• Ela

Vad ska ni äta i dag 25

Igår hade vi som en buffé med några smårätter. Kycklingdumplings med en dippsås, tunna grillade revben, smördegsbakelser med rökt kalkon och färskost m.m, en ny typ av minipaprika (såg ut som små knubbiga chilifrukter men de var söta och kärnfria) som jag fyllde med en bit feta och stekte och så lite ost och kex.

Ikväll tänkte vi göra köttfärsbiffar med brieost (vi har massa att göra av med), sås på skyn och så ugnsrostad potatis och palsternacka och en stor sallad.

• Ela

Igår undrade äldsta dottern om vi inte kunde äta tomatsoppa på kvällen och det kunde vi ju. Små pastasnäckor och majs att pytsa i om man så ville.

Idag har vi ätit makens goda köttbullar, potatis, gräddsås och rårörda lingon.

• Ela
    Rolig vardagslek, Mumu.

Vi åt också pasta men med en sås med rökt lax.
  • Ela

I måndags åt vi kyckling i mango chutneysås med ris. Det får nog ses som mina barns gemensamma älsklingsrätt, vilket är rätt bra då det är så enkelt.

I tisdags åt vi sådana där frysta sojabitat i en sås med bl.a. dragon, äpplecidervinäger och parmesan. Pasta till det.

Idag har vi ätit fisksoppa med brödbuffé (det vill säga några olika typer av i och för sig gott bröd som blivit över från tidigare måltider och slängts in i frysen).

• Ela

Vi slår er erika85. Här har magsjukan vandrat genom 4/5 av familjen med början i fredags...

De som har haft matlust har ätit potatisgnocci ikväll. I övrigt har det mest varit Proviva som gällt.

• Ela

Igår åt vi fiskgratäng med pressad potatis.

Idag serverades det spaghetti med gorgonzolasås och knaperstekt bacon.

• Ela

Grattis Najje!

Igår tog vi rätt på överblivet ris och stekte det tillsammans med grön curry, oystersås, japansk soja, lime och massa grönsaker. Stekta benfria fläskkotletter till det.

Idag har jag varit med arbetskamrater på en italiensk trattoria. Jag åt linguine med skaldjur. Och just ja, en chokladfondant slank visst ner också.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25