• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

umeafia: vi flyttade till Järfälla för snart 2 år sedan och sen dess har vi bara varit på två besök på BVC (vid 18 månader och vid 3 år) och då har det varit okej på Kvarnen i Jakobesberg. Jag tror inte att det finns något bvc i Barkarby, men jag kan ha fel.

• Timba

umeasofia:Välkommen till tråden. När är BF ? Jag kan kan starkt rekomendera bvc i kallhäll, de har jättefin personal är verkligen super. dvs har gått på kvarnen oxå när jag bodde i jakan men de i kallhäll är snäppet bättre.

Stora syster: jag får ju shoppa, bara det att jag har bestämt mig för att spara en massa det här året, dvs jag har lite för mycket av både kläder och annat..och har ju sagt dt till maken vill inte att han kommer på mig hm..

Flingan: ja stödstrumpor är kanon har på mig varje dag nu och de hjälper mot mina svullna ben. men ta på dig dem innan du går upp isängen så att benen inte hinner svullna.

Nä nu ska jag promenera med barnen till k rauta och kika lite. vi hörs

• Jessilicious

Nu har jag vaknat till liv igen.. eller så har Angelina börjat sova lite mer :) 1 månad har redan gått och den har ju verkligen rusat förbi. Livet som 2 barns mamma är lite små stressigt, kan tänka mig hur en 4 barns mamma har det hehe. Men det är väll planering som krävs.. den kommer väll igång snart. Hoppas jag! Om det är någon som har tid till övers att gå promenad någon dag så hojta till!

Någon som vet om det finns föräldra/mamma grupper i jakan?
    Jag & sambon har börjat gå 2-3 dagar i veckan från Spånga där han jobbar till Jakobsberg. Härligt nu när solen skiner!
    umeasofia: Välkommen! Jag har bara erfarenhet av bvc kvarnen. Jag tycker att det fungerar bra där. Har bott i Jakobsberg sen april-09 och har gått där med min son och går där nu med min dotter. Och håller med ovanstående att det bästa du kan göra är att ta det lungt och vila, göra allt du inte kommer att kunna göra sen. Ta ett långt bad, sov, fixa saker som du vill ha gjort men inte tagit itu med osv. Att laga mat och frysa in är jätte bra, det gjorde jag. Det sparar verkligen tid till de dagar då dottern inte vill annat än äta eller att man bara inte har ork. Jag bakade bullar och annat och frös in inför kommande besök, slipper man oroa sig för det också :) STOR handla är också att rekommendera. Kan säga att jag prova ALLT som skulle sätta igång förlossningen och INGENTING fungerade, gick över nästan 2 veckor.
    Lider med er som har foglossningar! Inget roligt det där :/
    Nu är det dags för Angelina att få mat igen för hundraelfte gången idag hehe
  • Lilla

Jessi: Angelina, vilket gulligt namn! Och promenad från Spånga låter duktigt! Bra jobbat!

• Timba

Jessi: Fint namn och man vänjer sig rätt fort vid två barn, bara man får in lite rutiner..sen är det kul när de väl börjar leka tillsammans, då blir det mycket lättare.

• flingansnö

Jessie: Välkommen tillbaka!! Och vilket fint namn ni valde! Ang mammagrupp så har du ju oss!!

• flingansnö

LillaT: Jadå, fast inte riktigt allt jag ville, det blev iallfall två par skor till G och så köpte jag en kylande fotgel/fotcreme till min fötter istället för stödstrumpor. behövde hitta en keps till G också, och lite långärmade tröjor, men det hittade jag inget som var bra nog så det får bli en annan gång.

• Marina

Hinner och orkar inte läsa allt men såg att vi har fått en ny så välkommen Umeasofia. Jag har gått på kvarnen med två barn hos Louise och hon är super, jättenöjda är vi...

Nu har jag gått tre dagar kurs i Agda så imorgon är det tillbaks till jobb =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

vällkommen Sofia, jag bor i SKälby och jag to vi h samma BVCtant då.. vi kan inte säga mer än att vi under 1,5år träffat olika tanter VARJe GÅNG... ingen har varit dålig men det åste ju vara nått fel på arbtsplatsen om folk inte stannar väll?   äh vad vet jag..

Mirahar feber vi la henne utan alvedon så när hon vaknade efter 1,5h så tog vi faktiskt upp henne och gav henne alvedon och lite att dricka. Sen vilehon sova igen. Liten myra nu!

Svar på tråden järfällatråden 9