• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Matglad

Lilla T: När hade ni tänkt gå? Vi kanske kan hänga på men jag vet inte om vi kommer iväg. De tänder ju brasan rätt sent och då är det ju läggdags redan.

Evani: Tack för länken, ska nog slå till på det!

• Lilla

Vi har varit i lekparken 1,5 timme och lekt med grannarna. Nu har vi ätit lunch och ska strax hälsa på samma grannar för  en liten fika (vi tar med pinnglassar). Idun har velat hälsa på dem i lägeheten i flera dagar. Vi ses mest i parken.

Annelie: grattis till 2-åringen! Det var ju nyss ni var hemma hos oss och fikade ju och då var han bara någon månad gammal. Vad fort det går!

Mirix: krya på lillmyran som är sjuk... Jag vill också se Alice i underlandet! Du får rapportera sen hur den var.

Matglad: visst var du och stora tjejen på Alice...? Vad tyckte ni? Jag vet inte när vi ska gå till brasan. Eller jag kan ju inte GÅ alls (får sammandragningar var och vartannat steg), så det måste nog bli bil dit. Men jag känner att jag inte vill boka tid för det kanske blir så att vi inte kommer iväg om Idun är för trött eller om jag är för trött. Vi kan ju höras på sms när/om vi går.

Flingan: kul tradition med elden på flotte i vattnet!

umeafia: ja, parken ligger rätt nära Björkebyskolan. Vad skönt att klippa sig och fixa håret innan bebisen kommer. Helt rätt! Var går du? Bra också att du handlade så mycket mat!

• Matglad

Lilla T. Ja, skicka sms när/om ni går. Det brukar vara rätt tjockt med bilar...

Alice i underlandet var bra men vi såg den dubbade versionen och det är ju alltid ett minus. Plus att vi inte såg 3d, den hade nog varit häftig i 3D.

• Lilla

Matglad: jo, jag kan tänka mig att det blir svårt med bilen...

Nu har vi varit hemma hos grannarna och lekt och fikat. Hoppas på att I somnar i soffan en stund nu. Det skulle hon behöva.

• Annelie E

LillaT: Javisst, går tiden fort... Snart är det ju dags för eran bebbe att komma, myspysigt!

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Annelie E

Tack alla för Grattis! Idag har jag och barnen ätit lunch på IKEA och lite fika trillade ner också. Måste ju fira lite...

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • sanna88a

Hej! Jag tänkte hoppa in här med en fråga! Vad kan en trea på minst 60 kvadrat i järfälla kommun ha för månadshyra?

• Marina

Apropå detta med att laga mat o frysa in; det gjorde jag, men sen åt man upp allt, o bebisen bara sov i typ tre månader... Det var först efter den tiden vi hade behövt (o nu när han e 1,5 år) massa färdig mat i frysen!! Första tiden har man ju så mkt folk runt sig som hjälper en, men ingen som lagar mat åt en när man kommer från dagis med tre hungriga skrikande ungar o en hungrig skrikande karl inte!!  Nu ammade jag iofs  inte sista busungen... Bästa tipset e att bara ta dan som den kommer, vem vet vad det e för slags människa som kommer ut? lycka till med pyret i magen nu! (alla ni som ska ha snart såklart!!)

Mirix, måste erkänna att det var tuusen ggr enklare att bli mamma första ggn än nu när man var 28! Då hade man inte en massa bekymmer eller krav som nu...

Min mamma har alltid försökt förklara att det är svårare med stora barn, och nu börjar jag nog erkänna att hon har rätt! De stora kräver en helt annan uppmärksamhet, och helt andra och svårare insatser från mamma...
    Det är först sen jag blivit mmamma till "stora" barn som jag har börjat tvivla om hur man ska kunna räcka till som mamma. Men jag e ju lite speciell;) o sen har ju jag en av varje, så jag får ju alla trotsåldrar samtidigt!! Haha!!

Kunde inte sagt det bättre själv HÅLLER MED OM ALLT... Visst hade det varit bra med mat just dom veckor som André och Liam som nyfödda alltid vråla och man var ensam, men när Jonny var hemma så va det skönt att få gå och ställa sig och laga mat.. Det underlättar klart att ha mat i frysen för dom tuffa dagarna FAST det slutar det aldrig göra oavsett hur många ungar du har..

Och som storasyster skrev had jag mer behövt det nu när tre hungriga barn vrålar och klockan närmar sig 17.30-18.00

Jag kan också intyga att jag tyckte utan tveka att det är mkt enklare att var småbarnsförälder än till större barn...Det tar på krafterna mkt mer tycker jag...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Konstigt det la sig, jag kopiera Systers inlägg men det blev knas =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

God morgon tjejer! Eller god o god, e ff förkyld, o rätt TRÖTT nu också... Men trots allt som inte gick enl planerna igår så blev det en trevlig kväll med grill o vin o sällskap av Jennie m familj.

Idag ska jag åka mot Nacka o hämta hem en troligtvis supertrött Loke som varit med sin bästis över natten, igår härjade de tydligen på Andys lekland också, brukar ta på krafterna...;)

Så ikväll blire sängen vid sju! E ruggigt glad att jag förensgångsskull inte har nåt särskilt inbokat imorg heller, så om det e fint väder sk avi bara myyysa ute!! Men vi får se på vädret frst, annars blire kanske en trip till Kista ist...

Svar på tråden järfällatråden 9