• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Grattis Gluffsen! Vad underbart!

Mirjam: Snart är ni där och snusar bebis med. Och, som flingan säger, skit i din sk pappa och vad han tycker.

Lilla T: Visst är choklad underbart gott? Uma går på dagis, var lite röd i örat och fick en sexdagarsdos av Kåvepenin, men verkar helt ok. Jag har lovat att hon ska få något när hon har klarat av denna äckliga medicin.

flingan: Det var en bra seger det där. Min sambo utgår från att jag har städat bort saker när han inte hittar dem, saker jag inte ens är i närheten av, som bilens servicebok. Och visst verkar valet i England helt galet. Och spännande.

tip: Hoppas du mår bra. Jag mår bättre i armen idag, gasbindan är borta och jag kan röra armen lite mer.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Stora syster: Lycka till med ditt äventyr mot gokartbanan idag. Och hoppas ni får ses lite mer än en halvtimme.

evani: Fy, vad tråkigt. Det är svårt det där, med föräldrar som lägger mer tid för ett barn och syskonrivalitet eller vad man ska kalla det. Har du sagt något rakt ut till dem? Mina två syskon har något bakomliggande nagg, inte stort men det finns, för att räkna hur mycket mina föräldrar ställer upp på vardera och deras barn. Mina föräldrar var väldigt engagerade i min systers barn när de var små och bodde här, de åker och hälsar på flera gånger per år, men de har knappt varit barnvakt åt min brors barn och inte mina heller. Det retar mina syskon, om de känner sig ofördelaktigt behandlade. Jag försöker mest visa mitt missnöje utåt om det blir för mycket åt något annat håll, som att det är min "tur" nu att visas störst hänsyn för nu är våra barn yngst.

Nu ska jag surfa vidare mot SL och kolla tågtiderna. Idag bär det av mot mitt gamla bemanningsföretag för en intervju för en rekrytering. Har inte hört något mer ang den andra tjänsten än, men genomgången av mitt personlighetstest gick bra igår. UL gick också bra, inget med sköldkörteln och inget med gallan (som min läkare trodde) - "ett skolexempel" enligt läkaren hur det ska se ut. Jahaja.

Dags att logga ut. Sköt om er! Kram.

• Mirix

ähh han var inte glad för vi hade ju inte berättat för honom... hanpstår att jag sagt förra graviditeten att han var den första som fick veta...  han är ju hlt såsig... mn vist det var i senaste laget..

• evani

Nyss uppstigen ur badkaret... mmm vad skönt, dessutom kom Tomas in med en cider till mig. Nu siktar jag in mig på fredagsmys i soffan,
    Kram alla för allt uppmuntrande idag, det känns bättre idag, ska säga till mamma att  vi behöver barnvakt en helg för att bygga... ska dessutom tvinga hit mina bröder för att hjälpa till!!!!!

Linnéa föddes 090127
  • Mirix

BRA Eva! det är rätta takter, ochvill de inte så skäll och sen gråt lite... det brukar göra susen... *bitter*

E det bara jag som e en usel mamma när jag har mens.. o partnern e sjuk... jag har så kort stubin!

• Timba

Evani: helt rätt säg precis som du känner till dem.

Umeafia: vad skönt att det går så bra med bebisen.

Utteröga: jag mår bara bra tackar som frågar, men lite trött är jag på kvällarna somnar i soffan..lite mycket är det just nu oxå med sista tentorna som närmar sig och mina aktiva små busungar..

Nån som vill fika/luncha i veckan, kan tänka mig att besöka ikea ? mån, tis och torsdag funkar för mig.

• flingansnö

Evani: Skönt med en cider! Och bra att du står på dig!!

Tip: det låter toppen, men jag är så trött så jag vågar inte planera in ngt.... men om det blir ngt så kanske jag dyker upp

Jag är så trött och mår pyton. Jag orkar fan inte mer nu!!!!

• BackinBlack

evani: Bra att du har sagt till. Och det lät hur mysigt som helst med cider i badet.

mirix: Det är inte lätt att vara på topp om allt hänger på en själv och man inte mår så tiptop. Mitt humör har sviktat på sista tiden med... Man är ju bara människa.

tip: Vad du är duktig med tentor och vildungar. Förstår att du är trött på kvällarna.

flingan: Fy vad jobbigt att må så, men nu är det väl inte många veckor kvar? Kram.

Jag somnade ifrån barn och film och chips igår. Vincent är helt hysterisk vid nattningen och vill inte sova i sin säng och igår kväll orkade jag inte envisas. Kul sambo jag är.

Idag är det städdag på kolonin, men jag velar i massor om vi ska dit. Drygt sex grader och häftiga vindar. Det är sista sagostunden på biblioteket idag och vi behöver gå dit och lämna nio böcker. Suck. Uma skulle gilla båda grejerna, men det är meckigare med Vincent (som nu även har somnat med sin pappa). Jag är en riktig velpotta. Mamma, som sprungit i tvättstugan sedan sju, säger käckt att bara du sätter på dig vantar och mössa och halsduk och långkalsonger. Brr.

Måste ta ett beslut, kanske duscha och äta klart mitt äpple. I övrigt bultar min shoppingådra å det grövsta. Ikea nästa vecka låter som himmelriket - jag behöver alltifrån en bokhylla till pärlförvaring och medicinskåp. Och en ny kastrull med teflon. Bästa dagarna för mig är mån-ons, med förbehåll om något företag ringer för vidare möte/intervju.

• Timba

Flingan:förstår att det är tungt nu, det är ju inte så långt kvar.

Utteröga:ja vart tog solen vägen, brr det låter lite kalt för att vara ute och gräva.
    Ska vi försöka spika tisdag om det inte händer nåt annat då ? vilken tid kan du ? dvs jag är ledig så kan i princip närsom.

Nä nu ska jag stoppa Elina i vagnen och ta en promenad till centrum, är sugen på frukt och vi har bara kiwi hemma som jag inte gillar..

• BackinBlack

tip: Ja, den här dagen var mer oktober/november än maj. Men vi kom bara ut för att säga hej och ge Vincent en korv vid kolonilotterna. Sedan gick vi förbi biblioteket och åkte en sväng till Stinsen. Fast vi får åka tillbaka imorgon, någon lampa lyste på instrumentbrädan och sambon blev orolig så vi åkte hem igen. Tisdag blir bra, lämnar barnen på dagis vid nio, kan börja röra mig bortåt till tio. Eller?

Nu ska jag surfa in på HM Online. Fick ny katalog igår. tjing!

Svar på tråden järfällatråden 9