• Ela

Vad ska ni äta i dag 25

Vi åt grillade kamben, rotsaker med fetaost som blev över från igår, vitlöksbröd och sallad. I frysen står en bytta Ben and (inget och-tecken från appen...) Jerry som de elaka föräldrarna ska festa på när barnen har somnat. Första gången på länge.

• Ela

Spaghetti med en sås på strimlad kyckling och palsternacka, zucchini, lite cf och kryddor förstås. Grönsakerna hade jag rivit och sedan mixat så barnen, som vanligtvis inte äter just den typen av grönsaker, åt massor och tyckte att det var jättegott.

• Ela

Ugnsbakad sötpotatis, tzay och en gräddfilssås med mango chutney.

• Ela

Fy, vad märkligt Mumu. Gå tillbaka med den till affären eller ta en bild och maila till tillverkaren.

Igår åt vi laxfilé i teriyakisås med jasminris. Idag blev det kesofyllda gratinerade tortillarullar i en salsasås.

• Ela

Mumu - Jag förstår dig. Jag brukar inte heller orka göra något. Och visst är det lite sjukt...

Ikväll har vi ätit schuschi (som ena dottern säger ) på barnens beställning. Så gott!

• Ela

Idag fick det bli snabbt och enkelt här med. Maken och jag utnyttjar typ alla dygnets timmar för att jobba och vabba omlott. Typiskt att sjukorna ska komma när man har som mest att klara av på jobbet inför julledigheten. Nåväl, jag körde middagsskiftet idag och serverade Keldas sparrissoppa (yey!). Stora vita bönor att lägga i soppan för den som ville och så tog jag ut tortillabröd och riven ost från frysen som jag förvandlade till typ quesadillas.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25