Inlägg från: Knubbe12 |Visa alla inlägg
  • Knubbe12

Septemberbarn 2009 DEL 3

Sephiroth skrev 2010-11-24 07:20:43 följande:
    Gott!

Jag måste bara fråga hur ni har det på era dagis, de som går. Trivs inte alls med vårat och Loke bara skriker hela tiden när han är hemma, sen han började. Igår hade han bajs på snoppen när han kom hem, var kissig och som alltid helt smutsig om kläder och ansikte. Ska det vara så? Dessutom hade han som vanligt gjort illa sig, igår var det ett jack i läppen och en rejäl fläskläpp. =( Varje dag när han kommer hem är det bara att byta blöja, kläder, tvätta honom, ge honom mat fast han nyss ätit på dagis osv. Han äter 300 ml välling när han kommer hem ca 12,20 och de äter mat på dagis kl 11,30. Borde han inte vara mätt då? Personalen säger bara att han äter bra på dagis, och "han äter upp allt han får". =(
    Usch, det låter inte alls bra det där. Nu går ju inte Arvid på förskolan ännu, men de övriga barnen har gjort det och vi har erfarenhet av två olika. Har aldrig varit med om dess like. De har alltid varit rena när vi hämtat dem (om de inte leker ute i gyttjan precis när vi kommit Flört). Smutsiga kläder har varit nedlagda i en plastpåse på deras hylla alt. i väskan. Blöjorna har nästan alltid varit nybytta och de har varit tvättade i ansiktet och om händerna. Olyckor har hänt någon enstaka gång (dottern ramlade från flaket på en cykel en gång och slog skallen och då ringde de hem till oss), men det är ytterst sällan. Har du pratat med personalen? Vad säger de? Finns det någon annan förskola ni kan tänka er så skulle jag definitivt begära överflyttning. Att de tabbar sig då och då vore en sak, men när de tycks förekomma så ofta så skulle jag inte alls känna mig trygg...
  • Knubbe12

Håller med Bubba: Hoppas N-J blir piggare och att du hör av hans pappa! Här har vi bara kring -15 i dag, så det känns rätt ok. Går ju i alla fall att vara ute ett tag med lillskrutten.  He he he... på tal om kyla och havererade skotrar; När jag var gravid med nr. 2 svimmade maken under en skotertur när han råkade hugga sig i handen med en yxa. Jag stod där som ett fån, höggravid och med en 2-åring och en avsvimmad make som jag fått bädda ner i snön på ett liggunderlag... Visste inte varken hur jag skulle få upp honom på skotern eller hur jag skulle hitta hem. Som tur var kvicknade han till och det hela slutade väl Flört

I dag har jag varit på bio med dottern och hennes tremänning och sedan har vi lagat go´middag (entrecote med färsk vitlök, timjan och rosmarin + aioli med massor av vitlök + rotfrukter). Nu har alla barnen somnat och i morgon blir det nog lite julpyntande och eventuellt en tur på längdskidorna om det inte är för kallt.

• Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-12-08 11:48:49 följande:

Hej tjejer!

Julen närmar sig med språng :) Mycket fix med julklappar o.dyl.

Igår hade jag en "Bubbalyxdag". Började dagen efter frukost med att åka o få pedikyr, sen direkt efter helkroppsmassage....aaaa nice Cool 
    Sen åkte jag o handlade...utan barn. Hemma fick gubben laga mat
    Sen iväg igen till badhuset...simmade 45 minuter och efter det sauna... både ång och vanlig
    Sen hann jag med att sola lite oxå

Länge sen man hade en sådan "bara-ta-hand-om-sig-själv-dag".

REKOMMENDERAS STARKT!!!!!!

Hoppas ni alla har det bra i kylan...brrrr Tyst

Tjingeling

Åh, vad härligt det låter! Sol, värme och massage skulle sitta fint, men mina fötter rör ingen! Tungan ute

Här har vi varit förkylda sista veckan. Lillgubben var dålig ganska många dagar och när han äntligen blev bättre blev jag sjuk. Hoppas på att kvickna till innan morgondagen så att inte hela helgen blir förstörd. Har fortfarande lite julklappar som ska inhandlas och så måste vi fixa lite grejor till huset.

idamarja: Trist att det inte blir någon resa ännu. Vad skojigt med syskonbarn!

Vad ska ni andra syssla med under den kommande helgen?
  • Knubbe12

Radeklev: Spännande med nytt boende! Flört

Sephiroth: Jag kände rörelser kring vecka 16 eller 17 med barn 2 och 3 tror jag. Precis innan rutinul. var det i alla fall. De var mycket diffusa, men när man vet hur fosterrörelser känns så brukar man ju märka av dem tidigare än under första graviditeten. Med första barnet kan jag inte minnas att jag kände något förrän efter rul. Jag var faktiskt helt säker på att det inte var någon därinne ända tills jag hade sett honom...

I dag har vi varit ute i flera timmar. Lillskrutten vill ju aldrig gå in! Han vägrar dessutom åka pulka, bob osv, utan ska gå själv, ofta åt helt motsatt håll så det tar ett tag att ta sig fram Tungan ute Nyaste ordet är "Maja" (vår hund) och sedan har han en hel del andra läten för sig, bl.a  så "sjunger" han mycket (nynnar melodier och sjunger vissa av orden). Sedan går han runt och knackar på alla dörrar inomhus och säger "go goooo" (God jul).

Hoppas ni alla haft en riktigt härlig jul med en massa mys och god mat + att ni som är förkylda kryar på er! Hjärta 

• Knubbe12

Härligt med hjärtljuden Sephiroth! Grattis än en gång!

