• Vik hädan

HJÄLPÅ!!!!!!!!! Min nya pojkvän använder dubbeldusch!

Jo det är så att jag har träffat en kille som är både snygg, rolig och smart, och vi har träffats en tid men oftast har han sovit över hos mig. Nu i helgen så sov jag fäör första gången över hos honom, och när jag skulle duscha upptäckte jag det... Han använder DUBBELDUSCH!

Blev helt till mig och kände mig sviken på något sätt. Känns som att hela vår relation är uppbyggd på en lögn. Att allt bara är en fasad. Han låtsas vara så världsvan och bildad, men sen när det kommer till kritan (hygienen) så är han WT. Vad ska jag göra? Tacksam för svar och STÖD

• Svar på tråden HJÄLPÅ!!!!!!!!! Min nya pojkvän använder dubbeldusch!
  • lokisse
    Waldo skrev 2010-03-25 15:23:40 följande:
    tja, vad finns det att säga, livet är slut.Vad ska du göra om någon får reda på detta, syskon föräldrar, grannarJa, nu ljuger du natuligtvis det förstår jag, men om dom verkligen får reda på det och sprider skammenHar du barn kommer du att bli anmäld till soc och stödåtgärder kommer att bli insatta.Jag har hört talas om att man försöker fasa ut detta beroede sakta men säkertMan börjar med att ge en sista dubbeldusch, sedan går man över till nivea, när den är slut blir det axe och på så sätt jobbar man sig ur träsketDu skulle kunna försöka sätta in en liknande avgifning själv innan det behöver gå så långt så det blir en offentligt skam och myndigheter behöver bli indragnaStyrkekram
    att nagon skulle fa reda pa det är ju mer eller mindre detsamma som en dödsdom... för den som snokat förmycke
    Difficile est saturam non scribere
  • engladfar

ÅH Herregud !!
    Du borde dumpa honom omedelbart ! Hans smarthet , fina utseende och goda humor blir helt bortsuddat av en äcklig fake duschtvål !

• Lady Namárië
    Miniminou skrev 2010-03-25 15:00:26 följande:
    Jag trodde att jag var ensam om det här problemet! Min sambo tvättar även håret med dubbeldusch! Jag har försökt att på ett respektfullt sätt berätta hur hans duschtvål får mig att känna mig, men han tar mig inte på allvar, eller bryr sig inte? Jag känner att det här problemet sakta men säkert får oss att glida ifrån varandra, jag vet inte vad jag ska göra? Han använder även någon billig variant av deo inköpt på Willys. Är det kört för oss eller går relationen att rädda på något sätt? /sambo till en 25-åring som luktar gubbe
    Han kränker dig! Lämna honom!
    So say we all
  • CCA

Förstår problemet. Min sambo smyganvände dubbeldusch när jag träffade honom.  Om han åt minstonde hade det i duschen men det vågade han inte. Utan han hade den alltid i jobbagen som han använde när han låg ute på jobb. När jag väl gjort upptäckten och konfronterat honom. Började han dessutom använda den som reserv hemma.

• Vik hädan

Hej alla! Jag vill bara säga att jag bläst och begrundat alla svar, och är oerhört tacksam över det stora stöd och den förståelse jag får av er!

Det har varit en jobbig vecka, först höll jag ju allt detta inom mig tills jag igårkväll öppnade mig för er här på FL. Det känns bättre nu. Jag är fortfarande upprörd, men jag har inkallat honom till ett krismöte för att diskutera hur vi ska gå vidare från detta.

Jag kommer att ställa honom ett ultimatum; Antingen går han med på parterapi och en livsstilsförändring, annars dumpar jag honom.

Jag känner ändå att jag inte vill ge upp hela vår relation, utan han ska få en chans. Men sumpar han den och börjar använda Dubbeldusch igen så är det slut för gott!

Har någon tips på bra parrelationsterapeuter i stockholmstrakten?

• lokisse
    Vik hädan skrev 2010-03-25 17:09:16 följande:
    Hej alla! Jag vill bara säga att jag bläst och begrundat alla svar, och är oerhört tacksam över det stora stöd och den förståelse jag får av er!Det har varit en jobbig vecka, först höll jag ju allt detta inom mig tills jag igårkväll öppnade mig för er här på FL. Det känns bättre nu. Jag är fortfarande upprörd, men jag har inkallat honom till ett krismöte för att diskutera hur vi ska gå vidare från detta.Jag kommer att ställa honom ett ultimatum; Antingen går han med på parterapi och en livsstilsförändring, annars dumpar jag honom. Jag känner ändå att jag inte vill ge upp hela vår relation, utan han ska få en chans. Men sumpar han den och börjar använda Dubbeldusch igen så är det slut för gott!Har någon tips på bra parrelationsterapeuter i stockholmstrakten?
    dr mc ska vara bra har jag hört!
    Difficile est saturam non scribere
  • givmild

Är ni seriösa eller är jag WT för jag använder DD? Jag är en 24 årig gymkille är det fel av mej att använda DD? vad ska jag använda istället?

• Midka
    Vik hädan skrev 2010-03-25 17:09:16 följande:
    Hej alla! Jag vill bara säga att jag bläst och begrundat alla svar, och är oerhört tacksam över det stora stöd och den förståelse jag får av er!Det har varit en jobbig vecka, först höll jag ju allt detta inom mig tills jag igårkväll öppnade mig för er här på FL. Det känns bättre nu. Jag är fortfarande upprörd, men jag har inkallat honom till ett krismöte för att diskutera hur vi ska gå vidare från detta.Jag kommer att ställa honom ett ultimatum; Antingen går han med på parterapi och en livsstilsförändring, annars dumpar jag honom. Jag känner ändå att jag inte vill ge upp hela vår relation, utan han ska få en chans. Men sumpar han den och börjar använda Dubbeldusch igen så är det slut för gott!Har någon tips på bra parrelationsterapeuter i stockholmstrakten?
    Lycka till. Dock tror jag att du griper efter halmstrån.... Han måste vilja själv för att det ska fungera. Om han inte vill kommer han falla tillbaka till detta underliga beroende. Se till att aldrig köra förbi någon lågpris affär eftersom det skulle kunna väcka lusten i honom. Undvik att besöka vänner som du misstänker anväder dylika ting. Jag skulle även rekomendera en period av totalt tvålstopp för att kicka igång hela processen. Alternativ till tvål skulle kunna vara såpa eller Yes, pulver till diskmasinen är inte att rekomendera då det kan ge konstiga utslag... Hoppas ni finner en bra terapeut som är väl insatt i KBT. Det skulle kunna hjälpa.

Åter igen: Lycka till!
    {#lang_emotions_heart}
Svar på tråden HJÄLPÅ!!!!!!!!! Min nya pojkvän använder dubbeldusch!