• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

annhan: Ja, blöjor ingår i avgiften iallfall på min sons komunla förskola. Vad skönt att det löste sig med förskolan för er!! Och ang bebissuget så får du väl passa på och träffa oss nyblivna mammor i sommar och snusa så kanske du kan hålla dig ett tag till!

• Lilla

tip: jag har bf 10 juni så det är ju ett tag kvar. Fick bara en känsla.

mirix: lycka till på UL:et! Spännade! Och även kul att gå på husvisningar! Det är jättebra att kolla innan man är redo så man vet vad man letar efter sen när det är dags.

annhan: grattis till att det löste sig med förskolan! Vad skönt att slippa oroa sig för det.

flingan: vad blev det för pizza då? Vi åt goda rester (hemlagad chicken korma och ris). Såå gott! Förresten heter det kanske inte rester när man lagar mycket för att kunna äta det i flera dagar. Storkok menar jag.

• Mirix

nej, ska väll hämta min lilla hejare snart (det var barnruset p dagis idag men de minsta skulle inte sprina utan bara vara hejaklack, så precis innan hon skulle till dagis tillverkade jag en hejaflagg som hon kunde vifta med! vi har ju fortsatt träna med hejandet efter Pride   )

Nån som ha förslag på vad vi ska hitta på resten av dagen? Fanny slutar efter åtta... blä. ingen ide att åka till nått köpcenter eftesom vi inte handlar...

• BackinBlack

Kikar in kort, måste lägga mig raklång igen snart. Inatt och idag har jag mått som om jag är magsjuk. Jättekul. Inte. Körig i magen, plus kramper i både bröst och mage. Suck. Vet inte vad jag ska tro om den här kroppen. Nåja. Sambon är hemma, fanns inte en chans att jag skulle klara av barnen själv och lämna och hämta, klä på etc etc. Nu måste jag ringa FK och se vad de säger om ersättning när vi båda är hemma, men ingen av barnen. Är jag tillräckligt sjuk för att han kan vara hemma för vård av mig? Ja har faktiskt sjukskrivit mig hos Af idag för jag orkar inte ens tänka på något jobbsökeri.

Mirjam: Vädret är superfint, har du bil finns Mulle Meck-parken i Solna eller bara en kul park som i t ex Kallhäll, picknick i Ängsjö eller bara hänga på Ikea och springa runt utan att shoppa.

annhan: Skönt att det har funkat med förskolan!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

utteröga: FY!!! Det är så synd om dig!!! Detlåter konstigt att det "bara"skulle vara vatten ilungan.... Jag vet att du redan varit inne akut men detdärär inte bra....du kan kanske få en akuttid på vc i morgon?

LillaT: det blev en färdig fryst piza från ica. Hade planerpå att laga mat till maken och mig men när jag ringde honom på jobbet vid fem var han så slut av kaoset på jobbet att jag åkte och hämtade honom, sedan fick han äta middag i bowlinghallen (han hade match) och jag åktetill ica föratt köpa grillad kyckling, men den var såklart slut... så dåblev det pizza.

Mirjam: Bra att ni tränar henne i att vinka och vifta! Trst att de minsta inte fick vara med... På gustas försa Fjällenlopp, körde dehonom i vagn efterom han inte kunde gå än då!

• annhan

Utteröga: Stackare, det låter inget vidare alls det där. Tycker absolut att du ska stå på dig och söka akut imorgon om det fortsätter sådär.

Snowflake: Ja, jag träffar er gärna i sommar. Skulle dock tro att bebissugen inte blir minre då.. hehe

Mirix: Synd att inte de minsta fick vara med och springa! Fast, hon kanske är lika glad för det? Vifta med flagga och heja är ju inte fel det heller.

Här hemma har jag glömt att ta fram nåt ur frysen, så det får bli mamma scans "pruttbullar" (de luktar ju verkligen prutt, bokstavligt talat) till middag, och pasta. Nåja, Filip lär ju bli glad iallafall..

Ser fram emot ett svettigt aerobics pass ikväll! Röra på fläsket lite.

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • annhan
    annhan skrev 2010-04-27 15:51:25 följande:
     bebissugen
    skulle förstås stå bebissuget
    stavar som en kratta ibland när jag slinter på tangenterna
    ~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • Mirix

tja Mira hade ju inte de rosa springskorna utan de svartvita basketskorna ;-P
    hon hade iaf. varit urgullig med flagga i ena handen o maracas i andra! O de var så impade att hon var så duktig på att vifta ^^  men jg berättade hur länge vi tränat!

Annhan, vi har bestömt att vi inteber om ursäkt för felstavnngar ; -*

• Lilla

Kul att ni tränat Mira på att vinka Mirix!

Sitter här med stenhård mage och ond rygg. Tog nog ut mig för mycket när jag stod upp i en timme och lagade mat och fixade i köket och sedan tog hand om kaoset efteråt. Men jag är så glad att sväisarna är här, för farmor, maken och Idun är ute och flyttar en buxbomhäck från baksidan till framsidan och det ser ut att bli riktigt fint. Hoppas bara buskarna trivs bra med sin nya placering så det överlever och frodas.

• flingansnö

Annhan: Sägersom mirix,vi skrier ofta fort här och häroch när vart oh vartannat inlägg blev ursäkter för felstavningar bestämde vi oss för att lägga ner. Vikan alla stava, är bara för snabba och har för dåliga tangentbord.

LillaT: Förstår att det är en blandad känsla, jobbigt men bra liksom.... Hoppas att samandragningarna avtar och att du slipper molvärk inatt.  Ta handom dig!

Jag sitter och sorterar papperåt magnus..... kvitton och fakturor som ska läggas i datumordning mm, det är tråkigt, men skönt att veta att jag hjälper till lite iallafall

Svar på tråden järfällatråden 9