Septemberbarn 2009 DEL 3
Jag måste bara fråga hur ni har det på era dagis, de som går. Trivs inte alls med vårat och Loke bara skriker hela tiden när han är hemma, sen han började. Igår hade han bajs på snoppen när han kom hem, var kissig och som alltid helt smutsig om kläder och ansikte. Ska det vara så? Dessutom hade han som vanligt gjort illa sig, igår var det ett jack i läppen och en rejäl fläskläpp. =( Varje dag när han kommer hem är det bara att byta blöja, kläder, tvätta honom, ge honom mat fast han nyss ätit på dagis osv. Han äter 300 ml välling när han kommer hem ca 12,20 och de äter mat på dagis kl 11,30. Borde han inte vara mätt då? Personalen säger bara att han äter bra på dagis, och "han äter upp allt han får". =(
). Smutsiga kläder har varit nedlagda i en plastpåse på deras hylla alt. i väskan. Blöjorna har nästan alltid varit nybytta och de har varit tvättade i ansiktet och om händerna. Olyckor har hänt någon enstaka gång (dottern ramlade från flaket på en cykel en gång och slog skallen och då ringde de hem till oss), men det är ytterst sällan. Har du pratat med personalen? Vad säger de? Finns det någon annan förskola ni kan tänka er så skulle jag definitivt begära överflyttning. Att de tabbar sig då och då vore en sak, men när de tycks förekomma så ofta så skulle jag inte alls känna mig trygg...

Fyra blåsor resulterade det i (och en mamma med riktigt dåligt samvete...)
Ni som inte har FB, skaffa det!