Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

jossan: Om det kommer tillbaka är det klart värt att prova. Nu verkar det vara hävt för den här gången iaf.... menhar hon ärvt min mage så är detinte den sista....

• flingansnö

Tip: Ush för Borelia! Vi var och vaccinerade igår och det gick bra!

LillaT: Vad bra att han belv godkänd!

Här hemma bestämde Agnes sig för att vakna halv fem..... och inte somna om..... kul va??

• flingansnö

Jag väckte Magnus vid sex så fick han kliva upp så fick jag sova en timme till, men man blir ju lite seg.... hade tänkt åka hem direkt efter förskolelämningen och sova medan Agnes sov, men så hade magnus glömt sin plånbok hemma så jag fick åka till sumpan innan jag kom hem och då hade ju A sovit i nästan en timme i bilen... ja ja det får ordna sig...

Vi måste också försöka planera sommaren....

• flingansnö

Hoppas att ni får en trevlig shoppingdag idag! Jag vill också shoppa.... me det får nog bli... ja jag vet inet, när barnen flyttat hemmifrån?

Här har vi annars haft en riktig MARDRÖMSNATT!!!  Vi som är så bortskämda med att barnen sover... ja inatt, kom gustav in till mig och drog av mig täcket och ropade Vakna mamma! Godmorgon!! Klocka 3!!!!!! Herregud, jag röt åt honom att det var mitt i natten och att han skulle lägga sig ner... då blev han såklart ledsen... så jag fick trösta och gosa, och vid halv fem var vi vakna fortfarande,.... men vid fem vaknade jag till och då sov han.... men så vid sex väckte han mig igen.... Som tur var gick Magnus upp då vid 6 och la sig på soffan så G kunde komma upp och titta på barntv och jag fick sova till 8, Agnes sov tack och lov, men hon hade å andra sidan varit vaken till midnatt.... så jag somnade altså vid halv ett och blev väckt tre.... Fy skjutton!!

Nu har jag iaf vilat en liten stund, och ska äta lite lunch, det är skönt.  Vi hade möte på kommunen i morse också, så nu är min svärmor officellt anställd av kommunen som avlösare åt oss! Jag kan därmed titulera mig arbetsledare! Det ni!

• flingansnö

Hej!

Det märks att det är sommar!! Vi har inte tid att sitta vid datorn längre på samma sätt! Hoppas att alla har det bra i sommaren!

Jag har varit en vecka på landet och typ levt på jordgubbar! Underbart!  på fredag firar vi femårig bröllopsdag och magnus 34-års dag. Sen på lördag, då åker vi bort i tre veckor!! Hurra vad det ska bli roligt!!!

Kram på er!      

• flingansnö

Tråden lever!!! Hurra!!!

Här sitter jag för första gången på länge, men ska skapa en tråd om att säga up sig. Ja ni läste rätt JAG SKA SÄGA UPP MIG!!! I morgoN!! Men är sjukt nervös.....

• flingansnö

Japp! Har fått jobb på arbetsförmedlingen! SKa dit i morgon och skriva papper, och sen tillbaka hit och säga upp mig.

det jag oroar mig över är bara att jag sagt på nya jobbet att jag har 1 månads uppsägningstid, för jag var helt säker på att det är det som gäller. Men tydligen så har vi ett kollektivavtal som säger tre månader..... och jag VÄGRAR att jobba tre månader till. En månad max! Håller min nuvarande chef mig kvar sen så går jag fan på dagen och tar smällen när den kommer....

• flingansnö

Tack!
    Jag ska jobba som arbetsförmedlare, helt vanlig bara.  Tror jag kommer vara bra på  det faktiskt! Ska iaf bli skönt att slippa gå hit varje dag, även om det ju blir längre till jobbet. I morgon får vi se vad chefen säger, är nervös... men det får lov att gå, jag tänker inte ta mer skit nu!

• flingansnö

utteröga: Vart är det du jobbar?

• flingansnö

Vi kör ngt som de kallar för mångsidigt program, det är som IBT "light" för de vill inte köra IBT eftersom han har så kort tid kvar i fsk, de vill att de ska ha minst två år för det.  Gustav svarar väldigt bra på träningen och utvecklas snabbt! Det är roligt. Han älskar dessutom att träna, är extremt träningsvillig, och det ser vi som positivt, även om det ibland resulterar i att vi pressar honom för hårt, och då låser han sig totalt!  Han har haft större problem med låsningar nu under hösten också, i somras när vi var på semester hade han inte en enda låsning på tre veckor!! Man tror knappt att det är sant

• flingansnö

Karin: Jo, jag vet, men i avtalet står också att om man typ går på dagen, så får de inte "straffa" med mer än 14 dagars lön, och det kan det fan vara värt.....

• flingansnö

ja, fast just nu hade jag föredragit LAS då det bar aär en månad!

• flingansnö

Tip: Vi har också avslutat vår logopedkontakt. men vi har två behandlare, eller egentligen en, Ingrid, men sen har hon en metodstödjare eller vad det heter som är logoped. Hon screenade Gustav sist. och verkar väldigt bra.

Nu har jag sagt upp mig!   Är alldelse euforisk!!

• flingansnö

Ja, jo det gick bra, tror jag, chefen skrek iaf inte på mig, och det får man väl se som positivt. Men jag fick inte godkänt bara en måndas uppsägningstid. men det får lösa sig.

• flingansnö

Hej! Är hemma och vabbar idag Jättetråkigt, fast jag slipper ju gå till jobbet iaf...

• flingansnö

Agnes hostade jättemycket inatt, och var febrig, men idag är hon pigg som en mört och har nästan inte hostat alls, så i morgon får hon gå till förskolan, om inte natten blir galen igen förstås. Jag mår helt ok, är galet stressad, men det är väl ingen nyhet! Försöker få lite ordning här hemma, Har varit borta hela helgen och Magnus har varit hemma med G..... 

Hur mår du?   

• flingansnö

men HUR kan ni gilla hösten??!!! Ok, jag gillar också att mysa med tända ljus och så, men det är kallt, blött, mörkt och allmänt jobbigt! Man har antingen för lite kläder på sig ute eller för mycket.... visst finns det härliga dagar, men hösten är rent generellt hemsk! November är VÄRST!!!  Jag längtar till Jul, som är den enda ljuspunkten på hel långa hösten och vintern.... sen får man lida sig igenom januari och februari....

vaddå, negativ?? Jag???!! Nej hur menar ni nu??!  

Svar på tråden järfällatråden 9