• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

Åhhhhhhh vihar enn piggelin på väg! Den lilla var inte still en sekund, så det blev improviserade,något udda UL bilder!

Ugh sista kvllen inför sista delmomentet i kursen.. sista kvällen att pyssla påflera veckor.,.. o jag e yber allergisk och det kliar och rinner och jag övrreagerar... varfö skulle det bli mkt skola de sista veckorna liom

Lycka till imorgon Annika med op. När jag tog ut skot i armentag jag ju sammtidigt ut de i lårbenet så jag mins mest det.. Måste de söva dig?  Får du nytt gips? Jag mins verkligen inte! Istället mins jag att jag svimmade i dushen två gånger efteråt när jag själv skulle ta av  mg plsåtrerna från benet och att min pappa åkte på semester när allt skulle ut så jag fick bo hos några bekanta...

sa jag att min hjärna e tjock?

• Lilla

Mirix: så allt var bra med den lill* antar jag. Kul!

stora syster: hoppas på snabbt tillfrisknande för Loke!

• Matglad

Stora syster: Om du har burka kommer väl ALLA att titta på dig!

Lilla T: Så enkelt som möjligt med kycklingarna. Penslar med olja, soja och kryddor. In i ugnen hela 175-200 grader i ca 1 h.

• Matglad

Tipsade förresten Lilla T om detta idag:

Familjelördag på Jakobsbergs bibliotek den 8 maj kl. 11-16 Järfälla folkbibliotek deltar i ett projekt kallat Minibio och som en del av projketet ordnas en familjelördag.
    Ur programmet:
    Filmvisningar hela dagen, tävling, fiskdamm och utställning av vad barnen skapat efter minibiobesöken. Biblioteket bjuder på saft och kakor. Passar barn från 3 år.

• Stora syster

Kajsa, det som e bra med burka är dock att ingen ser att det är jag därunder! hahah!!

• Lilla
    Matglad skrev 2010-05-03 19:57:19 följande:
    Lilla T: Så enkelt som möjligt med kycklingarna. Penslar med olja, soja och kryddor. In i ugnen hela 175-200 grader i ca 1 h.
    Tack! Hela kycklingar alltså?

stora syster: vilken syn om du kom i burka. Lite varmt på stranden kanske?
  • flingansnö

Mirjam: Härligt med en vildis därinne!!! Vad skönt att allt var bra! Och snart är sommaren här, då får du vila din trötta hjärna!

Syster: Det borde inte vara ngt problem för en snygging som du att hitta badkläder! Jag fick en katalog från ellos idag, de hade rätt snygga femtiotalsinspuirerade bikinisar.... Jag däremot ska nog ta på mig en burka.... det borde gå att amma under en sån va?

Nu är Magnus iväg och hjälper sina sista kunder för i år att deklarera! Jag ska strax gå och sova, men ska läsa ut en av de bästa böcker jag läst någonsinn först. (kerstin Tihorvalls, när man skjuter arbetare) Den är verkligen helt fantastiskt bra!! Fast hemsk på samma gång, jag grinar massor!!

Kram och godnatt och sov så gott mina vänner!

• Stora syster

Usch , lämnar ämnet strand och burka!

Väntar på att få höra om jag får stanna efter sept, chefen säger at hon LOOOVAR att vi vikarier ska få besked innna sommaren. Hoppas det, det  eju inte direkt lätt att söka jobb UNDER sommaren, och  jag vet verkl inte vart jag ska styra kosan isf... Nu finns det ju massor av jobb, o jag funtar på lite kurser som vidareutb, men jag vet inte... Vill ju slippa de långa resvägarna, o alla andra sjukhus är det ju minst en timme enkel väg...

Lokes öga e lite svullet o irriterat, så nu vet jag inte hur jag ska göra, måste ju höra av mig innan lunch till jobbet om jag ska komma imorgon. Han äter som en häst, så magen känns ju ok.

Nä, ska väl släpa upp karl, byta sängkläder o städa lite här! Sen i kväll kommer elektrikern o kollar inför offerten! Spännande! Lär INTE bli billigt!!! Får kanske skippa tankarna på Thailand iaf...

Elin, Jag har alltid varit lite rädd för Kerstin Thorvall, hon e väl lite creepy? Har dock inte läst nåt a henne? Eller vad har människan skrivit eg?

• flingansnö

syster: Jag har också alltid varit lite rädd för henne.... har inte läst ngt förut, men denna bok var verkligen bra!! Ingen feelgood bok direkt, på vissa ställen mådde man verkligen illa. Den handlar om en man som jag tror idag skulle fått diagosen bipolär, men som då bara kallas för sinnesjuk, han är barn till en fin familj, en prästfamilj. Eftersom han är psyksjuk är han belagd med äktenskapsförbud, för "avkommans" skull. MEN familjen gifter ändå bort hoinom med en ung djupt religiös ung kvinna från Tärnaby. Äktenskaptet börjar med att han vådltar henne på bröllopsnatten så brutalt att grannen i rummet bredvid ringer polisen och han tas om hand i tvångströja. (eller ja, våldtäkt är det ju inte för de var ju gifta.... och så var reglerna på den tiden, att han var i sin fulla rätt) Hon blir erbjuden av en läkare att få hjälp att upplösa äktenskapet, men djupt troende som hon är så står hon fast vid sitt löfte. Det blir några lååååååånga tuffa år för henne, hon får ett barn, men steriliseras sedan, han nyttjar sin äktenskapliga rätt i princip varje natt, och hon tvingas stå ut.... Ovanpå detta ligger skammen att berätta för sin familj vilken typ av familj hon gifts in i, och dessutom hatet mot Hans familj, som ju visste precis vad som väntade henne, men som offrade henne.... 

Det är en mycket bra bok, men hemsk.....  tror att  det är första delen i en trilogi, så jag ska nog läsa de andra också, mest för att jag vill veta hur det går för dottern.... 

Hoppas att du får behålla arbetet, verkar ju konstigt annars! Du är ju bäst!  

Kram // Elin  

• Timba

LillaT: Vi är i lekparken nästan varje dag så säg till bara till, alltid kul med sällskap.

Flingan: låtersomen bra bok vad heter den ?

Mirix: vad kul att den är en livlig en, känner hon några sparkar än ?

Stora syster: Klart att du får stanna, håller tummarna. Och hoppas Loke mår bättre.

Matglad: Vad bra med storkok, lite inspirerad blev jag så nu kokar jag en storgryta med dragon kyckling..

Svar på tråden järfällatråden 9