• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Najje79, vi använder Kryddburkens recept som grund, googla pulled pork kryddburken. Hon har nån grillkrydda (cajun kanske?) som vi inte har, så jag petar ner lökpulver, vitlökspulver, svartpeppar, salt och lite oregano istället (för så gör jag min egen cajunkrydda). Det är inte så petigt, bara det blir lite klös.

Vad vi har till beror på. En vardagsmiddag kan det bli pitabröd med lök, paprika, gräddfil och tacosås bara. En helg eller om vi bjuder gäster på det så äter vi det i tortillas med alla tänkbara tacostillbehör till. Blir supergott vilket som!

• Mumu

Pasta med värsta skåprensarsåsen: bacon, varmkorv, grädde, mjölk, buljongtärning, fransk senap, soja, honung, sambal badjak, paprikapulver, peppar, örtsalt. När det puttrat ihop ordentligt vände jag i majs, halverade körsbärstomater och persilja. Sambon och barnen roade sig med att försöka lista ut varenda ingrediens och lyckades faktiskt plocka rubbet utom senapen, och det var konstigt eftersom det var en rejäl klick.

• Mumu

Jag var ut på stans nya upphaussade restaurang igår med jobbet. Tyvärr är jag inte alls imponerad av varken mat eller service. Det var gott, punkt. Det där lilla extra fattades.

Ikväll äter vi massor av räkor. I love!

• Mumu

Idag blir det en stor härlig lasagne. Inte mycket som slår det. Sen till efterrätt en apple nut crumble pie.

• Mumu

Idag blir det mycket enkelt. Panerad torskfilé, potatis, ärter och en kall gräddfilssås. Kanske inte den roligaste maten, men åh så gott!

• Mumu

Igår åt vi lite lyxigare köttfärsbiffar med örter och rödvin i, till det hade vi ett krämigt potatismos med philadelphiaost, ärter och en gräddig rödvinssås.

Idag? Nåt med falukorv kanske. Gud så tråkigt.

• Mumu

Nej, ännu tråkigare. Vi har kylen full av rester, så... rester it is!

• Mumu

Naminamnam! Helstekt fläskfilé, risotto med sparris och getost, örtolja och ugnsbakade romanticatomater. Örtoljan som blev kvar ska lämpligt användas till söndagens grekinspirerade kycklingpanna.

• Mumu

Fick smörgåstårta på kalas. Barnen var mätta och ville bara ha flingor och smörgås innan de gick till sängs, vi gör en biffmacka lite senare.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25