• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • evani

grattis alla födelsedagsbarn!!!!

Linnéa föddes 090127
  • evani

sitter just nu o surfar medan en  karl putsar mina fönster {#lang_emotions_laughing} precis den arbetsfördelning det ska vara i världen...
    iofs betalar jag för det... men ändå!!!! För det finns väl inget tråkigare än fönsterputsning?????

Linnéa föddes 090127
  • evani

billigt är det oxå... 250:- för hela lgh kommer aldrig mer att putsa ett enda fönster igen, säg till om nån vill ha nummret

Linnéa föddes 090127
  • flingansnö

Annelie: Grattis till tvååringen!!!!

Mirix: Men ändå bättre att kolla en gång för mycket.... hoppas hon ärok.

evani: GUd så skönt med fönsterputs!!!

Jag har just kollat mitt konto, och det blir en tuff månad..... Fan.... Jag avskyr att ha så lite pengar. Jag menar även om allt viktigt är betlat, matpengar och blöjor och sånnt fixat så man behöver ju inte oroa sig för snnt, så är det ändå så trist när man lkisom inte kan ta en fika somman vill eller köpa strumpor eller så utan att väga varenda jäkla krona.

• Mirix

dt är hon säkert.. feber på kvällarna 2 i rad, genomskinnligt snor, lie host, wiskyröst och då o då ett pill i öronen..  mn dt kanvara så att hon för öronen för att dt e nått hon sett på förskolaan i veckan. hon har nämligen börjat md att hålla fingret för munen och säga zzzz, just efter hon gett ifrån sig ett illvrål.... humpf

• umeafia

Morgon morgon!
    Grattis alla små födelsedagsbarn och trevlig valborg till er alla mammor. Hoppas att det blir uppehåll så man kanske kan kila iväg bort till brasan. Jag är uppväxt med scouter och har eldat i stort sett hela min uppväxt så jag älskar den där hemska röklukten, tar mig tillbaka till barndommen. Inte lika roligt dagen efter kanske... :)

Vad roligt att ni anordnat lekträff. Vart är det parken ligger, är det nära Björkebyskolan? Kan verkligen inte vänta tills jag får börja dra runt på barnvagnen i solskenet. För när jag är mammaledig ska det bara vara solsken, roliga aktiviteter, pyssel, lugna snälla barn och glädje. {#lang_emotions_wink} Jag hör av mig sen när jag ska berätta att mitt barn har kolik och jag har fått en deprission.... Nej inget att skojja om men jag ska verkligen försöka ta tag i det här året och njuta av den. Lägga all måsten åt sidan och bara vara, bara leva och lära känna vårt barn. Inte tänka det ska jag göra, det ska jag hinna med och de MÅSTE jag göra. Tänk att det kan verkligen vara det svåraste som finns, att leva i nuet. Ska bli bättre på det.
    Såg ni förresten lyxfällan igår? Charlie berättade om hur tjejer som går på mammaledighet kan spendera pengar... Uhh... Får satsa på kaffe i termos och hembakt eller fika på Ikea. :) Man vill ju inte fika upp hela hushållskassan.

Igår storhandlade jag, var helt slut och fick förvärkar men det var värt det, nu är frysen fullproppad. Sambon tyckte jag hade handlat mycket men tacka gus för City Gross, me like! Får se om jag hinner göra matlådor eller om det blir bebis innan. Kanske ska laga mat för kommande 3 åren då. :)

Evani - Fönsterputs lät som en bra idé, ser knappt ut här. Blev du nöjd? Kan man få numret? Känner inte för att putsa alla fönster i villan höggravid och sambon han har fullt upp med annat. Vore skönt med lite hjälp.

Nu ska jag ta tag i dagen, måste få lite gjort innan jag ska iväg och klippa mig. Ska unna mig en riktig klippning med färgning och slingor nu.
    Kram på er alla!

• flingansnö

fia: Vad skönt att du fick handlat iallafall även om du fick ont av det! Och självklart kommer du att fåett exemplarsikt barn som sover hela nätterna äter regelbundet, skrattar och aldrig skriker! Precis som vi andra i tråden har fått!!
    Jag såg lyxfällan igår och tyckte att det var bra att de tog upp ett fall sominte var å extremt. Jag menar hon varinte skuldsatt ellr så, men jag hade svårt att smälta att hon var 27 år och så otroligt barnslig!! Och hade inte barnet ngn pappa som tog ngt ansvar? Nej det verkar ha varit junfrufödsel.... märkligt..... Men visst är det lätt att halka dit i mammalatte fällan! Förra sommaren träffades vi en del vid poolen i jakan nr det var fint väder och då får  man ju ha med sig eget fika. Det var toppen.
    Härligt att du ska klippa dig! Det behöver man!

Jag ska strax packa inför helgen.... vi slänger Gustavs dagblöjor imorgon, så det kommer ng att krävaas en del extrakläder..... han får hablöja om vi ska åka långt i bilen och han kommer sova, och om viärute och han har överdargsbyxor för det är sååååå drygt att tvätta, men annars blir det inga blöjor nu!!! Hoppas det går vägen! Förra våren gjorde viju ett försök också och då var han helt klart inte redo,mennu är han ju tre och etthalvt år så det borde verkligen funka tycker jag!

• Stora syster

Elin, hoppas tiden för tjocka överdragsbyxor är förbi nu! Så du slipper tvätta dem!! ;)
    Förresten, varför har du så ont om pengar?har du köpt nåt särskilt?

Ja, det där om fikat stämmer, jag gjorde ju inte annat än shoppade o fikade o lunchade när jag var hemma! Tur att det intye blev så många månader fl för mig!! Hahah! Har massor med stålar över nu när jag inte kan göra av med nåt på dagarna när jag e instängd på jobbet!!!

• flingansnö

Syster: Jag har inte vant mig vid att ha 80% av inkomsten än.... sjukskrivningen.... så jag har shoppat lite för mycket onödigt.... Sen fick vi erbjudande om en nyemmission pångra aktier som tydligen är sjukt bra deal, men då fickvi punga ut med 2000kr,plus att bensien blir dyr när jag åker fram och tillbaka till landet så pass mycket 2300kr var det, plus att skatten på bilen var denna månad..... plus att jag min klant missat min telefonräkning förra månaden så det blev dubbelt upp denna månad...   Men så länge pengarna räcker till räkningar och mat och sånnt så är det ju ok, bara trist som skjutton. Men i Juni börjar pengarna för magnus allt jobb droppa in!!

• evani
    umeafia skrev 2010-04-30 10:26:45 följande:
    Evani - Fönsterputs lät som en bra idé, ser knappt ut här. Blev du nöjd? Kan man få numret? Känner inte för att putsa alla fönster i villan höggravid och sambon han har fullt upp med annat. Vore skönt med lite hjälp.
    Jag blev jättnöjd med fönstren!!!

SoDaco heter företaget. www.sodaco.se  tel: 08-52013588 som sagt billiga o bra, kollade runt innan o en del ville ha 7-800:- 
    Linnéa föddes 090127
Svar på tråden järfällatråden 9