Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Är det föresten ngn som har Alex Shulmans bok skynda att älska? Vi ska läsa den i boklubben och den var utlånad med kö på bibblan här....

• flingansnö

Nu är vi hemma igen! Och visst ville vår lilla tussilago visa upp sig idag! Hon är 7.2% över normalkurvan och vägde ungefär 2.2kg. Fostervattnet var bra, hon har vänt sig med rumpan neråt det lilla vildjuret, tror det var det hon gjorde inatt när jag inte fick sova.... Iallafall, VI FÅR EN LITEN TJEJ!!!

Marina: Skumt det där med Liam... men skönt att det inte var magsjuka, då kan du ju gå och jobba i morgon.

Tise: Jag är hemma sjukskriven på heltid nu, kommer vara föräldraledig från slutet på maj/början av juni ungefär. Boken behöver jag typ NU, så om du har vaägrna förbi typ i morgon eller så, så är det toppen. Annars får jag försöka få tag på den på ngt annat sätt....

• flingansnö

Tack för grattis! Och visst är vi överlyckliga över att det är en tjej, men vi hade såklart tagit emot en kille lika varmt och kärleksfullt... men det fattar ni nog allihopa ändå Namn planerar vi Agnes, Elin, Tussilago. Eller möjligen Agnes, Katarina, Tussilago. MEn vem vet hon kanske kommer ut och det passar inte alls med Agnes.... vi får se, det är iallfall ett namn med mycket känslor i för både mig och magnus!

Evani: Vad roligt det låter med vattenkrig!!

Marina: Japp! Du hade rätt!

• flingansnö

LillaT: Fy vad jag lider med dig,men jag tycker att du är fantastisk somklarar av att jobba! Kämpa på och sedan får du viiiiiila innan bebis kommer! Gustav har pussat påmin mage också och säger hej bebis, meeeen jag är lite osäker på hur mycket han fattar för sedan drar han ofta upp sin egen tröja och pekar påsin mage och säger Hej bebis.....

Utteröga: Hoppas attprommenaden hjälper idag! Inte kul att må sådär! Men härligt att du fick en bra dag igår!

Tise: Vi kanske kan fika eller lunch i jakans centrum en sväng på torsdag då? Verkligen snällt av dig att låna ut boken. Jag har akupunkturtid vid halv tio, det tar ca en timme, men sen är jag ledig tills jag ska hämta på fsk vid fyra. Om det passar bättre för dig kan jag dock komma till väsby också, jag ärju bilburen så det funkar.

Nu ska jag plocka ihop lite här hemma och sedan få upp mange ur sängen så han kan damsuga. Han är hemmaför att jobba..... men ligger och sover.....

i eftertmiddag blir det tandläkaren för mig..... håll tummarna!!

• flingansnö

Mirjam: Det märks.... Hoppas att du sover nu! Kram

LillaT: Det gick jättebra, fick en jättegullig tandläkare och hela notan gick på 240kr!

Tise: Ikea funkar ju annars också, billig lunch kanske? och ngn annan kanske vill haka på?

• flingansnö
    Tise skrev 2010-04-13 19:22:26 följande:
    Snowflake:åhh ikea i love it men jag fick precis reda på att jag inte har någon bil på torsdag och de tar över 1 TIM!!! från väsby med buss å tåg ( kommer inte att funka, alex sitter inte still så länge + amelia kommer sääkert att bli hungrig , så kan du/ ni om någon annan vill me ta er till väsby vore d ju toppen. Finns ett kondis på centralvägen som serverar lättare luncher
    Jag kan absolut ta mig till väsby Har ingen aning om vart centralvägen är.... hittar till centrumparkeringen.....
  • flingansnö

Mirjam: då är jag hos BM.... trist hade varit supermysigt annars. Var länge sedan vi sågs...

Tise: Ok sågör vi!

Marina: Det låter spännande med ditt jobb! Och det låter somatt du trivs!

• flingansnö

Ja.... här hemma har vi en magsjuk pojke..... eller nåt åt det hållet.... han var som vanligti morse, kanske lite trött, men annars ok, men jag hann precis komma hemefter lämningen så ringde de, då hade han KASKADkräkts!!! Stackars lillpojken.... det var baraattåka och hämta honom! Men nu är han pigg och glad och sitter här och degar. Han har ätit lite bröd och druckit saft,vi får se o han får behålla det....

Tise: Pga av magsjuka fr jag ställa in vår lunchdate i morgon Får väl helt enkelt köpa boken iallafall....

• flingansnö

LillaT: Ska dit vid halv tre. Magnus jobbar ju hemifrån denna vecka så han får ta honom....

Svar på tråden järfällatråden 9