• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Idag åt vi nåt så exotiskt och avancerat som spaghetti och köttfärssås... Tråk tråk tråk, men barnen var i alla fall glada och nöjda! Och sambon också, som åt en stor tallrik när han kom hem. Det är väl egentligen bara jag som inte riktigt gillar det.

Bäst just nu: HIMYM
  • Mumu

Vi är på minisemester i Göteborg, så det blev Hard rock café igår, enkel lunch på Universeum idag och en mycket snabb men mycket god pizza på en liten kvarterskrog ikväll. Imorgon blir det en liten sväng på Liseberg innan vi åker hem, så antingen blir det nåt därinne, eller så nån mat innan vi sätter oss på tåget.

• Mumu

Vi åt fiskgratäng med kaviar (eller svinmat om man frågar Smurfan81 , tack för receptet, det är klart bästa kaviar-fisk-receptet!).

• Mumu

Ikväll har barnen önskat tacos, så det blir det.

• Mumu

Till lunch åt vi thaimat hemma hos mamma och pappa och alldeles nyss åt vi bakpotatis med en god röra. Räkor, stenbitsrom, ägg, äpple, rödlök, creme fraiche och lite majonnäs.

• Mumu

Idag grillar vi korv på utflykt med tjejens dagiskompis. På kvällen har vi tänkt grilla kamben. Sallad och tzatsiki till det.

• Mumu
    Mumu skrev 2010-06-06 09:15:04 följande:
    Idag grillar vi korv på utflykt med tjejens dagiskompis. På kvällen har vi tänkt grilla kamben. Sallad och tzatsiki till det.
    Vädret blev kasst, så nån grillning blir det inte. Barnen äter precis resterna från fredagens tacos och vi får väl offra oss på en pizza senare ikväll, vi då. Stackars oss ...
  • Mumu

Det blev den där goda fisken igen, med philadelphiaost och pesto ovanpå. Gud vad god den är! Kokt potatis och sugar snaps serverades till.

• Mumu
    nollåtta skrev 2010-06-08 11:25:36 följande:
    Åh recept på det tack, ditt senaste fiskrecept var så himla gott Mandelfisken...

Vi ska äta enchiladas med salsa, gräddfil och sallad ikväll.
    Åh, klart du ska få det! Den här fisken är lite mer "festlig" än mandelfisken tycker jag. Med fina ryggbitar och rätt tillbehör kan det vara en bjudrätt. Jag skrev om den för bara nån vecka sen, det var träslöjdsläraren på mitt jobb som tipsade mig och vi blev lite frälsta här hemma, så det blev den igen igår.

Du tar vilken fisk du vill, jag körde med ett vanligt tinat torskblock. Saltar och pepprar och slår lite vitt vin runt om i en ugnsform. Sen blandar du en burk philadelphiaost med vanlig grön pesto, jag tog några rejäla matskedar. Bred röran på fisken och så in i ugnen. Igår hade jag på 200 grader i en halvtimme, då blev det perfekt. Förra gången körde jag kortare och varmare, men då blev jag tvungen att dela fisken och ha in den i ugnen igen, för då blev den inte klar rätt igenom trots att ytterbitarna var klara.

Vi har haft kokt potatis och nån varm grönsak till. 
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25