Septemberbarn 2009 DEL 3
Sixten!
Nä, nu ska jag lägga av
. Dags för en puff Bricanyl och sedan iväg till gymmet!
Sixten!
Nä, nu ska jag lägga av
. Dags för en puff Bricanyl och sedan iväg till gymmet!
Vide (kanske låter för likt Loke)?!
Snart dags för en kopp te, en smörgås och "Beck - Levande begravd". Hoppas på lite massage också...
Sephiroth: Men nu gör du som jag säger och döper ungen till Vide eller Mio *hehe*
. Ja, det här med namn är inte lätt... Ibland kan man ju också ändra sig när barnet tittar ut och helt enkelt inte passar att heta det tilltänkta namnet. Det enda namnet vi varit stensäkra på långt innan barnet fötts var Freja, då vi inte kom på ett enda annat tjejnamn som vi gillade just då. Som tur var såg hon ut som en Freja när hon anlände också
Ymer är fint! Hmm... Sander? Zeb? Mimer? Lias? Bastian?
I dag tar barnen med kompisar hem från skolan, så det blir full rulle här. Jag tar nog med dem alla en sväng till kyrkis också, så att man kommer sig iväg en stund. Fy fan, vad jag börjar bli less på att knalla runt här hemma (om man nu får säga så
). Jag är så uttråkad att jag håller på att dö. Hade jag bara haft en enda bekant i samma stad som också var hemma med barn nu, alternativt arbetslös eller något annat, så hade det varit en annan femma. Visst, barnen är underbara och jag älskar dem till döds, men jag behöver lite vuxet sällskap och lite stimulans...
Vad har ni andra pysslat med i helgen? Vi har haft middagsgäster och sedan har jag tagit mig i kragen och varit ute och joggat både lördag och söndag. Lite halt att springa, då det kommit en del snö. Höll på att gå ner i ofrivillig spagat några gånger
. Fyndade en nyrenoverad utdragssäng på Blocket också. Den ska lillskrutten få ha i sitt nya rum, så behåller vi spjälsängen i vårt sovrum.
Sephiroth: Och med "döper" menade jag inte i kyrkan. Fel ordval där...
Hör dig för på en hälsokostbutik eller på apoteket. Usch, det är hemskt att må illa... Jag har varit rätt förskonad från det under mina graviditeter måste jag säga. Med äldsta sonen kräktes jag någon gång i början (åkte buss till universitetet och brukade börja dagen
inne på skolans toalett...).
Jag ligger i soffan och gnäller och jag är inte ens gravid. Kan inte ens skylla på pms...
Fy tusan, jag tror att jag håller på att gå in i väggen eller något (om man nu kan göra det som "föräldraledig"...). Är på ett uselt humör och känner mig jätteledsen större delen av tiden. Har tusen tankar som snurrar i skallen, men jag tar mig inte för något alls. I morgon måste jag fan tvinga mig själv ut ur lägenheten och träffa lite folk så att jag blir som vanligt igen
Här är det också pulkaåkning på g! Blir förmodligen i morgon. Ikväll måste jag ut till förrådet och hämta fler par vinterskor till skrutten, då hans fötter tycks växa i en hiskelig fart. Vad har era för storlek på skorna?
I dag har lillgubben varit precis överallt och jag kan inte titta bort en sekund. Kände mig superirriterad på honom en kort stund och satt och muttrade för mig själv och då kom han fram och gav mig en puss! Då blir man lite varm i hjärtat igen...
Har inget minne av att hans äldre syskon farit runt som han gör. Han klättrar på precis allt och är snabb som en liten iller.
Ja, visst är det klurigt det där med skor när de är så små?!
Har varit i förrådet och sökt igenom 3 (!) flyttkartonger med barnskor och jag hittar precis vartenda par förutom de jag är på jakt efter (ett par Kuoma stl. 23). Vette f-n vart de tagit vägen... För er som har äldre syskon till lillskruttarna, eller bara väldigt välväxta barn (eller som vill hamstra inför framtiden
), såg jag att Gneis har rea nu, så kolla på hemsidan!
Tyvärr känns det ungefär likadant. Svårt att beskriva och det känns taskigt att klaga då jag vet att andra har det så mycket sämre och jag egentligen inte har något att klaga på. Vet inte om jag bara är understimulerad eller vad det är frågan om. Saknar mina kompisar något så kopiöst och det känns så ensamt att bara gå runt här och skrutta utan att liksom åstadkomma något... Nåväl, det blir säkert bättre med tiden. Maken hade bokat en resa till Sthlm åt mig, för att hälsa på vänner och släkt, men jag tvingade honom att avboka. Tänker dock åka om någon vecka, men jag vill ha lite tid på mig att förbereda mig; har ju aldrig lämnat lillskrutten mer än en natt en gång...
Sephiroth: Hoppas att illamåendet ger med sig! Fy, vad grymt att behöva må dåligt så länge... Antar att du redan hört dig för om mediciner och liknande hos bm?! Känner du att du klarar av att plugga?! Det gjorde inte jag ...Hade ofta fulla dagar på universitetet och sedan studier på kvällstid, vilket var svårt att hinna med när jag somnade 18.30... Tog igen kursen senare när sonen var född. Mår man dåligt under en graviditet är det för tusan ett heltidsarbete! 
Vad roligt att höra att N-J har börjat återhämta sig!
Stackars lilla Emil, hoppas att han mår bättre nu.
I helgen har vi haft fullt upp med middagar, firande av pappor, en tripp till Ikea mm. Köpte garderober till vårt sovrum och lite annat smått och gott!
Hur sover era små nu? Jag håller på att bli tokig då det känns som att man aldrig hinner somna riktigt ordentligt på nätterna. Arvid vaknar stup i ett och bökar runt i sängen och gråter. Han gjorde så för någon månad sedan med men efter ett tag blev det bättre. Nu har det alltså börjat om igen. Kanske något utvecklingssprång, drömmar, tänder eller liknande?! Idag ska vi bara ta det lugnt på förmiddagen. Efter lunch blir det kyrkis och i kväll ska jag på "barnklädesparty" (roligt, men det brukar bli dyrt
).
. Tror jag faktiskt ska ge mig ut på stan någon dag framöver och köpa kläder till mig själv. Det händer inte så ofta nuförtiden.He he he... det där med att sova med huvudet på sängbordet känner jag igen, fast för min del handlar det mest om att hänga med halva kroppen utanför sängen
Oftast sover lillskrutten mellan oss (läs på min sida av sängen och allra helst på mig. Maken har alltid gott om plats konstigt nog...) och ibland kommer Freja intrippande på morgonkvisten och ska också klämma in sig bredvid mig.
I dag ska vi bara vara hemma och ta det lugnt. Ska passa på att beställa ett nytt foder + b-vitamin till vovven och se om det går att få ordning på hennes päls. Hon fäller som tusan och jag håller på att bli galen.