Inlägg från: Knubbe12 |Visa alla inlägg
  • Knubbe12

Septemberbarn 2009 DEL 3

Sixten!

Nä, nu ska jag lägga av Tungan ute. Dags för en puff Bricanyl och sedan iväg till gymmet!

• Knubbe12

Vide (kanske låter för likt Loke)?!

Snart dags för en kopp te, en smörgås och "Beck - Levande begravd". Hoppas på lite massage också...Tungan ute

• Knubbe12

Sephiroth: Men nu gör du som jag säger och döper ungen till Vide eller Mio *hehe* Flört. Ja, det här med namn är inte lätt... Ibland kan man ju också ändra sig när barnet tittar ut och helt enkelt inte passar att heta det tilltänkta namnet. Det enda namnet vi varit stensäkra på långt innan barnet fötts var Freja, då vi inte kom på ett enda annat tjejnamn som vi gillade just då. Som tur var såg hon ut som en Freja när hon anlände också Tungan ute Ymer är fint! Hmm... Sander? Zeb? Mimer? Lias? Bastian?

I dag tar barnen med kompisar hem från skolan, så det blir full rulle här. Jag tar nog med dem alla en sväng till kyrkis också, så att man kommer sig iväg en stund. Fy fan, vad jag börjar bli less på att knalla runt här hemma (om man nu får säga så Skäms). Jag är så uttråkad att jag håller på att dö. Hade jag bara haft en enda bekant i samma stad som också var hemma med barn nu, alternativt arbetslös eller något annat, så hade det varit en annan femma. Visst, barnen är underbara och jag älskar dem till döds, men jag behöver lite vuxet sällskap och lite stimulans...

Vad har ni andra pysslat med i helgen? Vi har haft middagsgäster och sedan har jag tagit mig i kragen och varit ute och joggat både lördag och söndag. Lite halt att springa, då det kommit en del snö. Höll på att gå ner i ofrivillig spagat några gånger Tungan ute. Fyndade en nyrenoverad utdragssäng på Blocket också. Den ska lillskrutten få ha i sitt nya rum, så behåller vi spjälsängen i vårt sovrum.

• Knubbe12

Sephiroth: Och med "döper" menade jag inte i kyrkan. Fel ordval där...Flört

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-11-10 10:16:04 följande:
    Fyfan vilket mörker! Hoppas ni tar er till nästa UL. Jag längtar som sjutton, hller med om att det inte känns på riktigt innan UL.
    Saga09 skrev 2010-11-10 09:58:57 följande:
    Hejsan,

Nu var det ett tag sedan jag hade tid till att titta förbi......

Först
    Sephiroth - stort GRATTIS till det lilla pyret - såklart vi ska tro att den lilla stannar kvar :)
    Kan ju inte alls påstå att längtan efter fler blev mindre nu.. haha...
    Angående namn så tycker jag Tor är fint när det kommer till pojknamn

Lupin: Trist att missa UL men skönt ändå att ni fick en ny tid relativt snart iallafall. Ska ni kolla vad det är för kön?

Jaha ja vad händer här annars då..
    Saga har börjat gå när man håller i hennes händer - det har tagit lite tid men nu tycker hon att det är sååå roligt att springa runt i lägenheten *s*
    Hon pratar en massa men favorit ord just nu är nog gunga och katt.. haha

Annars är jag själv i startgroparna att börja jobba igen - den 29/11 är det jobb som gäller för mig. Känns underligt när man varit hemma såhär länge men det ska väl gå det med hoppas jag. Vi har fått dagisplats från den 10 januari - som tur är har mannen fått jobb nu på 50% men som han kan arbeta hemma med när på dagen som det passar honom bäst.
    Tackar! =) Ja h*n får bo kvar! Namn är klara nu, puh!

Men nu mår jag inte bra längre, skit också. Pluggandet har gått jättebra hittills, 3 mvg och ett vg på en månad, men nu orkar jag knappt skriva här. Mår illa och är så trött att jag bara vill ligga och sova hela tiden. Bra tips mot illamåendet? Har testat att äta något salt, postafen, mandariner och mackor. Hjälper inte och illamåendet är dygnet runt. :-S
    Har du testat ett sådant där armband som kan användas mot graviditetsillamående, åksjuka osv? Vet inte riktigt vad de heter, men det borde gå att googla Flört Hör dig för på en hälsokostbutik eller på apoteket. Usch, det är hemskt att må illa... Jag har varit rätt förskonad från det under mina graviditeter måste jag säga. Med äldsta sonen kräktes jag någon gång i början (åkte buss till universitetet och brukade börja dagen Kräks inne på skolans toalett...).
  • Knubbe12

Jag ligger i soffan och gnäller och jag är inte ens gravid. Kan inte ens skylla på pms...Flört Fy tusan, jag tror att jag håller på att gå in i väggen eller något (om man nu kan göra det som "föräldraledig"...). Är på ett uselt humör och känner mig jätteledsen större delen av tiden. Har tusen tankar som snurrar i skallen, men jag tar mig inte för något alls. I morgon måste jag fan tvinga mig själv ut ur lägenheten och träffa lite folk så att jag blir som vanligt igen Tungan ute Här är det också pulkaåkning på g! Blir förmodligen i morgon. Ikväll måste jag ut till förrådet och hämta fler par vinterskor till skrutten, då hans fötter tycks växa i en hiskelig fart. Vad har era för storlek på skorna?

I dag har lillgubben varit precis överallt och jag kan inte titta bort en sekund. Kände mig superirriterad på honom en kort stund och satt och muttrade för mig själv och då kom han fram och gav mig en puss! Då blir man lite varm i hjärtat igen...Hjärta Har inget minne av att hans äldre syskon farit runt som han gör. Han klättrar på precis allt och är snabb som en liten iller.

