• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

ok, tillbak.... jag fattar inte varför hanenvisas med att bajsa i blöjan....  om han inte harblöja på sig går han ju på potan... kan inte vara mysigt med bajsblöja!

Syster: Skönt att få gnälla av sig!!!Man behöver det ibland!!

LillaT: Bra att det gick bra hos Bm, men trist med järnvärdet.... klarar din mage järntbletter? Jag gör intedet, så jag dricker äcklig dyr blutsaft istället..... Skönt att du inte har gått upp såmycket i vikt!

LillaT Igen: Blev du månde lite starstruck?? Det hade jag blivit Lätt!!! Coolt iallfall!

Lindasnutt: Nej har man helt vita väggar får man inreda annorlunda.... tycker dock att det är anska skönt....

evani: NEJ  fy vad jobbigt!!! Och i bilen också!!! Stckars både Nea och dig!

Kram på er!

• Stora syster

Ni gravida, har ni dåligt järnvärde kan jag tipsa er om att testa Hemofer istället för receptbelagda eller dyra Blusaft. Det har iaf varit super för mig, o de finns på hälsokosten at köpa. De e lite lättare än vanligt järn att ta upp för kroppen.  inte lika jobbiga för magen...

Annars, vad konstigt det känns att det regnr så häär mk!!Nu blir väl altanen ren iaf!!

Måste nog hänga på Loke o lämna i dag, så ses senare!

• BackinBlack

flingan: Skönt att ni har en "ny" maskin hemma. Det där med att vilja bajsa i blöja har jag hört flera barn som vill och gör.

Lilla T: Vad kul att det blev så lyckat med Khemiri och att Idun var med till barnmorskan.

evani: Hoppas det har avtagit med kräks nu. Krya på er!

Stora syster: DET är positivt tänkande. Att regnet tvättar rent. Vår bil såg ganska hyfsad ut...

Här är det bättre med illamåendet, men armen är sisådär. Och att bära Vincent på andra armen gick sådär, har ingen kraft alls. Men jag försöker att inte bära alls, helt enkelt.

Nu är barnen på dagis och jag ska väl ta tag i lite budgetberäkning (för alla våra miljoner) och söka jobb, jobb och jobb. Fast helst skulle jag nog gå och lägga mig i soffan. Och bara vara. Hehe.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

Evani: Stackars lilla tjej hoppas hon snart mår bättre.

LillaT: vanliga multivitamin tabletter innehåller ju en del järn, så jag brukar ta dem och det brukar räcka för att få upp järnvärdet, dvs de innehåller ju oxå folsyra, då slipper man köpa flera grejor...

Utteröga: Trist, hoppas du inte har struma.

Det var riktigt kul med biljarden igår inte var vi speciellt bra på det men skoj var det...En av tjejerna är gravid oxå så det var kul att höra, dvs många av mina av mina kompisar har ju inte barn så det vore roligt om fler kundefå det ..
    Sen var det lite skumt där eftersom det var bara vi som var kvinnor där, annars var det bara män, värsta herrklubben..

• Mirix

Hej hej, springer in en snabbis. Va på Eritriansk restaurang igår med en vän och det kan jag verkligen rekomendera, MKT gott! Den låg vid spärrarna i Rådhuset tunnelbanestation! MUMS och jäytte fint och mysigt!

Är det någon loppis i helgen? Vi måste ha ett par jympaskor i storlek 20! Nån som har?

Kramar till ALLA, vill h sommar nu o träffa er!
     <3 /mirjam

• Mirix

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hos er får jag skryta, jag fick mitt första a i betyg idag!  jaaaaaaaaaaaaaa!

lyckan är total :-*

• Matglad

Mirix: Grattis!
    Det är barnloppis i Missionskyrkan i Hässelby villastad imorgon. Min svägerska säger att det är bra.
    /Kajsa

• flingansnö

och nästa helg är det loppis ihögbyskolan,jag såg lappar på förskolan i början av veckan, kan kolla igen påmåndag.

• BackinBlack

Mirix: Grattis till betyget!

Själv har jag fått två samtal idag. KS fick ett återbud så jag ska dit och röntga armbågen och träffa ortopeden på onsdag redan. Och så ringde ett bemanningsföretag om en tjänst jag sökte imorse, en uthyrning med avsikt att anställa, och vill träffa mig för intervju på måndag fm. Och de vill ge mig MER i lön än jag hade innan mammaledigheten. Nu får vi se vad som händer här...

Undrar om jag har kalla fötter eller är splittrad, för jag vet att de behöver någon omg och jag har en väntande op, en utredning och UL för sköldkörteln och måste ta nytt cellprov om två veckor. Så jag lär ju vara borta flera gånger. Mycket i huvudet nu. Uppföljning av Vincents astma och 18-månaderskontroll på BVC kan ju sambon ta. Sedan är det dagis stängning i tre veckor, med ingen backup eftersom det är personalkooperativ. Sambon har begärt ledigt, men inget är klart. Nu blir jag sådär omständlig med tankarna. Allt faller väl på plats. Nu ska jag sluta svamla.

Solen LYSER! Det är bra.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mirix

Utteröga, det e bara att tro på att det fixar sig! ör det brukar det ju alltid göra, eller hur? <3 , du e superstrong!

E det högby som har så mkt kläder? Det vore jutoppen om den e nästa helg, så ska vi kolla miionskyrkan imorgon!

Svar på tråden järfällatråden 9