• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Mirix: hoppas det gick bra på UL!

tip: hur gick det för dig?

Tack för idag Matglad och Flingan! Kul! Synd att ni andra inte kunde komma, men nästa gång kanske. Idun sover nu lite spontanmiddag i soffan. Ska väcka henne så hon kan somna i okej tid i kväll. I morgon är det dagisdags igen. Jag sitter och smaskar på godis jag hittade av en slump i min väska (hade helt glömt bort det) och har precis bokat tid för TBE-vaccin på Barkarby vårdcentral.

sarunia: välkommen till tråden! Hoppas ni ska trivas i Kallhäll! Var bor ni nu? Jag bor i Skälby och vet tyvärr inget om dagmammor. Vår 3-åring går på förskola här i Skälby. Jag väntar andra barnet med bf 10 juni. Har du känningar? Jättenära bf för dig nu ju! Spännande! Lycka till!

Ok, ska väcka I nu!

• flingansnö

Utteröga: Hoppas att allt går br dig denna vecka. ska tänka extra på dig i morgon fm när du opas, och jag hoppas att du får intervju på onsdag och att det går bra! KRAM!!!

Mirjam: Kanse är du mer orolig för att du inte är gravid denna gång? Eller så är det bara så att de skiftar från gång till gång, jag var jätterädd denna gång!! Hoppas att allt går bra idag iallafall! Vi saknade dig och lillmyran i förmiddags.

Kajsa och Therese: Tack för sällskap idag! Även om jag inte stannade så länge så var det precis vad jag behövde, lite sol, lite skratt  och söta barn, trevligt sällskap och fika!

Sarunia:  Hej! Välkommen! Jag bor i jakobsberg och ska få mitt andra barn 24 maj Ang dagmammor så ska det stå på järfällas hemsida om det. Jag vet inte om det finns ngra i kallhäll, men i jakan finns det iallafall.

• Timba

LillaT: Det gick bra på UL, bebisen växer och magen verkar hålla än så länge..sen körde det ihop sig maken kom så pass sent att det var ingen ide att åka, då var Elina redan hungrig och trött, men vad bra att ni hade det kul, vi får satsa på ny dejt snart.

Sarunia: Välkommen ! Dagmammor har jag ingen aning om om det finns i Kallhäll, men har hört om att det ska finnas i övriga Järfälla..Min son går på Ulvsättra och trivs bra,  de har små barngrupper och personalen är toppen. De andra förskolorna vet jag inte så mycket om men har hört att bolinders är bra, men gå runt och besök dem som får du en uppfattning.
    Vart i Kallhäll ska ni bo ?

Mirix:  Lycka till på UL.

• Matglad

Flingan och Lilla T: Tack för trevlig dejt idag.

Sedan var jag och barnen och storhandlade och det gick bra. Två barn i kundvagnen funkade fint. Nu står tre kycklingar i ugnen. Bra med storkok!

Barnen leker själva på övervåningen. Det går bättre och bättre!

• Lilla

tip: vad skönt att höra att det var bra med dig och bebisen! Vi får boka in en ny lekdejt snart. Är det soligt elelr i alla fall uppehåll funkar det ju utmärkt att ses ute i en lekpark. Jag och I har aldrig provat den stora i Källhäll t.e.x.

utteröga: ja, hoppas det går bra med operationen! Blev det nåt kolonilottsarbete i helgen förresten? Hur mår du idag?

Flingan: hoppas de tre närmsta veckorna går fort!

Hick, hick, hick är det i min mage just nu.

• Lilla

Matglad: 3 kycklingar i ugnen låter ju superbra! Hur gör du med dem? *Recept*

• Stora syster

Det finns ju dagmammor i Nydalsområdet i Östra Pollhem, som ligger mellan Kallhäll och Berghem, kolla kartan!  Där går vår lilla, trivs jättebra med dem!

har inge kul att berätta, blev hemringd från jobbet idag för att Loke var hängig! Har väl inte hännt sen han var tre år typ! Så han o llilleman e hemma med mig imorgon, o hoppaas på snabbt tillfrisknande! Bacillerna brukar inte fastna hos den killen i vanliga fall...

Ska va djärv o beställa badkläder från nätet, undrar hur kul jag kommer ha när jag ska prova dem sen! haha!! Men jag orkar verkl inte åka riunt i tusen affärer, för att sen åka hem tomhänt! Funderar allvarligt på burka, ingen kollar på mig på stranden då!!

Svar på tråden järfällatråden 9