• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Nja, det verkade ju verkl inte va mnån feelgoodbok!! Hua!

ang jobbet så handlar det knappast om att jag e bra eller inte, snarare om sparkraven på x antal milj som vår klinik har över sig, samt hur många andra vik det finns och hur många som inte e på sin tjänst, som ex de som e gravida o mammalediga... Det finns ju många jobb, men jag e ju lat, orkar inte söka jobb o gå på iintervjuer... Och vet inte vad för slags vård jag skulle vilja syssla med!

• Timba

Stora syster: men det kan ju vara kul att testa lite annat oxå. Du skulle ju kunna söka till nåt bemanningsföretag så får du testa att gå runt lite, dvs jobba lite extra samtidigt som du jobbar på gamla jobbet. Sen har jag för mig att sjukhusen har trainee program för nyexaminerade men jag vet inte om det är drift nu med alla besparingar.

• sarunia

Oj vad mycket ni skriver här! :) 

tack alla ni som gett mig ett så varmt välkomnande! 
    Vi ska flytta till Kallhäll i mitten juni, kunde ha flyttat in redan nu men vill vänta någon vecka efter BF. Blir lite stressigt men då är bebisen en 4-5 veckor och våra andra små troll kommer att gå på fsk hela juni. Så vi hoppas på en någolunda lugn inflyttning (har en 2 veckor på oss).
    Tip: Vi ska flytta till Bolinderväg och jag har sökt plats just på Ulvsättra och Bolinders, men det finns inga platser till hösten :(...
    Snowflake: Kul med ännu en majbebis :D Tack för länken!
    Lilla T: Jag är uppväxt i Skälby och bor i Vällingby. Är i Skälby nästan varje dag, magen är enorm och jag har svårt att röra på mig därav åker till kära mor i Skälby som förser oss med middagar nästan varje dag :). Samtidigt känns det oerhört tråkigt för de två äldre barnen att behöva sitta inne i lgh med mig, hos mormor är det nära till både lekplats och grönska (och jag kan sitta på verandan och lata mig). Jag har känningar men inget extremt. 
    Familjelördag på Jakans bibbla låter härligt :) Vi kanske kommer!
  • Timba

Sarunia: Vilket nummer ska ni bo på?, dvs det är radhusen som ni ska flytta in i ? dvs vi bli ju grannar då.

• Stora syster

Nej, tyvärr har alla slutat med de underbara trainee-programmen! Och bemanninsgföretagen kräver oftast två års erfarenhet, så de tar jag om ett och ett halvt år då! Tänkte annars att det kan va bra att skaffa sig lite olika erf innan dess, ser ju alltid bra ut... Kan ju inte jobba nåt extra nu då J kommer va borta alla kvällar o alla helger tills de  stänger hans jobb för vintern... jag jobbar bara dagpass nu...

• Timba

hm ja då är det ju svårare om du inte kan jobba extra. Men du det löser sig säkert, om du inte får stanna kvar, är det ju bara att söka järnet, innan du vet kan du ju inte göra så mycket. Sen tror jag att du kan ta det där med erfarenhet kan du ta med en nypa salt, du har ju ändå jobbat inom vården innan du började plugga, så då har du ju mycket mer erfarenhet än många som inte har jobbat alls innan.

• Stora syster

Ja själva omvårdnanden har jag inga bekymmer med, men jag har märkt att jag har rätt stora luckor på många områden när det  gäller akutvården, sår o annat... Borde gå nån kurs, får se om det finns restplatser kvar i höst så kan man iaf ta ngr veckor pluggande...

• Matglad

Flingan: Jag älskar Kerstin Thorvall och särskilt de böckerna! Jag skickade en bok till dig idag! Den boken läste jag när jag Signe föddes, blev visst lite inspirerad...

Lilla T: Ja hela kycklingar! Man kan göra halvor också, då tar det inte lika långt tid i ugnen plus att man kan krydda insidan lättare.

• flingansnö

Tip: Den heter När man skjuter arbetare. Det är Kerstin Thorvall somskrivit den.

Kajsa: He he,var det du som fick den beställningen kul att ge dig lite jobb Tänkte faktiskt också på att signe ju är ett väldit fint namn på en liten tjej, förstår att du blev inspirerad!

• flingansnö

Just det, jag tnkte fråga alla er sjukvårdskunniga också, det är väl inte farligt att ha lågt blodtryck? Jag har ju aldrig svimmat och känner sällan yrsel ävenomjag reser mig fort. Det kan vl inte påverka bebisen?

I fredagss var det: 86/60

Svar på tråden järfällatråden 9