Inlägg från: Knubbe12 |Visa alla inlägg
  • Knubbe12

Septemberbarn 2009 DEL 3

Idamarja: Vad tråkigt när det blir så... Har tänkt mycket på er och håller tummarna för att allt ska gå bra för lillkillen!

Radeklev: Lycka till med husköpet! Vad spännande! Tungan ute Vi byggde en superfin hundkoja och hundgård i vårt första hus, men vovven var inte så förtjust tyvärr (han satte aldrig en tass i hundkojan...). Hoppas er vovve inte är lika "kräsen" Flört

Här är det rätt ok. Beror så klart vad man jämför med Flört. Vi förvarar de flesta av våra saker hos svärföräldrarna, i ett av deras fristående förråd, under tiden vi väntar på att få flytta in i huset. Nu har vi tyvärr haft inbrott och vet inte ännu vad som fattas (eller vad som de bara förstört...). Vi hade allt ifårn dyrare porslin, bröllopsgåvor, möbler, kläder osv. där, så man blir ju lite ledsen. Sedan blev vovven helt plötsligt sjuk igår. Tappade päls fläckvis...Vi satt och åt  tillsammans med en annan familj som vi bjudit på middag och hon låg under köksbordet. När hon restesig upp låg det kvar en driva av hår. Nu har hon kala fläckar på hela ryggen... Hon har varit pigg i övrigt; ingen feber, dålig aptit osv, utan pigg och helt som vanligt. Vi var dock och handlade i dag och när vi kom hem hade hon kissat inne, vilket hon inte har gjort sedan hon var ca 10 veckor, så nu håller jag på att flippa ur... Misstänker att det är något med sköldkörteln (eller ev. livmodern), men det återstår att se. Är hon inte bättre på måndag så blir det såklart ett veterinärbesök.

• Knubbe12
    idamarja skrev 2010-10-17 12:14:56 följande:
    ojoj vad hemskt när dom bränner sig! vi har också kamin hemma och det är ett evigt passande förstås men det har iaf inte hänt någon ännu tack o lov!

vi är i sunderbyn på sjukhuset nu, vi kom till gällivare på tisdag, på onsdag skulle dom göra kontraströntgen på honom o när den var nästan klar började n-j störtblöda ur munnen (där han e opererad) dt lugnade sig men några timmar senare började det igen o denna gång värre, så illa att dom skickade oss akut m helikopter hit, han behövde få blod o lite mediciner som dom inte har i gällivare. huff huff det tar aldrig slut m elände känns det som. till råga på eländet så var p-n uppe t fjälls utan täckning i flera dagar, håll på att bli knäckt när jag inte fick tag på honom o läkarna säger att pojken kan förblöda om dom inte får stopp på blödningen.

eländes rapport från oss som vanligt, men n-j är glad så fort det inte gör ont, han är så nöjd med livet så man blir rörd, men det är ju så barn är :)

bubba: oj vad roligt med dop, vart döper ni, hemma eller i kyrkan? hur går det när barnet är så stort? protesterar dom inte? :) n-j hade ettårig dopdag nyligen, han var bara 4 dagar gammal när han döptes :)
    Men lillskrutten då... Hoppas att han kryar på sig! Är han född i Sunderbyn (eller kanske i Gällivare)? Alla våra barn har kläckts i Sunderbyn. Fint sjukhus och oftast toppenpersonal (har många vänner och bekanta som arbetar där) ! Flört Tänker på er och håller tummarna för att allt ska gå bra! Nalle 

Angående dop så är ju inte vår lillgubbe heller döpt ännu, men då det blev ramaskri i släkten på makens sida får jag väl ta och ge med mig... Vet inte när det blir, men inom någon månad. 

Vi har ritat in en kamin i huset, men kommer inte att installera någon förrän om ca ett år, när Arvid blivit lite äldre. Vi har haft kamin i båda våra förra hus, men lyckligtvis har inget av barnen bränt sig. Äldsta sonen fick dock en rätt rejäl brännskada med blåsor på ena handen en gång, då han varit hos farmor och farfar och lagt handen på en varm platta.

Vår hund är bara 5 år, så hon är inte lastgammal direkt. Som tur är har hon blivit mycket bättre. Pigg och kry  och pälsen har börjat växa tillbaka på fläckarna igen Glad. Jag funderade på om det  kunde ha med proteinet i fodret att göra, så vi bytte foder, och då kunde vi se en förbättring efter några dagar.

