bli knäpp, mina ögon svider kraftigt idag...Nu ska jag iväg på en meandi träff sen blir det hem och grilla {#lang_emotions_laughing}

Ha en super dag alla

Lilla T säg till din man att du tog illa upp, foglossning är inte att leka med och egentligen ska du inte städa alls..Du kan få bestående men och det vill du inte bara för städnings skull. Tyvärr är det så att mannen får göra mer och su SKA ligga och "lata" dig med gott samvete...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Hej på er!
    Här är vi på landet igen.... GUstav börjar känna sig hemma här nu och vet precis vart mormor har gömt godiset! Vi hade iallafall en trevlig lunch på ulriksdals världshus igår när svärfar fyllde 65 år! Det var gott, även om jag avstod från allt det kallskurna... Idag har vi dock haft lite dramatik! Jag låg  i badet en stund, och G var ute med mormor och morfar och eldada ris. Mamma kom in och hämtade hostmedicin till G (noskapin) Eftger en kvart eller så kom pappa in med G och en TOM flaska hostmedicin!!! Han har lyckats få av korken på flaskan och vält ut en del, men även hällt en del i sig!! Det blev till att ringa 112!! Men efter ett ganska långt samtal med giftinformationscentralne kom vi fram till att han inte kan ha fått i sig de 60ml som är deras gräns för barn i G.s ålder! Puh!!! Men vi ska ha extra koll på honom i eftermiddag, och han kan få ont i magen stackarn.... Mamma var riktigt skärrad!!

LillaT: Om de bara kunde gå en dag i våra skor.... då skulle de förstå.... Magnus har svårt att förstå att vissa dagar kan jag göra mer än andra.... Förstår att du blev ledsen.... det hade jag också blivit!

Marina: Lycka till på meandi träffen och hoppas at du får sova mer inatt!

Utteröga: Lycka till med hadling och matplanering!

• Lilla

snowflkake: oj, hur är det med G nu? Läskigt!

Marina: tycker synd om dig som inte får sova...

Efter att jag fick gnälla lite kändes det bättre och maken och jag delar ju på det mesta här hemma (alltså även innan jag blev gravid). Han har fixat mycket, men han har svårt att sätta sig in i hur det känns att ha ont och att jag kan göra vissa saker och andra inte. En dag i skorna vore bra som sagt Flingan. Jag har släppt mycket på mina egna krav att hemmet ska vara välstädat, för det funkar ju liksom inte nu. Det är ju inte det viktigaste egentligen, bara det är okej (och det är det ju).

Vi har i alla fall haft en toppendag med våra grannar. De har en kille som är lika gammal som I (de går på samma dagisavdelning) och en tjej på 1,5 år, så barnen hade massa skoj (både inne, i vår trädgård och i lekparken). Vi grillade kött, kyckling och korv och åt pinnglass till efterrätt. Nu är I och pappa ute och cyklar en sväng.

• evani

Jag o Nea bakade sockerkaka i morse som blev helt misslyckad, platt som en pannkaka-men god ändå, jag tappade nog räkningen i mitten när jag skulle ha i mjöl för då höäll Nea på att klättre ner från stolen eller nått... Sen var vi till grodparken o gungade, väldigt skoj, jag o Nea gungade i stora platta gungan- det var ju jätteläskigt tyckte jag men hon skrattade urmycket...  Sen hem blev kyckling till middag och kvällsbad för Nea o nu nattar T henne, hoppas på en bättre natt än i går... I
    I morgon Uppsala och vänbesök och frisörbesök skööönt!!!
    ha en bra kväll alla!!

Linnéa föddes 090127
  • Mirix

Dt kanske va nåt konstgt i natt för tom Mira sov dåligt! Honvar vaken drygt 2h och vi försökte med allt men hon kunde inte somna. Tillslut ramsade Fanny (vilket vi inte gjort på nätterna på länge) o tja det funkade efter en halvtimme. 

Somnar ni om om ni vet att era män tar ansvar för uppvaket? För i natt var vi vakna båda två tills Fanny sa att hon tog hand om ramsningen, då somnade jag direkt :-P 

• Annelie E

Mirix: Jag är väldigt lätt väckt så jag får alltid ruska liv i maken för att han ska vakna - ska jag jobba dagen där på, så är det jobbigt, eftersom det tar en stund för mig att somna om, men då tar han den som kanske har kissat i sängen eller vill ha välling mitt i natten för att kunna somna om...

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Stora syster

God morron!
    Ville bara önska alla en bra dag, nu kollade jag klockan o insåg att jag måste RUSA!!! Ha det!

Svar på tråden järfällatråden 9