• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • lupin84

Hoppas ni snart blir friska!

Nu har vi halva tiden kvar - tiden går så fort... 20 veckor redan... =O

Hoppas alla har en fin första advent! Här snöar de och är -7 grader...

På tisdag åker vi till Egypten =)
    Tar gärna emot tips på saker att ta med eller tänka på!

Mamma till Theo och beräknad 17 april med nummer 2!
  • Bubba80

Här har jag börjat fått hopp...äntligen Känner lite piggare iaf...

Hoppas ni får en trevlig resa/semester lupin Solig

Hoppas ni alla har haft en bra advent!

Kram

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-11-30 13:18:43 följande:
    Här har jag börjat fått hopp...äntligen Känner lite piggare iaf...

Hoppas ni får en trevlig resa/semester lupin Solig

Hoppas ni alla har haft en bra advent!

Kram
    Vad skönt att ni är piggare! Toppen! Jag har legat magsjuk i helgen men som tur är *peppar peppar* så verkar de andra ha klarat sig. Men men, Lokes tid kommer eftersom han är dagisbarn. ;)
    lupin84 skrev 2010-11-28 13:54:39 följande:

Hoppas ni har det skoj! Antar att ni redan åkt dock. :-S Har inte vart så aktiv sista tiden.
  • Bubba80

Hej tjejer!

Julen närmar sig med språng :) Mycket fix med julklappar o.dyl.

Igår hade jag en "Bubbalyxdag". Började dagen efter frukost med att åka o få pedikyr, sen direkt efter helkroppsmassage....aaaa nice Cool 
    Sen åkte jag o handlade...utan barn. Hemma fick gubben laga mat
    Sen iväg igen till badhuset...simmade 45 minuter och efter det sauna... både ång och vanlig
    Sen hann jag med att sola lite oxå

Länge sen man hade en sådan "bara-ta-hand-om-sig-själv-dag".

REKOMMENDERAS STARKT!!!!!!

Hoppas ni alla har det bra i kylan...brrrr Tyst

Tjingeling

• idamarja
    Bubba80 skrev 2010-12-08 11:48:49 följande:

Hej tjejer!

Igår hade jag en "Bubbalyxdag". Började dagen efter frukost med att åka o få pedikyr, sen direkt efter helkroppsmassage....aaaa nice Cool 
    Sen iväg igen till badhuset...simmade 45 minuter och efter det sauna... både ång och vanlig

Tjingeling

oj, vilken lyx, något sådant har jag aldrig gjort, men det lät ju trevligt :) själv håller jag på att bli helt slutkörd, var hela förra veckan i stugan för vi hade rengärde, det är nog mkt att göra när man är ensam hemma i huset, när man är ensam där uppe utan el o rinnande vatten blir det så mkt extra jobb, iofs var jag inte ensam hela tiden p-n var ju hem o åt, men sen jobbade han ju. fast jag ska inte klaga det var trevligt också o vi var på rengärde jag o n-j också, han sov så gott i risslan när han hade spanat färdigt på renarna. :)
    nu försöker jag hitta ett flyg ner till arlanda för att åka till min gravida syster i dalarna, har så himla lust att åka o hälsa på henne nu, fast det är bökigt att åka ensam m n-j, men det får gå, vill man så kan man ju :)
  • Bubba80
    idamarja skrev 2010-12-09 12:26:58 följande:
    oj, vilken lyx, något sådant har jag aldrig gjort, men det lät ju trevligt :) själv håller jag på att bli helt slutkörd, var hela förra veckan i stugan för vi hade rengärde, det är nog mkt att göra när man är ensam hemma i huset, när man är ensam där uppe utan el o rinnande vatten blir det så mkt extra jobb, iofs var jag inte ensam hela tiden p-n var ju hem o åt, men sen jobbade han ju. fast jag ska inte klaga det var trevligt också o vi var på rengärde jag o n-j också, han sov så gott i risslan när han hade spanat färdigt på renarna. :)
    nu försöker jag hitta ett flyg ner till arlanda för att åka till min gravida syster i dalarna, har så himla lust att åka o hälsa på henne nu, fast det är bökigt att åka ensam m n-j, men det får gå, vill man så kan man ju :)
    Starkt jobbat att klara er där utan el o rinnande vatten. Förvånad På sommaren går det väl an...men nu när det är kallt...hua stackars er
    Det slog mig vilka olika liv vi lever...haha... Ja nu menar jag inte att jag ränner på spa var o varannan dag för det gör jag verkligen inte. Detta var något som jobbet betalade o hade bara året ut att utnyttja det. Så därför blev det mycket på samma gång

