• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Idag blir det rester, ooooh vad roligt... Men vi måste bli bättre på att äta upp vår mat, helt enkelt. Vi slänger abnorma mängder. Det känns inte bra.

• Mumu

mandelblomma, mmmmm! Den gjorde jag med inspiration av ditt recept en gång, det blev jättegott!

Vi har en familj som kommer över till oss ikväll för enkel middag och häng. Jag slutar tidigt, så jag tänkte sätta på en gryta med högrev som får koka ihop i flera timmar till en mustig chili (utan bönor). Det äter vi med grönsaker, nachochips och gräddfil. Och guacamole! Vi steker också vanlig tacofärs utfall nåt av barnen hellre vill ha det. Chili (i alla fall min) kan bli lite väl starkt.

Till efterrätt blir det chokladkaka med lakritstäcke och citrongrädde.

• Mumu

Idag blir det grekisk spenatpaj med en tomatsallad och lite salami. Kanske steker några köttbullar på sidan till barnen, risken är att det inte blir mycket ätet annars ...

Lunch vet jag inte, jag ska ner på stan i några ärenden, så kanske en sushi.

• Mumu

Raggmunk och stekt fläsk. Tyvärr lingonsylt till, jag hade gärna haft rårörda lingon istället.

• Mumu

Tänkte att det nog får bli potatis- och purjolökssoppa med nåt gott bröd.

• Mumu

Japp! Ibland så... Till soppan hade vi ett (butiksbakat) ciabattaliknande bröd, ett varsitt kokt ägg och en röra till brödet (bara hackad lök blandat med philadelphiaost, så jäkla gott!). Tillsammans blev det en okej måltid, soppa är egentligen inte riktigt min grej.

• Mumu

Ännu en otroligt lyckad middag ur fredagsboken; köttfärsbiffar med basilika och pinjenötter, auberginebakelser med getost och tomat och så en kall sås med yoghurt och vitlök till.

Till efterrätt hade vi Jell-O , smakade som det såg ut... Men kul att testa, ungarna har tjatat. Och de gillade iaf att kladda med det ...

• Mumu

Igår hade jag en fantastisk matupplevelse när jag och en väninna åt niorätters avsmakningsmeny på Lux. Amazing!

• Mumu

Jag fick spaghetti och köttfärssås som sambon lagade. Snällt mot magen som är i olag. Vilken klenis jag har blivit, sjuk var och varannan vecka!

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25