• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

hum,.. min sk. pappa ringde just.. han hade fåtthöra att fanny e prego av några kompisar till honom...  ryktet spider sig... han var inte glad...

• umeafia

Hej hej,

Kikar in snabbt bara. Tänk att dagarna springer iväg men en liten söt bebis och ändå gör vi ingenting, jo fel av mig, vi NJUTER! :)

Grattis till bebisen Gluffsen, nu delar våra små födelsedag!

Ville bara höra en extra gång med er Skälbymammor, vilken BVC har ni gått hos? Ingen som gått i Spånga eller har ni alla tagit Kvarnen? Jag har skrivit in oss i Spånga då jag tycker det är närmare dit men vi får se...

Nu ska jag gosa med nybadad bebis, återkommer snart med full redogörelse av förlossningen osv. Om ni vill höra alltså!? :)

Kram på er!

• Mirix

Fia, vi tog automatiskt Kvarnen och tja vi har ju inte haft samma nån gång. Men vi e ju faktiskt inte där så ofta s¨å det gör oss inte å mkt!

NU VILL JAG OXÅ HA BEBIS!!  Varför måste den komma efter sommrlovet? Så otajmat av oss!

• evani

helvete hela mitt inlägg fösvann...

Linnéa föddes 090127
  • evani

Jag ger upp trycker på fel knappar i mörkret, inqte lätt att skriva o gråta o tycka synd om sig själv så man inte kan sova...
    MEn jag är trött på min familj, känner mig orättvist beh. Brorsan fick MASSOR av hjälp när han bygde om sitt hus o ha bor 50 mil bort... vi bygger om på landet o behöver oxå hjälp... om så bqara med att passa nea ett tag,  men nej vi åker bort alla helger istället. *Det här är inte förswta gången heller det är så här så nu kan jag inte sova är bara ledsen o tycker synd om mig själv...

Linnéa föddes 090127
  • Lilla

evani: kramar till dig! Det låter ju inget vidare det där... Har du pratat med dem och sagt hur du känner? Vet inte vad jag ska säga, men tycker du är värd att bli behandlad bättre!

Mirix: varför blev inte din pappa glad? Kan du "strunta" i vad han tycker? (tänker på vad du berättade när vi sågs hos Flingan) Kram!

Matglad: tack för i kväll!

• Lilla

tip: jag får veta om en vecka om det är gbs eller inte. Tack för att du berättade om dropp etc! Drygt att vara utan Internet.

umeafia: minns känslan av att inte "göra" något och samtidigt rann dagarna iväg där i början när man blivit förälder. Bra att ni njuter!

• Stora syster

Grattis till bebisar o jobb o allt annat! Har inte orkat kommentera så mkt, e så sjukt trött på kvällarna att jag bara sitter o glor... O förkyld också... blä!

Men idag ska jag iaf på äventyr! Ska ändå lämna Loke till sin far i Östertälje, så sen ska jagg o Nilo försöka åka ngr konstiga bussar därifrån o hälsa på Jonta på Gokartbanan, tänkte ta med lite ciabatta o annat gott o äta middag tillsammans. Har nog sett varann max en halvtimme totalt denna vecka... Får se om vi hittar, ska ju tydl traska en bra bit också, o jag har inte bästa lokalsinnet... hahah!!

• flingansnö

Mirix: Din sk pappa kan skita på sig tycker jag!!!

Evani: Stackars dig!! Det är så jobbigt när familjen har olika färväntningar och därmed är helt olika hjälpsamma och förstående för en. Det är likdant med mig och min syrra, hon är snart 40 och har tre barn men det är ändå pappa som alltid får ställa upp och hjälpa och som gör det också, båe mamma och pappa hjälper henne massor, men jag som "bara" är 31 ska minsann klara alting själv. Antar att det är för att jag alltid varit vädliigt självständig av mig.... Det är bara så trist och man blir lika ledsen varje gång!!! Blä!! Tycker jättesynd om dig vännen! KRAMAR i massor!!

Fia: Bara njut så mycket du kan!! Och vad gäller bvc så spelar det ju egentligen ingen roll bara det funkar liksom. Vi är nöjda med kvarnen andra är det inte... det blir nog helt ok vart man än går...

syster: vad gör Jonta på gocartbanan????

Här hemma ska jag försöka tvätta idag, igår fick magnus panik över att det låg smutstvätt överallt och över att han inte hade ngra rena kläder, jag påpekade då lite försiktigt att det bara var han som inte hade ngra rena kläder och att dert bara var hans kläder som låg och skräpade. Så då bad han mig att tvätta åt honom idag.... Jag gick med på det mot att han sorterade noooooga och talade om exakt vilket program och vilken temerpatur det ska tvättas på. Jag VÄGRAR att få hans sura kommentarer om tvätten igen! han fixade det och vilken seger det var för mig! He he he. Aldrig mer ska han få anklaga mig för att ha krypmt hans j*vla jeans, som jag hade tvättat på 30grader och sträckt innan jag hängtorkade, men som han hade torktummlat!!!!

Sen blir det sova och sen blird et landet igen, för sista gången innan bebis kommer! Och den här gången ska magnus följa med, det känns bra!

• flingansnö

oj, mitt inlägg blev visst lite rörigt.....

Nu ska jag läsa om valet i england! Tycker det är jättespännande! Tänk om det blir omval!! Cooooolt!

Svar på tråden järfällatråden 9