Vad ska ni äta i dag 25
Stekt torskfile, potatis och romsås.
Stekt torskfile, potatis och romsås.
Maken gjorde en stor laddning pastagratäng Ziti (med god salsiccia, mozarella, mustig tomatsås etc) igår så det blev det till middag idag med. Smidigt efter en dag som först tillbringades i skogen i det vackra vädret och sedan på badhuset.
Krya på er Mumu.
Vi har ätit fiskgryta (blandad fisk i en mixad sås med morötter, lök, vitlök, fiskbuljong, dill och en skvätt vardera av grädde och vitvinsvinäger) med ris.
Benfria fläskkotletter i en sås med parmesan och vitlök. Potatis och haricots vertes till.
Lasagne! Alldeles för länge sen. Det är ju så gott ( särskilt med en schysst sallad och ett glas rött till). Äldsta dottern tyckte att vi ska ha lasagne varje fredag. Mjae, men det får nog bli lite oftare i varje fall.
Mumu - Åh, Yasuragi. Härligt (och gott!)!
Pasta, en mustig tomatsås med oliver i, slantar av lammkabanoss och drivor av grovriven parmesan.
Fiskburgare med diverse tillbehör.
Quinoa, stekt haloumi och en klick vardera av ajvar och gräddfil
Idag fyller vår äldsta fem år. Farmor och farfar på besök och vi bjöd på ugnsstekt kycklingfilé i mango chutneysås med ris och haricots vertes. Enkelt att fixa efter jobbet och ungarna tokälskar det så det passade bra som födelsedagsmiddag. Dottern har bjudit på glass med fruktsallad på dagis och hela helgen kommer att vara fylld med sötsaker så någon tårta blev det inte idag utan jag tog helt sonika ut en minimuffins var ur frysen och stack ett tårtljus i födelsedagsbarnets. Ja, jag lät dem tina först alltså.
Mmm...knaprig kaka med ägg på.
Vi har haft släktkalas med tårta för att fira vår nyblivna femåring. Vi avslutade med att bjuda hela bunten på middag och med 17 personer i åldrarna 1-71 år kändes det klockrent att ställa fram pulled pork med diverse tillbehör. Alla blev mycket nöjda och belåtna. Jag tror att jag har Mumu att tacka för det faktiskt.