• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Spaghetti och köttfärssås med svamp och grädde och massa parmesan på toppen.

Bäst just nu: HIMYM
  • Mumu

Igår åt vi mandelfisk, potatis och gröna ärter. Idag blir det förmodligen isterband, stuvad potatis och rödbetor, men får vi alltför bråttom så finns det ett vanligt korvpaket i kylen och korvbröd att stoppa vurrarna i. Nödmat när man har riktigt bråttom!

• Mumu
    nollåtta skrev 2010-05-04 14:44:43 följande:
     Åhh recept på mandelfisk tack
    Japp, det är det bästa mandelfiskreceptet jag nånsin fått tag på, så det delar jag gärna med mig av !
    600 g vit fisk, gärna torsk. (Jag brukar ta ett 400g-block, men i originalreceptet står det 600 g)
    50-75 g mjukt smör
    4 msk ströbröd
    3/4 tska salt
    ½ krm vitpeppar
    ½ krm muskot
    ½ påse mandelspån (50 g)
    Rör ihop smöret med ströbröd och kryddor, blanda sist ner mandelspånen. Lägg fisken i en ugnsform, pressa lite citron över. Häll på 1 dl vatten. Klicka över smöret och sätt in i ugnen på 200 grader, ca 30 min. Jag brukar hålla lite koll sista tio minuterna, ibland har jag varit tvungen att sätta över folie så det inte ska bli bränt på toppen.
  • Mumu

Tagliatelle med ost- och skinksås på skinka, lök, ärter, ost, mjöl och mjölk. Och massor av svartpeppar. 

• Mumu

Idag blir det rester här hemma. Vi har så himla mycket mat över från veckan och så ska vi åka bort i helgen, så det gäller att äta upp dem nu. Ost- och skinksås med pasta till barnen och vi ger oss nog på matlådorna med isterband och stuvad potatis.

• Mumu

Kycklingfilé i indisk marinad, basmatipilaff, kålröra, raita och naanbröd. Mätt så magen står åt alla håll vill jag lova!

• Mumu
    nollåtta skrev 2010-05-10 09:20:02 följande:
    Mandelfisk med kokt potatis och gröna ärtor. (Recept på fisken från tråden, ska bli spännande)
    Lycka till med fisken, hoppas den blir bra !
    Jag är hemma med sjukt barn idag, så till lunch äter vi rester av indiska maten som vi åt i fredags. Till middag blir det köttfärsbiffar med pasta och tomatsås.
  • Mumu

Lunch blir rester, gårdagens köttfärsbiffar med mycket vitlök och soltorkade tomater. Pasta och tomatsås med bla anis och rödvin i. Haricots verts.

Till middag blir det en variant på hawaiikyckling från kruddburken.se , jättegod med krossad ananas och kycklingen är saftig och knaprig på samma gång.
  • Mumu

Senare ikväll blir det räkmacka med ägg och en sås på dill, majo och gräddfil.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25