Arvid äter

ca 07.00:  frukost (välling 200-300 ml)

09.30: mellis (frukt eller smörgås)

12.30: lunch

14.30 mellis

17.00 middag

19.00 välling (200 ml)

20.00 välling (200 ml)

I dag var jag ett riktigt klantarsel som lämnade min plattång framme efter jag hade använt den. Naturligtvis gick lillskrutten dit och brände sig... Gråter Fyra blåsor resulterade det i (och en mamma med riktigt dåligt samvete...)

Hoppas att ni alla får ett riktigt gott nytt år!Skål

• Knubbe12

lupin84: Usch för magsjuka! Hoppas att pojkarna klarar sig i alla fall.

Här är det bara fint! Nya ord så gott som varje dag, nu senast "sluta!", "Bob!" (Byggare Bob...) och "vammt!" (varmt). Vi håller på att packa för fullt inför flytten och huset är i stort sett färdigt, sånär som på urstädning. Några saker som vi tänkt göra fick vi inte göra innan slutbesiktningen på tisdag (golvvärme + klinker i hallen osv), så det får vi ta oss an senare. Ska bli sååå skönt med hus igen!  Svärföräldrarna och min pappa har hjälpt oss som tusan och jag är så tacksam att vi har dem. Svärfar har kört ca 20 lass med byggskrot och alla andra har hjälpt oss med städning, barnpassning osv. Vet faktiskt inte hur vi skulle hunnit med allt detta utan dem...

• Knubbe12

Jaha, då fortsätter väl jag då! Flört

Har varit på jobbintervju i dag på en privat förskola. En lång lista på sökanden till tjänsten, så mina förhoppningar är tyvärr inte så stora, men ni får gärna hålla tummarna för mig ändå! Tungan ute

Heja n-j! Härligt att han börjat gå! Arvid befinner sig för tillfället sällan på golvet, utan mer kring taket... Han är en riktig liten klätterapa och ska upp på precis allt. Nä, nu ska jag fortsätta packa inför flytten. Hoppas att dte är bra med er alla?!

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2011-01-14 08:21:13 följande:
    Jag är i vecka 15+1 idag. Känns lite skumt att livmodern är uppe vid naveln redan.:S men men! Ultraljudet är andra februari, men ska på klarasamtal nu på onsdag och då skulle vi kolla lite snabbt också med Ultraljudet.
    Oj, vad tiden går! Jag såg en dokumentär i går om ett par som fick sexlingar. Kvinnans livmoder nådde naveln redan i vecka 12 och hon hade grymma cravings efter kebabsallad (utan ost och ananas...). Detta sägs vara ett säkert tecken på att det huserar fler än en i magen Flört He he he...

Nä, jag bara svamlar såklart Tungan ute Antar att Klarasamtal är detsamma som Aurorasamtal, som det heter här. Gick på sådana både när jag väntade första och andra barnet. Hoppas att du får träffa en bra samtalskontakt och att ul går bra! {#emotions_dlg.flower}
  • Knubbe12

Tittar in lite snabbt via mobilen. Väntar fortfarande på vårt bredband, telefon och tv... Tack för att ni höll tummarna, det tycktes hjälpa för jag fick jobbet! Åh, vad mysigt med bebisplaner. Är sugen på ett fjärde barn. Läs ETT barn. Jag har tvillingar i släkten, så jag vet faktiskt inte om jag vågar... Kollar in senare när jag har tillgång till en dator. Ha det bra alla!

• Knubbe12

Tack! Jag är så glad, även om det endast rör sig om ett vik på några månader. Så skönt att ha ett schema och jättefina arbetskamrater! Det är en fantastisk förskola! Tyvärr vill jag inte nämna namnet på den här, då jag gärna vill vara lite anonym på FL Tungan ute, men den känd inom vårt land och jag trodde aldrig att jag skulle få in en fot där. Känns så spännande och jag ser verkligen fram emot att börja arbeta. Tyvärr tycks det skita sig med förskoleplats åt lillskrutten... De tre ställen vi kan tänka oss att ha honom på är fulla och det är långa köer, så som det ser ut nu så har vi två riktiga skruttställen att välja på. Aldrig blir det riktigt som man vill... Maken får inte vara fl heller, då detta kom plötsligt och han inte skickat in en ansökan förrän alldeles nyss. Känns trist, men i värsta fall får vi skola in A på ett ställe och sedan hoppas på en relativt snabb överflyttning.

Vad skönt att samtalet gick bra Sephiroth (och naturligtvis att allt såg bra ut på ul)! Gör en anmälan! Alltid viktigt så att de får upp ögonen för problemen. Jag fick tyvärr ett riktigt stolpskott till samtalskontakt som gjorde mer skada än nytta, men jag tror att de flesta är riktigt duktiga. Har haft lite svårt att släppa detta då jag tycker att mina problem var ganska små och säkert hade gått att lindra med rätt hjälp. Menar du att du hade elever närvarande dessutom? Blev du tillfrågad angående detta? Usch, så förnedrande... Jag fick ett mf en gång och fick åka in akut då jag blödde som en gris. När jag kommer in var det inte bara en läkare där, utan även 3 andra elever (killar). Kände mig som en jävla försökskanin när jag låg där. Läkaren sa bara att det nog var ett mf på gång och att jag skulle åka hem och försöka igen. Vi var ju unga och hade inga problem att bli gravida... Sant, men vi hade ju ändå förlorat en alldeles egen lite människa och vi behandlades helt respektlöst.

idamarja: Lycka till och hoppas att n-j piggar på sig!

Radeklev: Hur går det för Alex på förskolan?!

Jag efterlyser fler bilder! Sååå kul att se alla våra fina barn! Glad Ni som inte har FB, skaffa det! Flört Jag är inte så insatt, men går det inte att regga en användare under fingerat namn?!

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3