• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Igår då:

Till förrätt, tomatbruschetta med mozzarella, champagne.

Till varmrätt, helstekt oxfilé med potatiskaka, sallad och tre olika såser (balsamicosås, orientalisk smörsås och gargonzolasås). Rött vin till det.

Till efterrätt pannacotta med bär marinerade i limoncello och bacardi. Och så en irish coffee efter maten, lite snacks och prosecco på tolvslaget. Sen var vi rätt mätta då.

Idag åt vi tidig lunch hos min mamma och pappa som upplät sängplatser åt oss efter nyårsfesten. Fläskfilé i ädelostsås och ris. Och nu på kvällen har vi ätit pizza.

• Mumu

Mycket enkelt. Matjesill, potatis, kokt ägg, gräddfil och lök. Barnen åt bacon istället för sill, för det gillar de inte.

• Mumu

Idag blev det potatis- och köttfärsgratäng. I kylen ligger en hummer, för imorgon blir det skaldjur här hemma

• Mumu

Jag lääängtar till ikväll! Lättstekta pilgrimsmusslor med palsternackspuré, inlagda japanska vitlökar och sojareduktion. Gratinerad hummer med örtsmör. Räkor med aioli och limeaioli, baguette. Champagne!

• Mumu

Så.Mätt.

Hade barnvakt idag och såg The Hobbit. Sen var vi på en riktigt bra restaurang, drack champagne i deras sky bar och åt sedan knivmusslor med rökt aioli till förrätt, black angus-entrecôte med goda tillbehör till varmrätt och god tjinuskijkräm på nötbotten (vilket min telefon envisades med att autocorrecta till näsborren, hahaha!) med italiensk maräng till efterrätt. Så gott och SÅ mätt!

• Mumu

Underbar pulled pork i pitabröd med sallad och salsa och gräddfil.

• Mumu

Naaaaj! Utan fläsk vore det tyvärr lite trist... Eller om man byter ut mot stekt svamp möjligtvis...

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25