• Knubbe12

Ja, visst är det klurigt det där med skor när de är så små?!  Flört Har varit i förrådet och sökt igenom 3 (!) flyttkartonger med barnskor och jag hittar precis vartenda par förutom de jag är på jakt efter (ett par Kuoma stl. 23). Vette f-n vart de tagit vägen...  För er som har äldre syskon till lillskruttarna, eller bara väldigt välväxta barn (eller som vill hamstra inför framtiden Tungan ute), såg jag att Gneis har rea nu, så kolla på hemsidan!

Tyvärr känns det ungefär likadant. Svårt att beskriva och det känns taskigt att klaga då jag vet att andra har det så mycket sämre och jag egentligen inte har något att klaga på. Vet inte om jag bara är understimulerad eller vad det är frågan om. Saknar mina kompisar något så kopiöst och det känns så ensamt att bara gå runt här och skrutta utan att liksom åstadkomma något... Nåväl, det blir säkert bättre med tiden. Maken hade bokat en resa till Sthlm åt mig, för att hälsa på vänner och släkt, men jag tvingade honom att avboka. Tänker dock åka om någon vecka, men jag vill ha lite tid på mig att förbereda mig; har ju aldrig lämnat lillskrutten mer än en natt en gång...Tungan ute

Sephiroth: Hoppas att illamåendet ger med sig! Fy, vad grymt att behöva må dåligt så länge... Antar att du redan hört dig för om mediciner och liknande hos bm?! Känner du att du klarar av att plugga?! Det gjorde inte jag ...Hade ofta fulla dagar på universitetet och sedan studier på kvällstid, vilket var svårt att hinna med när jag somnade 18.30... Tog igen kursen senare när sonen var född. Mår man dåligt under en graviditet är det för tusan ett heltidsarbete! Tungan ute

• Knubbe12

Vad roligt att höra att N-J har börjat återhämta sig! Nalle 

Stackars lilla Emil, hoppas att han mår bättre nu.

I helgen har vi haft fullt upp med middagar, firande av pappor, en tripp till Ikea mm. Köpte garderober till vårt sovrum och lite annat smått och gott! Flört Hur sover era små nu? Jag håller på att bli tokig då det känns som att man aldrig hinner somna riktigt ordentligt på nätterna. Arvid vaknar stup i ett och bökar runt i sängen och gråter. Han gjorde så för någon månad sedan med men efter ett tag blev det bättre. Nu har det alltså börjat om igen. Kanske något utvecklingssprång, drömmar, tänder eller liknande?! Idag ska vi bara ta det lugnt på förmiddagen. Efter lunch blir det kyrkis och i kväll ska jag på "barnklädesparty" (roligt, men det brukar bli dyrt Tungan ute).

• Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-11-15 11:18:40 följande:
    Hej o hå!

Här är det fortfarande sjukstuga...lillgubben sover fortfarande Gubben var iväg med honom till sjukhuset igår då han verkar ha fått riktigt ont i örat nu oxå... och mycket riktigt...öroninflammation på vänster öra...men fick han pencillin nej nej. Nu är det nåt NYTT... från och med sen barnen fyllde 1 år så ges ej pencillin vid öroninflammation om den inte är dubbelsidig eller håller i sig i många dagar... så nu är det bara till att härda ut, så fint som doktorn sa... Det är väl inte direkt vad man vill höra när man sitter med sin 1 åring Att dom sk få ha ont... Syftet är ju iofs gott...att dem inte ska bli resistenta mot det...men men det är endå inte vad man vill höra när lillskrutt har så ont

Så vi har inte gjort nåt i helgen...bara slappat och tagit hand om plutt

Emil är oxå en liten bökare på nätterna, han vaknar minst 3 ggr per natt oftast 4-5, men oftast är det bara stoppa om honom och peta in nappen
    Så roligt men barnklädesparty Hoppas du hittar nåt riktigt skoj.

Jag håller på o laddar inför fredag. Då ska en nära kollega till mig begravas. Känner att det kommer bli en av dem jobbigaste dagarna i mitt liv. Så hemskt när någon så ung går bort... nej fy...
    Vad ska man ha på sig egentligen?
    Nej men stackaren... Jobbigt att de små ska behöva ha ont, men syftet är ju gott, precis som du säger. Tror att det är klokt att undvika antibiotika så långt det är möjligt. Är det något som kommer att orsaka problem i framtiden så är det nog tyvärr antibiotikaresistens.

Barnkläder är alltid skoj, men tyvärr ofta också dyrt, särskilt när man har tre barn... Tungan ute. Tror jag faktiskt ska ge mig ut på stan någon dag framöver och köpa kläder till mig själv. Det händer inte så ofta nuförtiden.

Usch, vad tråkigt med död och begravning... Det är alltid extra tungt om det rör sig om en yngre person. Det blir ju liksom inte naturligt på samma sätt som när det är en äldre människa som gått bort. Är det svart/mörk klädsel som gäller?
  • Knubbe12

He he he... det där med att sova med huvudet på sängbordet känner jag igen, fast för min del handlar det mest om att hänga med halva kroppen utanför sängen Flört Oftast sover lillskrutten mellan oss (läs på min sida av sängen och allra helst på mig. Maken har alltid gott om plats konstigt nog...) och ibland kommer Freja intrippande på morgonkvisten och ska också klämma in sig bredvid mig.

I dag ska vi bara vara hemma och ta det lugnt. Ska passa på att beställa ett nytt foder + b-vitamin till vovven och se om det går att få ordning på hennes päls. Hon fäller som tusan och jag håller på att bli galen.

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3