Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

LillaT: Jadå, fast inte riktigt allt jag ville, det blev iallfall två par skor till G och så köpte jag en kylande fotgel/fotcreme till min fötter istället för stödstrumpor. behövde hitta en keps till G också, och lite långärmade tröjor, men det hittade jag inget som var bra nog så det får bli en annan gång.

• flingansnö

Godmorgon!

umeafia( eller får jag korta det till fia?): Vad gäller BVC i spånga har jag inte hört ngt alls just men däremot öppnis där harjag hört mycketpositivt om Vad gällerkvarnen så har vi Annette, och hon är mjuk och snäll och go. Tog direkt tag i Gustavs pråkproblem när de uppdagades. Vi hr ockå fått träffa Louise som Marina har och henne tål jag inte, så jag tror som sagt att mycket ligger i hur mn klickar med personen i fråga. VI kommer att behålla Annette även till detta barn trots att vi har flyttat.

mirjam: Dejta en gång i månaden är everkligen toppen! Vi gjorde det lääääääänge under första åren med G, nu blir det intelika ofta, men vi har hellerinte samma behov längre. Vi har gjort så att när vi haft mycket i våra liv, med jobb, skola eller barn så har vi haft våra dater, i sundsvall under sista året med examensarbeten och sånnt hade vi söndagsdater, och i england närvi bodde där hade vi godis och biodate på tisdagarna!

Gustav var så lycklig i morse för sina nya vita jympdojjor!!! Han var såååå stolt och ville visa upp dem för ALLA!!!! Och gick RUNT vattenpölarna

Men hörni, jag har tänkt på en sak, vi är ju några somär hemma nu, vad sgs om en lunch/fika i centrum/Ikea eller nåt i nsta vecka eller veckan efter?

• flingansnö

Ja! Lekdate på måndag!! Vi gör väl en klassisk lista?

Lekdate med picnic i Österdalsparken måndag 3/5 kl 11.00

Matglad
    LillaT
    Tip??
    Mirix??
    Flingan
    utteröga??

• flingansnö

www.skopunkten.com/Barnskor/Modeller/24-30-(1)
    De skorna är det, tror de kommer bli toppen i sommar, de kommer bli sådär snyggt skitiga

Fia: Helt rätt Mirix är en klok tjej!! Ang matlådor så laga så mycket du orkar och köp inte billys.... det är rätt jobbigt att vara hemma och om du dessutom ammar tar det massa tid och kraft då behöver man mer näringsrik mat än Billy....men jag fattar vad du menar. Vi fick G vid jul så när svärföräldrarna kom till oss samma dag vi kom hem (25/12) hde de med sig julmat och det var toppen. Julskinka ar superbra just då, för du vet en knäckemcka med julskinka och lite sallad  så orkar man lite igen!

Vad gäller amning så kan det vara struligt, men det kan också vara som det var för mig. Gustav fck bra tag på en gång, det gjorde aldrig ont, och han åt ca 20 min åt gången.... Jag sörjde när jag var tvunen att sluta, och jag hoppas att det går lika bra med nästa barn, me som de andra säger, var förberedd på att det kan strula.

Utteröga: Bra att du får operation. Och skönt att höra att du mår bättre. Är orolig för dig!

• flingansnö

och Mirix: Du ska ju få bebis i höst ju!!

• flingansnö

Annhan: Grattis Viktor!!! Hurra Hurra Hurra Hurra!!!

• flingansnö

Godmorgon!

Trevlig valborg på er!  Jag  får se om det blir ngn brasa ikväll, jag och G ska ju till landet och de har en fin tradition nere vid vattnet där de skjuter ut en flotte med brasan på. Men jag vet inte om jag orkar, kanske mamma och pappa får göra det med G bara...

LillaT: Hårtvätt är inte poppis här heller, men jag brukar börja med att tvätta hans hår,han får skrika lite helt enkelt. sedan när det är klart brukar vi leka i badet då är det ok igen.

Trist också meddin pappa.... hoppas han kryar på sig snabbt!

• flingansnö

Annelie: Grattis till tvååringen!!!!

Mirix: Men ändå bättre att kolla en gång för mycket.... hoppas hon ärok.

evani: GUd så skönt med fönsterputs!!!

Jag har just kollat mitt konto, och det blir en tuff månad..... Fan.... Jag avskyr att ha så lite pengar. Jag menar även om allt viktigt är betlat, matpengar och blöjor och sånnt fixat så man behöver ju inte oroa sig för snnt, så är det ändå så trist när man lkisom inte kan ta en fika somman vill eller köpa strumpor eller så utan att väga varenda jäkla krona.

• flingansnö

fia: Vad skönt att du fick handlat iallafall även om du fick ont av det! Och självklart kommer du att fåett exemplarsikt barn som sover hela nätterna äter regelbundet, skrattar och aldrig skriker! Precis som vi andra i tråden har fått!!
    Jag såg lyxfällan igår och tyckte att det var bra att de tog upp ett fall sominte var å extremt. Jag menar hon varinte skuldsatt ellr så, men jag hade svårt att smälta att hon var 27 år och så otroligt barnslig!! Och hade inte barnet ngn pappa som tog ngt ansvar? Nej det verkar ha varit junfrufödsel.... märkligt..... Men visst är det lätt att halka dit i mammalatte fällan! Förra sommaren träffades vi en del vid poolen i jakan nr det var fint väder och då får  man ju ha med sig eget fika. Det var toppen.
    Härligt att du ska klippa dig! Det behöver man!

Jag ska strax packa inför helgen.... vi slänger Gustavs dagblöjor imorgon, så det kommer ng att krävaas en del extrakläder..... han får hablöja om vi ska åka långt i bilen och han kommer sova, och om viärute och han har överdargsbyxor för det är sååååå drygt att tvätta, men annars blir det inga blöjor nu!!! Hoppas det går vägen! Förra våren gjorde viju ett försök också och då var han helt klart inte redo,mennu är han ju tre och etthalvt år så det borde verkligen funka tycker jag!

• flingansnö

Syster: Jag har inte vant mig vid att ha 80% av inkomsten än.... sjukskrivningen.... så jag har shoppat lite för mycket onödigt.... Sen fick vi erbjudande om en nyemmission pångra aktier som tydligen är sjukt bra deal, men då fickvi punga ut med 2000kr,plus att bensien blir dyr när jag åker fram och tillbaka till landet så pass mycket 2300kr var det, plus att skatten på bilen var denna månad..... plus att jag min klant missat min telefonräkning förra månaden så det blev dubbelt upp denna månad...   Men så länge pengarna räcker till räkningar och mat och sånnt så är det ju ok, bara trist som skjutton. Men i Juni börjar pengarna för magnus allt jobb droppa in!!

Svar på tråden järfällatråden 9