• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba

Mirix: Sporten är lite större dvs barnen har mer plats i den, bra om ni ska använda den länge, dvs Eliott är ju snart tre och Elina 1,5 och de sitter fortfarande bra. Och personligen tycker jag sporten är snyggare, men jag gillar ju sportiga grejor. Sittdynor och sånt går ju att köpa men då blir sittytan mindre.

stora syster: Tror att det ska finnas nära Jakans badhus vid skolområdet, fanns iallafall för ett år sedan.

Sarunia: kul vi kommer att bo nära jag inboxar dig.

• Lilla

Idag har jag inte kommit åt nätet på hela dagen... Abstinens! Var till BM idag. Är i vecka 34+4 och har sf-mått 32 (hade runt 30 i samma vecka när jag väntade I).

• BackinBlack

Kikar in såhär mitt i morgonbestyren, lite kort. Tackar för lycka till-inlägget inför op Mirjam. Jag har bandage runt armbågen nu och det svider/gör ont när jag skiftar läge. Men jag är rädd att bli stel så jag använder armen så gott jag kan och jag får belasta den enligt läkaren. Operationen gick fort, jag blev inkörd och sövd kvart i nio och två timmar senare satt jag på sängkanten på avdelningen och åt smörgåsar. Ville stanna så kort som möjligt så jag var hemma vid ett. Fast jag var groggy och hade ont så min pappa hjälpte till att hämta barnen och så fick vi middag hos mina föräldrar.

Stora syster: Lycka till med jobb och sånt. Skateboardramp fanns på skolgården vid Björkeby förut i alla fall.

flingan: När man skjuter arbetare är sååååå bra. Fast det var många år sedan jag läste den.

Mirjam: Vad kul med att se bebisen. Hoppas din dag blir roligare idag.

Lilla T: Förstår din abstinens. Här blir jag galen om jag inte kan kika in då och då. Och nu närmar du dig BF med stormsteg.

Idag ska jag på intervju på ett teaterbolag på söder, ett föräldravik via ett bemanningsföretag. Spännande, spännande. Måste läsa på lite och stryka en skjorta innan jag åker bara.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Utteröga: Vad skönt att det gick bra med op! Och lycka till på intervjun!

Mirjam: Fy vilken pissdag! Men idag är en ny dag och då blir det bättre. Appropå att F inte känner bebis så är det inte jättekonstigt när man väntar första barnet. (för även omd et är ert andra är det ju hennes första grav.) Jag kände inte av G förrän runt v 20 tror jag. När jag väl fattade vad det var ag kände insåg jag att jag kännt av honom längre, men inte fattat. Med detta barn var jag också sen för att vara andragravid med att fatta vad jag kännde. Kännde väl första sparken runt v 16 (tror jag) men regelbundet tog det lång tid innan jag kände. BM var förundrad över att jag ionte kände när hon så tydligt hörde sparkarna i den där apparaten som lyssnar på hjärtat.

• BackinBlack

flingan: Tackar. Verkar vara ett kul företag, nu när jag har kikat in på deras hemsida. Men jag är ju en av flera som kommer dit, så vi får se vart det leder. Men dit ska jag!

Apropå att inte känna bebis så kände jag inte heller något förrän långt fram i min första graviditet. Minns att jag låg i soffan hos min syster i Småland och min svåger försökte förklara hur det skulle kännas - "det är som en fisk som fladdrar" sa han. Och då kände jag att det kunde vara något.

Nu ska jag stryka den där skjortan jag har svamlat om, hänga en tvätt och äta en lätt lunch.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

ha ha ha, det där att det känns som en fisk... det har jag aldrig fattat. Jag tycker det känns som luftbubblor i magen.  

LillaT: Vad bra att det gick bra hos BM.  Pojkar är ju ofta större än flickor, likaså andra barn brukar väl vara större. FÖrstår att du fått abstinens av att inte komma in på fl!

• Lilla

utteröga: lycka till på intervjun! Jag håller tummarna! Är det en gruppintervju? Skönt att ha operationen avklarad. Har du ont idag? Äter du smärtstillande? Kramar!

Flingan: jag var så trött igår och så oinspirerad när jag äntligen fick nätåtkomst att jag inte orkade skriva nåt alls typ. Dessutom funkar det ju inte att att vara ledig. Jag minns ju inte vilken dag det är och missade halva Deperate housewives! Det enda program jag verkligen följer på TV.

Jag har egentligen nästa tid hos BM om 3 veckor, men hon bokade om så jag ska dit om 2 veckor. BM vill kolla med UL hur bebisen har tänkt sig att ligga inför förlossningen. Han har huvudet neråt, men är rörlig fortfarande och BM är lite rädd att han ska vända sig och hamna i säte. Hon pratade om vändningsförsök. Ja ja, vi får väl se. I morgon ska jag lämna in ett urinprov för att GBS (heter det så?) ska uteslutas.

Mirix: men blä för att inte ha några pengar på kortet väl framme i kassan... Hoppas du har en bra onsdag nu!

• Lilla

Nu när jag inte jobbar får ni stå ut med underhållning av mig här, ha ha. Jag har sovit en timme- Det behövde jag verkligen. Så skönt! Svårt att ta sig upp sen bara. Nu håller jag på att värma en något sen lunch. Hungrig!

Svar på tråden järfällatråden 9