I dag har vi påtat på tomten. Om ca 2 veckor sätter de upp grunden. Wiiie! Sedan har vi tagit en långpromenad, lekt lite i snön och nu ska jag börja med middagen. I kväll blir det "Robin Hood"!
  • Knubbe12

He he he... så kallt har vi inte här ännu, men första snön har i alla fall legat kvar ganska länge mot för vad den brukar. Nu är det bara snöplättar lite här och var men det går i alla fall att bygga en snögubbe Flört Det ska bli så skönt när snön kommer "på riktigt" och man slipper detta förbaskade slask. Det dras in ofantliga mänder sand av båda barn och hundar...

I dag har vi varit en sväng på kyrkis. Trevligt med lite vuxet sällskap ibland! Arvid är verkligen inte en gnutta blyg. Han knallar fram till vem som helst, säger "Hej hej!" och tar dem i handen och drar iväg med dem alternativt slår sig ner i deras knä...Tungan ute Själv var jag en riktig blygfis som liten (och är väl det fortfarande i viss mån...) och dottern likaså. Äldsta sonen var ganska framåt, men inte riktigt som Arvid.

"Robin Hood" var rätt ok, lite över medel tycker jag. Hade nog förväntat mig lite mer, men hur som helst är det något alldeles speciellt med killar som spränger fram på en häst med ett svärd eller en pilbåge i högsta hugg! Tungan ute

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-10-28 20:26:07 följande:
    Verkar som om att vi ska få ett syskon i famljen. =)
    GRATTIS (igen...)!  {#emotions_dlg.flower} Vad spännande och fantastiskt och alldeles underbart! Jag blir helt till mig i trasorna Tungan ute. Fan, nu blev man ju inte mindre sugen... Mår du bra?
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-10-29 06:38:06 följande:
    Tack ska ni ha! Vilken vecka är du i Lupin?? Jag mår bara bra, illamående från första dagen men det kunde vara värre. Liten borde komma ungefär juli så det är färskt, hoppas h*n stannar hos oss. Är mycket mer nervös den här gången. ska göra ett till test idag tex, tror inte på det trots 7 test.
    Efter 7 positiva test kan du nog lita på resultatet, men jag förstår dig ändå Flört Klart som tusan att krabaten kommer att stanna! Tänk positivt! Glad Jag har oroat mig mycket för mf och allt möjligt annat under alla graviditeterna och det är så synd då man förstör en fantastisk upplevelse.
    Vad visade det åttonde testet?! Tungan ute
  • Knubbe12

Ja, visst hade det varit skönt att ha Ikea närmare. Från oss är det ca 15 mil enkel väg, så det är ju inte superlångt men det tar ändå någon timme tur och retur och barnen är inte så förtjusta i att åka bil. Jag var faktiskt till Ikea i helgen! Hakade på min farsa och min styvmorsa, så jag fick strosa runt i lugn och ro. Maken är iofs intresserad av inredning, så han är rolig att ha med sig, men barnen brukar lessna efter en timme eller två och det kan man ju förstå...

I dag blir det en lugn dag hemma. Ska städa lite och ta en långpromenad i det vackra vädret. Tyg ska också inhandlas. Tänkte köpa molntyget av Axén och sy gardiner av till Arvids kommande rum. Nu har jag ju ingen symaskin heller, så det kanske borde införskaffas...Tungan ute Nu är snart hela grunden färdig och det är bara ca 4 veckor tills huset anländer. Jippie! Skrattande

Vad skönt att ni slapp ännu en resa med n-j. Hoppas att det ordnar sig med knappen för honom. Nalle

Nä, nu måste vi skärpa till oss när det gäller bildtråden! Flört Ska försöka leta reda på något nytt foto och lägga ut.
    Ha en underbar dag!

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-11-03 07:15:06 följande:
    Vad sjutton ska man ha för killnamn till Loke? :-S
    Hmm... Är dålig på det här med namn som liksom passar ihop med varandra. Vi har valt de namn vi gillat oavsett vad syskonen heter Flört Spelar det någon roll om namnet är vanligt och/eller vad namnet betyder?
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-11-03 09:54:00 följande:
    Ja det spelar stor roll att det betyder något och om det är vanligt. =) Vidar tänkte jag på till loke men fick nej av karln. ;)
    VAD namnet betyder...
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-11-03 07:15:06 följande:
    Vad sjutton ska man ha för killnamn till Loke? :-S
    Eddie, Mio, Sigge... Nä, jag vet inte. Lite vanliga antar jag Flört
  • Knubbe12

Mio är jättefint, men precis som du säger inte direkt ovanligt...Flört Caspian (också ganska vanligt iofs)?!

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3