• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Jag jag säger som syster, godmorgon.... eller god och god.... Fast det var skönt att vakna har drömt mardrömmar hela natten, sist drömde jag att min ex-svåger anklagade mig för att ha tagit kokain på ett hotellrum och ALLA trodde på honom!!! Desutom var jag höggravid och hade världens buskigaste ihopvuxna ögonbryn!!! Läskigt!!

Vi är på landet Jag och Gustav, han är ute och hjälper mormor att rensa ogräs Jag pasar på att sitta lite här vi datorn. Igår var vi nere vid havet och tittade på brasan, det var supermysigt, den var stor och när de tände var det fortfarande ljust men i takt med att det mörknade så blev det så vackert, den var precis lagomn långt ut och vattnet var spegelblankt! Underbart. VI grillade korv på en iten brasa på land också, och GUstav var såååå lycklig! :)

Idag har vi slängt dagblöjorna för G! Ska bli spännande när vi ska åka in till stan om en stund, och se hur det går! Lite pirrigt, men jag tror att han är redo!

Nu ska jag ta på mig nåt annat än pyjamas och sedan göra lite förmiddagsfika till de hårt arbetande föräldrarna!

Kram på er och ha en trevlig första maj!

UPP TILL KAMP EMOT KVALEN, SISTA STRIDEN DET ÄR!!!!

VI ÄR DE TUSENDEN SOM BYGGER LANDET, VI BAR DET FRAM I NÖD OCH STRID

STATEN OCH KAPITALET DE SITTER I SAMMA BÅT!

• Stora syster

Inget e som lite gammal svensk hederlig punk såhär på lördagsmorgonen Elin;)! Haha!!

• Lilla

Flingan: hoppas det går bra med att sluta med dagblöjorna för G!

Vi ska strax bege oss till grannarna som tänker bjuda oss på pannkakslunch idag. I och maken är ute och bygger klart ett tak till luftvärmepumps"grejen". Sen efter lunch och lek ska I och jag plantera blommor i tre stora blomlådor och en liten som sitter vid hennes lekstuga. Vi köpte blommor och jord igår på Plantagen i Hässelby (vid Åkermyntan). Första gången jag provade det Plantagen. Helt okej, men jag gillar nog det på handelsplatsen bättre. Det är lite större och luftigare.

Matglad: du fick väl sms:et igår? Vi stannade hemma för jag orkade helt enkelt inte bege mig iväg med dessa sammandragningar som kommer var och varannan minut, särskilt om jag inte sitter (men de kommer då också) plus att jag skulle varit tvungen att ha med mig en stol för att kunna sitta och vila typ hela tiden plus det trista vädret. Så jag hoppas jag är ursäktad.

• Stora syster

Mysigt med plantering! det skulle man kanske satsa på??

• BackinBlack

God morgon!

Någon som såg en brasa igår? Inte vi, det var för sent och tråkväder så vi stannade hemma.

Uma vaknade halv fem och Vincent strax efter fem så det har varit mycket här hemma redan. Jag har bakat en sats kardemummabullar, diskat, utfodrat barn ett par gånger och målat Umas alla naglar.

flingan: Lycka till med blöj-borttagandet. Ska ni gå i tåget idag?

Lilla T: Vad mysigt med lunch hos grannarna. Ni verkar ha fullt upp och trevligt mest hela tiden.

Stora syster: Krya på dig! Det är SKÖNT att gå och lägga sig sju ibland.

Själv är jag less på den här lägenheten, sambon med, så vi ska dra iväg lilla familjen till Stinsen. Uma har nästan inga leggings (det enda hon vill ta på sig på nederkroppen). Och så vill jag ha vaccuumpåsar för alla bebiskläder och en ny halkmatta till badkaret. Ska gå och byta om på lillkillen, sambon står i duschen.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

syster: Hm.... det var inte punken i sig jag tänkte på utan mer kampsångerna! Här på landet har det sjugits friskt idag!

Utteröga: Nej, inget tåg, det var länge sedan jag gick i ngt tåg, men när jag var liten så målade vi alltid plakat och gick i tåget. Jag har kampen i blodet!

LillaT: Hur är det med molvärken? Tror du att han börjar bli sugen på att komma ut?

• Lilla

Flingan: han stannar nog därinne ett tag till. Har inte känt nåt mer, baar vanliga sammandragningar. Jag gick också i demonstrationståg när jag var liten.

Nu är blommorna planterade, köket röjt och massa mellisfrukt uppäten. Pippifilm och datortid nu. Maken städar förrådet och spikar visst nåt just nu. Tyvärr hade jag räknat fel på blommorna så de räckte bara till de tre stora lådorna, inte till I:s kruka vid lekstugan. Nåja, det får bli blomköp en annan dag. Två små plantor orkar jag ju bära själv i alla fall. Jorden har vi ju redan hemma nu.

Utteröga: hoppas ni hittar nåt bra på Stinsen! Jag har faktiskt aldrig varit där. Är det bättre än Kistagallerian? Mår du bättre nu?

• flingansnö

LillaT: Stinsen är mycket trevligare än Kista, även om Kista är större och har fler affärer. Det är lugnare i stinsen.

Sanna88: JAg antar att du menar hyresrätt? Jag vet inte exakt, men tror att det står på ledigsa lägenheter på järfällahus hemsida. Min gissning är väl typ 5000kr, det är vad jag har för mig att vi betalat för våra lägenheter.

Gustav har varit torr hela dagen! Vi har ju satt honom på pottan med jämna mellanrum, (ca 2-3 timmar emellan) och det har gått bra!!

Nu ska vi strax äta lammstek och potatis! Härligt!!

• Mirix

ugh vilken miss! ALice i underlandet var inte bra! Sista 10minuterna kom jag på att det ju iaf. var en tjej som var hjälten i filmen.. då fick den typ godk'nnt... vi var inte nöjda! det var inte värt att se den i 3D heller. Vi trode det skulle vara mkt färger, en magisk värld o så men nä..  ähh vi fick iaf. nya biljetter för de stannade filmen efter en klvart och bad om ursäkt för det dåliga ljudet... vi hade inte märkt nått!

• sanna88a

smowflake tack för ditt svar :)

Svar på tråden järfällatråden 9