• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Gluffsen

Hej tjejer,den 30april kl 01.51 kom våran son Bastian till världen=)

Gu va de är mysigt att va småbarnsförälder!=)
    BF 3Maj
  • flingansnö

Gluffsen: GRATTIS!!!!! Hurra!!! 

• Lilla

Gluffsen: grattis till Bastian!!{#lang_emotions_flower} Hur mår du? Hur känns det? Hur gick förlossningen? Vad roligt med en till liten valborgsbebis i tråden!

Stora syster: blä för ont i halsen... Krya, krya! Jag måste helt ha missat att det haglade igår förresten. När var det?

Utteröga: tack för att du påminde mig om choklad! Jag har ju en chokladkaka i väskan kom jag på. Den ska jag genast hämta! Vi är värda chokladkakor allihop i denna tråd! Har Uma öroninflammation? Lycka till i Vällingby och med jobbet på Söder!!

Jag var till Kista i morse. Tog ca en kvart dit, var där en kvart totalt och sen hem igen. Inga affärer var ju öppna, men det kanske var lika bra för annars hade jag säkert gjort av med pengar på nåt onödigt som jag kände att jag bara måste ha.

• Gluffsen
    LillaT

Vi mår alla tiders,aningens trötta men de är ju så de ska va:P
    jaha vem mer har en valborgsbebis?=)

Förlossningen gick jättebra,tack vare epiduralen,den va grym och hade aldrig klarat mig utan den,tack vare den så kunde jag vila mig från förvärkarna till krystvärkarna börja och hade kraft kvar,för fy va jobbigt de va och trycka ut han de sista..men men nu är de gjort å man är en stolt mamma=)
    BF 3Maj
  • evani

Grqattis Gluffsen!!!

Linnéa föddes 090127
  • flingansnö

Gluffsen: Umeafia fick nu på valborg precis som du, sen innan har vi Annelie Es Oliwer och Annahans viktor   Vad skönt att det gick bra för dig! Hoppas att vi snart kan ses alla mammalediga och övriga

Jag har haft en trökvecka denna vecka... tog ut mig i helgen tror jag,plus att jag tror att mitt järnvärde har dippat lite igen..... har slarvat med äckelblutsaftenigen.... kontentan är iaf att jag är trött trött trött och sover massor. Det är verkligen inte kul att bara gå och vänta nu. Dessutom ska jag ju pådop den 13:e och INGET har jag att ha på mig!!!!  och vill inte köpa ngt eller eftersom jag ju inte ska vara med bran ngn mergång, och då vill jag inte lägga ut en massa pengar, som jag dessutm egentligen inte har....   Ja ja nu har jag gnällt, nu ska jag dricka lite vatten och sedan ta mig ut och hämta lilla söta G på fsk. Hoppas på ännu en lyckd dag utan blöjor!

• Mirix

Grttis Linnea! Ågg Bastian, det namnet ville jag länge att mitt barn skulle heta. Jag var väll inte så gammal men väldigt frtjust i namnet efter tt ha sett Den oändliga historien.

• Timba

Har inte haft internet på två dagar och har kännt mig helt handikappad, dvs de håller på med nätet här iområdet så frustrerande...

Gluffsen: Grattis !!! kul att du har fått din lille son nu.

Utteröga: Skönt att op gick bra och jag håller tummarna hårt nu så att du får jobbet, du verkar ju ha flyt nu.

LillaT:Om du har fått gbs måste du få antibiotika dropp vid förlossningen så se till att inte åka in försent, dvs jag har oxå dessa jäkla bakterier och har haft dem under alla mina graviditeter, men jag snittas ju så då är det ingen fara men vid vaginal förlossning är det ju annat.sen brukar man få stanna lite längre på bb dvs de kollar så att man inte fört över det på bebisen.

evani: Grattis till jobbet !

Nä nu ropar Elina måste ta upp henne från badet vi hörs.

Svar på tråden järfällatråden 9