• Lilla

järfällatråden 9

Utteröga: menar du att de går på Björkebyskolan eller hänger med elever som går där?

• Lilla
    sarunia skrev 2010-05-14 12:25:06 följande:
    Lilla T: Hade hört att 3 förlossningen kan vara lite lurig, och det var den! Värkarna började på natten fre-lör... kom aldrig riktigt igång men avstannade inte heller. På kvällen åkte vi till DS för att kolla, och japp jag va öppen men bara 3,5 *suk* fick åka hem igen. Kl 3 på natten började de riktiga värkarna och när vi ringde in till DS fick vi meddelandet att de har fullt och att vi ska åka till Huddinge, blev så himla besviken. Tycker verkligen inte om Huddinge Sjk!! Och lååångt är det också... väntade hemma, värkarna kom allt tätare, ringde DS igen, nä åk till Huddinge... Så vi gjorde det till slut. Kom fram kl 5 och 7.17 var hon framme :) skulle kommit tidigare om de inte velat vänta med att spräcka hinnorna.  Personalen var dock mycket bra, tur i det hela, för sjukhuset kan man få tung depression av! Tack allihopa! :)
    Jag hade missat att du skrivit! Vad bra att det gick bra trots att du inte fick föda på det sjukhus du ville. Tack för att du delade med dig! Blev lite nervös nu bara att det ska vara fullt i Danderyd när det är dags för mig att föda... men det är väl ingen idé att oroa sig för det redan nu. Hur känns det annars att ha 3 barn nu? Har ni landat? Grattis igen!

Nu ska jag läsa igenom allt ni skrivit idag.
  • Lilla
    ak73 skrev 2010-05-14 19:29:05 följande:
    LillaT: Vi önskar ett pendelavstånd på max 30min till Sthlm city och gång-/cykelavstånd till pendeltågstationen, högst 2-3km. Helst ett BR-radhus på under 2milj. Hyran är inte så viktig. F.ö är närhet till vatten och natur ett plus, men man kan ju ta bilen till sådant. Lugnt och fridfullt vill vi ha det.
    Egentligen funkar alla områden i kommunen i så fall. Har ni möjlighet att åka hit och kika runt så kolla in olika delar av kommunen och olika objekt som är till salu så känner ni nog vad som känns bra. När ä det ni ska flytta?

Oj, jag visste inte att Björkebyskolan hade så dåligt rykte. Där ser man. Men det är ju som sagt några år kvar tills det är dags för högstadiet för oss också, så då kanske det är annorlunda.

Annelie E: hur uppfattar du Björkebyskolan då? Visst jobbar du där?
  • Lilla

Annelie E: nej, vi har inte varit på cirkus än. Kul att Hampus vann en biljett!

Mirix och stora syster: hade ni skoj i Akalla by? Är det en 4 H gård?

Vi har varit till Fjäderholmarna med morfar idag. Haft mysigt och somrigt! Nu är det sovdags.

• Lilla

Utteröga: hur gick det på närakuten? Stackars stackars! Låter jobbigt...

Jennypenny: välkommen hit!

Stora syster: mår du bättre nu?

Flingan: jag har ingen erarenhet av Ergo, men gillar att bära i sjal. Kajsa har du nåt tips? Du har ju bra erfarenhet av sånt här.

tip: gå ut och äta låter trevligt, men jag är osäker på om jag orkar. Vilken dag hade du tänkt dig och var? Skönt att familjen är samlad igen! Förstår att du längtat!

Här har Idun hög feber sedan i natt. Lilla tjejen.

• Lilla

Utteröga: vad "bra" att det var halsfluss så du/ni fick medicin. Krya på dig! Kram!

• Lilla

Är uppe sedan 5.40. Sitter i soffan nu, Idun tittar på Pippi. Idun har fortfarande hög feber , men är liite piggare just nu efter Alvedon. Jag är så trött. Har varit uppe flera gånger i natt. Vill sova...

• Lilla

evani: lycka till idag! Hoppas du kommer trivas på nya jobbet!

utteröga: usch, vad tidigt Vincent vaknade... Vet inte vad som gäller angående Uma och penicillin... Hoppas det hjälper på dig snart så du får må bättre!! Synd att vi inte kan tillbinga denna dag ihop så kunde Idun och Uma ha roat varann. Just nu sitter Idun och sjunger en egen text på melodi till Sjörövarfabbe. Igår sov hon i princip hela dagen. Vi får väl se ur det blir idag. Ute är det strålande solsken ser jag!

• Lilla

När det gäller badkläder ignorerar jag dem. De får ligga kvar där i byrålådan.

Svar på tråden järfällatråden 9