• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Haven

frel80: klart att du kommer att lyckas. Detta får ta sin tid (tänk så)...tänk den dagen då du går på ultraljudet i framtiden och läkaren säger -ingen mola:).....jag grät då. Du tar ingen förgivet och blir mer rik på det sättet:). 

jag vet att det kommer att gå bra för dig!!

kram Haven 

• Frel80

Haven > åh va jag värdesätter det du säger... Sätter mitt hopp till att d blir som du säger... Detta året förhoppningsvis..

• K g

Enligt min läkare räknas förbudstiden från skrapningen och inte från nollvärdet. Borde väl vara samma riktlinjer överallt, eller vad tror ni?

Själv ska jag iväg imorgon för att lämna prov och som vanligt smyger sig lite nervositet på även fast jag vet att det säkerligen ser bra ut. så låångt till februari.  

• Frel80

K g > jag vet varken ut eller in längre, o med tanke på att vårt sjukhus har policyn att man bör vänta ett år efter skrapning oavsett vilket, vilket de verkar va endasjukhuset i sverige som säger så, så känns det som att de mkt väl skulle kunna ha andra regler för det med... Så om läkaren hade fått som han velat så skulle vi få gå lika länge... Jag bad läkaren vänlig o respektfullt att dra åt skogen om inte värdena steg igen eller han kunde ge besked om att d e fritt fram igen... D där med att han skulle ringa var enda gång jag tagit ett prov o säga att allt såg bra ut d tärde, nu behöver jag ju bara bli nervös i fall d skulle ringa från Gyn ;)... E d bestämt att du måste vänta till feb eller skulle d kunna bli tidigare????

• K g
    Frel80 skrev 2012-07-25 01:03:56 följande:
    K g > jag vet varken ut eller in längre, o med tanke på att vårt sjukhus har policyn att man bör vänta ett år efter skrapning oavsett vilket, vilket de verkar va endasjukhuset i sverige som säger så, så känns det som att de mkt väl skulle kunna ha andra regler för det med... Så om läkaren hade fått som han velat så skulle vi få gå lika länge... Jag bad läkaren vänlig o respektfullt att dra åt skogen om inte värdena steg igen eller han kunde ge besked om att d e fritt fram igen... D där med att han skulle ringa var enda gång jag tagit ett prov o säga att allt såg bra ut d tärde, nu behöver jag ju bara bli nervös i fall d skulle ringa från Gyn ;)... E d bestämt att du måste vänta till feb eller skulle d kunna bli tidigare????

Verkar ju onekligen som att de kör på egna teorier på ditt sjukhus. Inte kul när de inte lyssnar på en och man får tjata för att de ens ska gå på de rekommendationer som gäller för alla andra.

Min läkare är riktigt bra, har aldrig träffat en läkare som jag haft så stort förtroende för. Hon har sagt att vi ska vänta 9-12 månader eftersom mitt värde efter komplett mola inte sjönk inom 8 veckor. Hon har upplyst om att de generella riktlinjerna säger 12 månader i mitt fall, men att hon tycker det sett så bra ut att hon inte är benhård med den gränsen. Jag räknar med 12 månader för säkerhets skull så får vi se hur det känns närmare. Provet igår var fortfarande bra i alla fall :)

Bra att du vågade stå på dig så du slipper ha med honom att göra mer när det inte känns bra.
  • Frel80

På tisdag hävs mitt förbud, tidsmässigt... Läkaren röstar ju på ett halvår till... Samtidigt börjar jag bli lite orolig då min mens e sen med nästan en vecka... D skulle ju va så lagom snyggt om man blev gravid under förbudet, när d tog tryggt 1,5 år att tillverka det som sedemera ändå inte blev nåt. Nej, jag har inte missat nåt p-piller så jag tar d för otroligt att jag skulle blivit gravid men naturligtvis e inget omöjligt, bara höjden av otur...

• vombat

Hej alla kämpande tjejer! Tittar in för att säga att efter allt vi går igenom så kommer belöningen till slut. Den 15 juli föddes min efterlängtade Leo och molan känns som ett minne blott. Dock ska jag ta ett grav.test om ett par veckor för att se att ingen mola har börjat växa (ska vara väldigt ovanligt enligt min läkare dock).

Kram på er!

• K g

Grattis Vombat! Härligt att höra att det finns ett liv efter molan.

Svar på tråden Mola/Druvbörd