• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Vi måste äta upp lite som ligger i kylen eftersom vi åker bort imorgon, så till lunch blir det ost- och skinksallad. Sen har vi en falukorv som måste ätas, så den blir middag tillsammans med stuvad färsk vitkål. Jag har också en äppelpaj och vaniljsås som måste ätas upp, så...

• Mumu

Vi reser, så till lunch blev det picknick i nåt område utanför Örebro. Inte så mysigt, men mat i alla fall. Mackor med kall korv till barnen, sallad till oss, lite frukt och så. Ikväll äter vi nåt enkelt i Göteborg, kanske på hotellet. Jag kollade på nätet och de hade schysst barnmeny.

• Mumu

Hotellfrukost och sen brunchbuffé på färjan till Danmark. Men då åt jag mest janssons frestelse och köttbullar, jag var liksom inte sugen på frukostmaten. En mjujkglass gick ner också.

Nu ska vi ta ett litet mellanmål och sen gå ut på byn och kolla läget, så ikväll blir det nån restaurang. Jag är sugen på mongolisk barbeque, så hoppas vi hittar det nånstans .

Bäst just nu: Sommarlov!
  • Mumu

Haha, jag blir galen! Vi är i Danmark och vart vi än väder oss serverar de chicken nuggets! Ungarna är överlyckliga, men jag vill ju ha nåt annat ibland... Jaja, jag står ut. Snart nog är jag och sambon i Grekland utan barn, då kan vi äta det VI vill ...

• Mumu

Ikväll grillar vi med goda vänner. Färskpotatis till, kalla såser, sallad med fetaost och melon. Grillade majskolvar och champinjoner. Rosévin!

• Mumu

Till lunch blev det rostbiff och potatissallad som vi fick hemma hos mamma och pappa, de var utan vatten så de kunde inte laga mat idag. Nu ikväll åt vi tacos till barnens stora glädje. 

• Mumu

Sushibuffé till lunch. Middag??????

• Mumu

Korv med bröd till lunch, på djurparken. Till middag åt vi varma mackor med kantarellstuvning.

• Mumu

Våra barn äter typ ingenting i värmen, så idag är det jag som ställer mig och rullar köttbullar, allt för att tillfredsställa små barnmagar. Men inget jag är sugen på själv direkt... När det är så här varmt vill jag ha goda sallader med frukt och kyckling i, plocktallrikar med charkuterier, matjessill med färskpotatis... 

• Mumu
    Mumu skrev 2010-07-21 11:06:08 följande:
    Våra barn äter typ ingenting i värmen, så idag är det jag som ställer mig och rullar köttbullar, allt för att tillfredsställa små barnmagar. Men inget jag är sugen på själv direkt... När det är så här varmt vill jag ha goda sallader med frukt och kyckling i, plocktallrikar med charkuterier, matjessill med färskpotatis... 
    Kom på att jag ska ju ner på stan och äta med ett par kompisar, så det blir sambon som åker på köttbullarna, medans jag själv får ta en fräsch sallad eller foccacia eller nåt mycket godare !
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25