Inlägg från: Knubbe12 |Visa alla inlägg
  • Knubbe12

Septemberbarn 2009 DEL 3

lupin84 skrev 2010-11-16 16:24:44 följande:
    UL idag =)
    Så mysigt att se grodan, är beräknad 17 april. så v 18...
    Så nu känns det mer verkligt! ;)

Här är Theo också sjuk - feber. Var inte länge sedan han var hemma med ögoninfektion...
    Vad spännande med ul! Ja, det känns liksom alltid overkligt tills man får se den lill*. April är en alldeles förträfflig månad att födas i... Flört.

Usch, stackars Theo. Hoppas att han kryar på sig snabbt!
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-11-16 17:35:30 följande:
    Åh vad skoj! Jag har bokat könsultraljud den 14 mars. =)
    Spännande! Kollade ni könet med Loke också?
  • Knubbe12

Ja, det blir ju lite lättare att planera såklart, när det gäller kläder i alla fall. Vi velade fram och tillbaka när jag var gravid med Arvid (maken ville inte veta, jag ville veta ungefär varannan dag...Tungan ute). Det slutade med att vi struntade i det. Syntes iofs rätt tydligt på rutinultraljudet...

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-11-16 19:07:55 följande:
    Alltså jag skulle såklart bli lika glad för en till pojke men ni kanske vet hur jag menar ändå? Känner mig som ett jättearsel. ^^
    Något jättearsel är du definitivt inte! Flört Tror att de allra flesta har förhoppningar om ett visst kön, fast det får man tydligen inte säga högt...

Jag fick en total chock när vi under andra graviditeten fick reda på att vi väntade en flicka. Var på ett tillväxtul några veckor innan bf och då fick vi reda på att det var en tjej. För mig var det rätt bra att få veta det lite i förväg, då jag liksom hann ställa om mig mentalt. Jag blev inte besviken, men i mina fantasier var det en pojke och jag hade lite svårt att greppa att det faktiskt inte var det. När hon väl kom skulle jag inte ha kunnat älska någon mer! Hjärta 

Tror du att du klarar av att behålla vetskapen om könet hemligt för pappan? Iofs väldigt svårt att förbereda allt i smyg liksom...Flört
  • Knubbe12

Ja, det är ju väldigt olika det där... En del vill vänta till förlossningen och andra vill veta i förväg. Jag hade nog gärna velat veta könet i förväg alla graviditeterna, men maken ville inte (förutom graviditet nr 2, där vi blev mer eller mindre påtvingade att veta könet...), så vi struntade i det. Även om man vet könet i förväg så är det ju så mycket annat som man ändå inte vet innan födseln, såsom utseende, temperament osv. Det tycker jag är den stora överraskningen! Tungan ute 

Sedan tror jag att det är så att man har svårt att röra sig utanför sin egen referensram, så att säga. En svårt sjuk människa har bara en önskan. En frisk har tusen... När de sa åt oss att fostret förmodligen skulle klara sig, men kunde dö utan förvarning under graviditeten, önskade vi naturligtvis inget annat än att han/hon skulle få födas frisk och det var det enda vi kunde fokusera på. När barnet väl kommer till världen levande och utan skador uppstår nya önskningar...

• Knubbe12

Det där med gnäll känner jag igen alltför väl... Arvid är också inne i en jobbig period. Han vaknar stup i kvarten nätterna igenom och är klarvaken, vrålar och skuttar runt i sängen. Dagtid är han precis överallt. Rotar runt i alla skåp, lådor osv. Sedan har han börjat klättra en massa också. Ger sig på datorer, lampor etc. Känns som att man inte gör annat än att säga "Nej!" och "Ajaj!". Ingen av de egna leksakerna är tydligen kul längre... Mycket svammel vid måltiderna dessutom. Blä. Nåväl, det går väl över snart...

Nu ska jag besöka bildtråden! Flört

• Knubbe12

He he he... Ja, det gäller bara att härda ut och inte förlora tålamodet Flört Arvid äter endast om han får slafsa på själv, så att mata nuförtiden är uteslutet märkte jag i dag. Han vrålar för övrigt rakt ut och sedan ska man försöka förstå vad det är han menar (läsa bok, kasta boll, sjunga osv.). Lätt är det inte...

• Knubbe12

Jag vaknade nyss, fast jag drömmer inte om köttfärssås Flört Ja, jag vill minnas att man drömde en hel del knasigt när man var gravid Tungan ute

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-11-20 05:13:40 följande:
    Vad ska man vara vaken nu för? Vi borde somna om.^^ är hungrig men mår för illa för att fixa något.:P
    Har du fått dig någon köttfärssås?! Flört Jag funderade precis vad jag brukade drömma när jag var gravid... Många mardrömmar blev det. Ofta handlade de om att barnet föddes och det visade sig vara en rymdvarelse eller något liknade. Sedan hade jag några cravings. Med äldsta sonen käkade jag Piggelin varje dag. Jag minns att jag brukade ligga och fantisera om baguetter (?!) med olika fyllningar också. Det är något jag ytterst sällan äter, så varför dessa smörgåsar upptog stora delar av mina tankar är en gåta Tungan ute

Arvid är också svullen här och där i munnen och det syns någon enstaka liten vit prick, så det är nog gaddar på g.
  • Knubbe12

[quote][quote-nick]Bubba80 skrev 2010-11-19 22:12:12 följande:[/quote-nick]Hemma! Efter en otroligt tuff dag... tror jag aldrig gråtit så mycket som idag. Men begravningen var otroligt vacker o välplanerad Och nu känns det väldigt bra att ha varit där och tagit ett sista farväl av min vän Hoppas ni andra har haft en underbar fredag men lite fredagsmys kanske?

(¯`°•.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .•°´¯)

Vad skönt att begravningen var fin. Förstår att det var jättejobbigt...
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3