Vad mysigt att åka o hälsa på systern... Hoppas verkligen du får tag på biljetter
  • idamarja
    Bubba80 skrev 2010-12-09 13:09:35 följande:
    Starkt jobbat att klara er där utan el o rinnande vatten. Förvånad På sommaren går det väl an...men nu när det är kallt...hua stackars er
    Det slog mig vilka olika liv vi lever...haha... Ja nu menar jag inte att jag ränner på spa var o varannan dag för det gör jag verkligen inte. Detta var något som jobbet betalade o hade bara året ut att utnyttja det. Så därför blev det mycket på samma gång

Vad mysigt att åka o hälsa på systern... Hoppas verkligen du får tag på biljetter

det är inte så jobbigt, om man inte har småbarn, o dessutom måste se till att ha mat färdigt när gubben kommer från skogen o inte har ätit på hela dagen :) innan vi fick barn brukade vi bo i stugan så fort jag var ledig från jobbet, jag trivs med det, men just den här tiden när p-n har så mkt att göra så blir det ju mkt för mig också. det är ju lite extra när n-j har knappen på magen dessutom som ska hållas ren o fin,

hehe nä det förstår jag att du inte gör :) men det är ju inte dåligt att få sånt via jobbet :)

tror inte det blir nån resa ner före januari, hon orkar nog inte med oss nu när hon ännu jobbar men efter nyår ska hon inte jobba nå mer. så det sket sig, himla tråkigt, undra vad ja ska hitta på istället... :/

• Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-12-08 11:48:49 följande:

Hej tjejer!

Tjingeling

Åh, vad härligt det låter! Sol, värme och massage skulle sitta fint, men mina fötter rör ingen! Tungan ute

Här har vi varit förkylda sista veckan. Lillgubben var dålig ganska många dagar och när han äntligen blev bättre blev jag sjuk. Hoppas på att kvickna till innan morgondagen så att inte hela helgen blir förstörd. Har fortfarande lite julklappar som ska inhandlas och så måste vi fixa lite grejor till huset.

idamarja: Trist att det inte blir någon resa ännu. Vad skojigt med syskonbarn!

Vad ska ni andra syssla med under den kommande helgen?
  • lupin84
    Sephiroth skrev 2010-12-01 06:34:02 följande:
    Vad skönt att ni är piggare! Toppen! Jag har legat magsjuk i helgen men som tur är *peppar peppar* så verkar de andra ha klarat sig. Men men, Lokes tid kommer eftersom han är dagisbarn. ;)
    lupin84 skrev 2010-11-28 13:54:39 följande:

Hoppas ni har det skoj! Antar att ni redan åkt dock. :-S Har inte vart så aktiv sista tiden.
    Vi hade de toppen! Hade gärna stannat för värmen, men för magen och vad de gäller mat var de skönt at komma hem!
  • Bubba80
    lupin84 skrev 2010-12-11 22:41:48 följande:
    Vi hade de toppen! Hade gärna stannat för värmen, men för magen och vad de gäller mat var de skönt at komma hem!
    Vad härligt att ni är hemma igen Hoppas ni hade en toppenresa! Hade ni mycket mygg/mosquitos eller hur det nu stavas? Har en kompis som var där bara dagar innan er som sa att det var hemskt med mygg??? Deras son fick hemska utslag i ensiktet.. stackarn

Hoppas ni har haft det kanon.

Här händer inte så mycket. Gubben har varit iväg på massor med jobb nu i dagarna. Och ska till Göteborg igen i veckan... Imorgon ska vi på barnteater inne í Stockholm Wallmans salonger...BAMSE. Jag vann det i en tävling Ska bli jättekul... Emil får dock stanna hemma med barnvakt då han är för liten. Så vi bjöd med en dagiskompis till storebro ist.

Hoppas all har en toppen helg

Ciao!
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3