• Lilla

järfällatråden 9

Mirix: fina mobiler , men jag ska fundera. Det är svårt att sätta fast på vår vagn plus att vi har något från när Idun var liten. (vi monterade ihop liggvagnen igår)

evani: kul att första dagen gick bra! Korvstoppning blir det i början...

Hur är det med er som nyligen fått bebisar? Allt väl?

• Lilla

Flingan: vad drygt med jobbiga mammorna... Vad har de nu gjort?

• Lilla

utteröga: synd att du försvinner från FB, men bra att du är kvar här!

• Lilla

Flingan: vem ska byta namn? *nyfiken*

Idun är frisk igen, så skönt. I morgon blir det dagis. Jag är trött och har huvudvärk. Orkar inte kommentera vad ni skrivit tyvärr...

• Lilla

Mirix: vilken grupp... Förstår att du är less!! När jag läste senast hade vi grupparbeten i 2 år (PBL) och första terminen var jag i en grupp där en tjej typ alltid jobbade extra när vi skulle ses... och en annan i gruppen ville bestämma ALLT. Drygt!

Jag är less på att vara gravid nu. Vill ha bebisen här ovanpå magen! Har så himla ont i ryggen, huvudvärk, inga kläder som passar längre och vågen visar +15 kg... Flingan, vi får ta långa raska promenader sen när vi kan gå igen!!

• Lilla

Matglad: ja, det är skönt att Idun är frisk igen. Hon var ju inte på dagis på en hel vecka... Det blev lite tufft för mig, även om vi ha haft kul och mysigt. Hoppas det känns bättre för dig snart!

Jag har klippt mig och handlat på ICA i Viksjö idag. Tänkte köpa nylonstödstrumpor på Apoteket, men de kostade över 200 kr för 1 par! Dyrt! Eller? Provade att sitta ute på baksidan och läsa, men orkade inte många minuter. Det var för varmt. Blä, jag är världens gnälligaste idag...

Utteröga: hoppas det blir en 5:a för er!

• Lilla

tip: ha så kul i kväll!

2 timmar i 2 olika lekparker. Men var höll alla barn hus? Nu har maken kommit hem (en timme tidigare än vanligt) och tagit med sig Idun ut för att klippa gräset.

• Lilla

Jessi: men åh vad skoj att du vann tävlingen! Kul grej! Tänk att Angelina redan är så stor. Vad fort tiden går! Men ändå sakta för mig som väntar på att denna bebis ska kika ut (3 veckor till BF). Fort och sakta på samma gång liksom, för det känns som att det var nyss du skrev att hon fötts.

Flingan: det är så coolt att ni ska få träffa bebisen på måndag! Hur känns det? Är du laddad? Nervös? Något kvar att fixa innan? Vad händer på inskrivning på sjukhuset? Massa frågor, ha ha.

Mirix: grejt grupp trots allt då! Angående att bära, så känner F att det inte funkar så är det bara att anpassa sig. Jag lyfter Idun fast jag får hemska sammandragningar (hon väger ca 15 kg) om jag måste när inte maken är med, men annars lyfter han. Hon accepterar mycket mer att jag säger att jag inte kan lyfta/bära/sitta på golvet/springa/hoppa/gå långt etc. än om maken säger nåt liknande.

I morse var Idun så söt. Hon klappade och kramade så försiktigt på min mage och sa "Hej hej lillebror. Vad fin du är lillebror." Gullunge!

Idag är det dags för BM-besök (v. 36+6). Hoppas det är sista! BM ska göra UL för att se hur bebisen ligger och så antar jag att jag får svar angående GBS eller ej (har inte hört nåt). Jag känner mig på lite bättre humör idag (efter att ha gråtit en skvätt igår kväll) och idag ska maken hämta Idun på dagis. Det ser vi alla tre fram emot.

• Lilla

Mirix: såklart du avlastar Fanny. Det var inte meningen att det skulle låta om klagomål... Om inte annat så kändes det som att det skulle börja åska när som helst i flera timmar igår, men det kom ju aldrig nån åska. Så nåt var det ju i luften! Har ni btw läst Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist? Apropå nåt i luften.

• Lilla
    Mirix skrev 2010-05-20 13:14:23 följande:
    Det är den bästa och läskigate bok jag läst!! Vad jag inte vise var dock att det finns ett slut på boken i Pappersväggar! Sista novellen i den boken är slutet på Hanteringen av odöda! Riktigt bra dessutom!!!!  Har du läst Ajvides sista bok? Jag längtar tillmin födelsedag, då får jag den nog! (Om jag inte lånr på biblioteket... hum..)
     Jag har inte läst hans senaste, bara Hanteringen... faktiskt (men både som vanlig bok och som omarbetad till LättLäst (LL) variant. Har bokpratat om den för Individuella programmet på gymnasiet. Den är läskig, men bra!!

Här har Idun idag fått springa under vattenspridaren för första gången. Kul! En kompis till henne kom förbi (efter en stund kom mamman och lillebror och undrade vart hon tagit vägen) och sprang också. Kul! Sen åt vi god lax och pressad potatis och nu står en banankaka i ugnen. Vi hade övermogna bananer och Idun tycker ju det är så roligt att baka.

Hos BM visade det sig att bebisen ligger på tvären... så det blir vändningsförsök nästa vecka. Orolig!
Svar på tråden järfällatråden 9