Vad ska ni äta i dag 25
Och vi åt just ugnsbakad lax i limesås med ris till.
Trist, Mumu. Hoppas barnen släpper den fix idéen snart.
Och vi åt just ugnsbakad lax i limesås med ris till.
Trist, Mumu. Hoppas barnen släpper den fix idéen snart.
Frida 899 - Åh, vad gott det lät med torskrygg!
Här blev det tomatsoppa och så fick man lägga i det man ville av små pastasnäckor, kidneybönor, tärnad gul paprika och grovt riven parmesan. Det gick hem hos barnen.
Köttfärslimpa, sås på skyn och kokt potatis.
Håller med Mumu om tillbehören men lägger till avocado - ett måste enligt mig! Jag gillar att ha typ små svarta bönor eller så till också.
Jag och alla barnen har varit hemma idag (eller ja, vi har inte varit hemma-inne hela dagen, men vi har inte varit på jobb/dagis). Nu har vi precis satt en pizzadeg och tanken är att alla ska få komponera sin egen lilla pizza. Får se hur det går.
Igår var vi sockerstinna och trötta efter femårskalas här hemma så vi var glada över att vi hade fiskburgare sedan tidigare i frysen till barnen. Vi vuxna nöjde oss med sallad.
Idag jobbar maken över och jag är trött så jag har gjort det enkelt för mig och serverar biff teriyaki (köpt sås) med ris och gröna ärtor. Det ska bli gott.
Igår åt vi bakad potatis med Keso och majskolvar. Idag blev det en räk- och laxpasta.
Jag kom hem från en utlandsresa precis när det var dags att hämta barnen och maken jobbar sent så det fick bli snabbt och enkelt: Pärlcouscous med majs och ärtor, prinskorv och en kall chilisås.
Kycklingwok med grön curry och kokosmjölk. Jasminris till.
Panerad rödspätta, kokt potatis och citron.
Ugnsbakade rotsaker under ett täcke av smulad fetaost.